سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بدخو شود، دوست و رفیقش نایاب گردند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:39 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت مینوزها word دارای 29 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مینوزها word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت مینوزها word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت مینوزها word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت مینوزها word :

اسلاید 1 :

مقدمه :

هدف از این تحقیق آشنایی با مینوزها می باشد . در این مجموعه سعی شده تا اطلاعات کلی در مورد مینوزها جمع آوری در 3 قسمت مجزا ارائه شود :

بخش اول : کانون ومیزبان مشخصات ، زیست شناسی ، سیکل زندگی  ، نحوه خسارت و پراکندگی و ; مربوط به مینوز لکه مارپیچ

بخش دوم : کانون زندگی ، میزبان ؛ زیست شناسی ، سیکل زندگی در چند میزبان ، نحوه خسارت مربوط به مینوز لکه کرد .

بخش سوم : روشهای کنترل مینوزها

اسلاید 2 :

مینوز لکه  مارپیچ برگ :

Clerkella lyonetia

) lep:lyonetiidae )

کانون ومیزبانها :

این حشره در استانهای تهران ، مرکزی ، خراسان ،  آذربایجان ، کردستان ، باختران و اصفهان روی سیب ، گلابی ، به ، گلاس ، آلبالو  ، آلو  ، گوجه ، آلو ، زالزالک وازگیل دیده شده است .

مشخصات :

حشره بالغ : پهنای بال 9 میلی متر ، عموما سفید درخشان . حاشیه بالهای کوچک پوشیته از موی زبربلند  ، جلوش سفیدنقره ای براق با قهوه ای مایل به قرمزو لکه سیاه کوچک در نوک بال .

لارو: به طول 9-8 میلی متر ؛ به تدریج قسمت خلفی آن باریک می شود. سبز رنگ با دو لکه تیره روی 3 بند اول .

اسلاید 3 :

شفیره : در یک پیله سفید ، به شکل کشیده و آویزان در شاخه ها بوسیله نخ های ابریشمی عین تختخواب سفری ، رنگ پیله شبیه ساتن .

زیست شناسی :

حشره بالغ  به شب تمایل دارد و طول عمر آن 7 تا 10 روز می باشد . جنین در تخم بعد از 15 روز شکل میگیرد . دوره لاروی 20 تا 25 روز می باشد .

دوره شفیرگی 15 روز می باشد.

زمستان را به صورت حشره کامل (بید) در پناهگاههای مختلف از جمله زیر پوستک های تنه و شاخه ها ، لابه لای کرکهای ریخته ، زیر بقایای گیاهی و داخل دالانهای خالی حشرات چوبخوار و پناهگاهای مختلف موجود در خاک می گذرانند . خروج حشرات کامل در بهار با باز شدن جوانه های برگ همزمان می باشد .

اسلاید 4 :

در این زمان گلها هنوز نشکفته اند . به نظر می رسد که حشرات کامل به محض خروج بدون اینکه تغذیه ای بنمایند ، جفت گیری می کنند . تخمها به صورت انفرادی در سطح زیرین برگ گذاشته می شوند . حشره ماده تخم خود را زیر اپیدرم میگذارد . اولین دالان های لاروی را می توان بلافاصله پس از گلدهی دید . دالان لاروی روی باریک و بلند و مارپیچ است . طول این دالانها گهگاه از 10 سانتی متر نیز تجاور می نماید . خسارت ناشی از لاروهای این نسل ناچیز است که علت اصلی آن را باید تلفات شدید حشرات کامل در طول زمستان دانست . شفیره خارج از دالان لاروی و داخل پیله سفید رنگی به شکل گهواره که در چهار گونه خود بوسیله تار به سطح برگ چسبیده است تشکیل می شود . لارو برای شفیرده شدن معمولا برگهایی را انتخاب می کند که عاری از دالان لاروی باشند .

اسلاید 5 :

لاروها معمولا به صورت گروهی در یک مکان شفیره می شوند . شفیره ها در هر دو سطح برگ دیده می شوند ولی در کل تعداد آنها در سطح زیرین برگها بیشتر از سطح روئی است .

سیکل زندگی :

این آفت 3 تا 4 نسل در سال دارد .

حشره کامل بعد از  زمستانگذاری در اواسط فروردین تا اوایل خرداد ماه (april and may ) تخمگذاری می کند . پرواز دوم آن در اوایل خرداد تا اوایل مرداد(june-july) اتفاق می افتد و شروع دوره سوم یا ظهور نسل سوم در مرداد ماه می باشد. زمان پروانه چهارم از شهریور تا آبانماه می باشد (septemeber to November)

این ها ماههایی هستند ( سه بار تخمگذاری دارد) که آفت به خواب زمستانه می رود .

اسلاید 6 :

خسارت :

مینوزها باعث ایجاد لکه های زرد در برگها و ریختن نابهنگام آنها می شوند.این گیاهان ضعیف می شوند و شاخ و برگ کم پشتی دارند . ادامه هجوم این آفات باعث خشکیدن سرشاخه ها و ضعیفی بیش از حد گیاهان می شود و همچنین باعث مستعد شدن آنها در مقابل بیماریها و از بین رفتن قسمتهای زرد گیاه در زمستان و سرما می شود .

خسارت عمده این گیاه باعث کاهش زیبایی وبازار پسندی گیاهان میزبان است .خسارت شدید می تواند باعث ریختن برگها شود بخصوص اینکه درخت تا بهار سال آینده بدون برگ باقی می ماند در جاهایی که این آفت بمقدار زیادی وجود دارد باعث کاهش قدرت رشد و نیرو و توان درختان و در نتیجه توان تولید میوه نیز در آینده کاسته می شود

اسلاید 7 :

ارزیابی درصد انگلی تخم درمینوز لکه مارپیچ، لاروها در هلو (reach orchards ) تحت مدیریت مختلف : آمار زندگی ، مرگ و انگلی شدن لارو مینوز برگ هلو در فاصله زمانی دو یا سه روزه از آپریل تا نوامبر 1994 وآپریل تا اکتبر 1995 وارسی شد .

شیوع در برگها بوسیله نمونه گیری دو جانبه در این واریته هلو تحت مدیریت مختلف تعیین شده بود وسپس شیوع در برگ با نمونه گیری از میان افراد موردآزمایش سرنوشت هرکدام از مینوز برگ معلوم شد . شیوع فصلی 7 نسل مجزا در هر دو سال نمایان شده تعداد لارو در هر نسل با اداره محاسبات برآورد شد. از برآورد تعداد لاروهای انگلی به خوبی درصد تخم های پارازیته شده برای هر نسل و در سراسر سال تعیین شد . نتیجه سالانه حدود 9% انگلی در اسپری حشره کش و حدود 19% در سموم غیر اسپری بود . ارتباط بین میزبان و تراکم پارازیت در نسل های پی در پی تمایل به سوی چرخش در خلاف جهت حرکت عقربه ساعت نشان می دهد .

اسلاید 8 :

مینوز لکه گرد

Scitella leucoptera

Lep:lyontiidate

این حشره تا کنون در استانهای تهران ، مرکزی  ،گرگان ،منطقه شاهرود ، خراسان ، آذربایجان و اصفهان دیده شده است ولی احتمالدارد در سایر نقاط میوه خیز نیز فعالیتی داشته باشد . فعالیت این حشره تا کنونروی سیب ، گلابی ، به ،گیلاس ، آلبالو ،گوجه ، آلو ، ازگیل و تمشک دیده می شود .

اسلاید 9 :

زیست شناسی

این آفت در نقاطی با ارتفاع حدود 2000 متر دارای سه نسل در ارتفاع 2200 دارای دو نسل و درنواحی مانند کرج چهار نسل در سال دارد . زمستان را به صورت شفیره داخل پیله زرد پوستکهای تنه و شاخه های قطور درختان و داخل شکاف های موجود روی آنها ، محل انشعاب شاخه ها ؛ داخل علف ها ؛ روی برگهای خشک ریخته شده درخت میزبان و داخل شکافهای موجود در خاک پای درختان به سر می برد . جفت گیری پروانه ها تقریبا بلافاصله بعد از خروج از پیله های شفیرگی آغاز و تخمریزی نیز به فاصله کوتاهی صورت می گیرد .

تخم ها به صورت انفرادی ودر سطح زیرین برگها قرار داده می شوند . تعداد تخم ها حداقل 33 و حداکثر 84 و متوسط 58 عدد می باشد . دوره جنینی در نسلهای مختلف متفاوت است . درنسلهای تابستانه این دوره در نقاط مرتفع(1950 متر) 12 تا 15 روز و درکرج 7 تا 10 روز می باشد .

اسلاید 10 :

لاروها از محل اتصال تخم به برگ اپیدرم تحتانی برگ را سوراخ کرده و داخل پارانشیم شده و خود را به زیر اپیدرم فوقانی برگها می رسانند . دالان ها گهگاه و مخصوصا در گلابی قهوه ای  و تیره دارند . فضولات لاروی در مسیر حرکت لاروها درداخل دالان دیده می شوند . لاروها پس از رسیدن به نهایت رشد پوسته دالان خود را در سطح درونی برگ پاره کرده و در خارج از آن در جستجوی محل مناسب برای شفیره شدن بر می آیند . در این زمان است که می توان تعداد زیادی از آنها رادرحالتی آویزان از شاخ و برگ درختان دید که درصدد رساندن خود به قسمت های پایینی درختان و یا سطح خاک می باشند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ