سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستیز ، تدبیر را باطل کند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:29 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز pdf دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز pdf :

دانلود مقاله تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در شعر پژوهی (بوستان ادب – علوم اجتماعی و انسانی ) از صفحه 1 تا 35 منتشر شده است.
نام: تحلیلی از شعر حافظ بر اساس اصول نقد ادبی آی. ا. ریچاردز
این مقاله دارای 35 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نقد نو
مقاله شعر حافظ
مقاله حل تعارض های روانی
مقاله ارتباط
مقاله شعر درمانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
آی. ا. ریچاردز (1965 1893) یکی از تاثیرگذارترین متفکران قرن بیستم در حوزه های روان شناسی، نقد ادبی، زبان شناسی و فلسفه است. وی تحت تاثیر مکتب پوزیتیویسم با جسارتی فوق العاده، بر شیوه های نقد ادبی گذشته زبان اعتراض می گشاید و قلم رد می کشد. او بر پایه مطالعاتش در روان شناسی و اخلاق، نظریه کاملا متفاوت خود را در نقد ادبی بر اساس سه مفهوم تجربه، ارزش و ارتباط بنیاد می نهد. در مقاله حاضر، نخست با نگاهی به زمینه های فکری و فلسفی ریچاردز، کوشش شده مهم ترین اندیشه های وی در نقد ادبی، در پیکره ای کلی و منسجم ترسیم گردد. در دومین بخش، شعر حافظ بر اساس دیدگاه ریچاردز بررسی و تحلیل شده است. برای انجام بهتر این تحلیل، ابتدا مهم ترین اصول نقد ادبی ریچاردز در قالب پنج گزاره فشرده بیان شده و آن گاه مصادیق هر کدام از این گزاره ها در دیوان حافظ جست وجو شده است.
نتیجه این مطالعه نشان می دهد که یافتن مناسب ترین راه برای حل تعارض انگیزه ها و امیال متناقص انسانی که در نظریه ریچاردز کارکرد اصلی شعر شمرده می شود، در شعر و اندیشه حافظ نیز نقشی اساسی دارد. این نگاه تازه، از برخی جنبه های شعر حافظ، فهمی ژرف تر به دست می دهد. از این گذشته، نشان می دهد که ریچاردز در تدوین نظریه ای عمومی در نقد ادبی ، موفقیت بسیار داشته است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ