سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ کسانْ نزد خدا، دشمنِ کینه توزِ ستیزه گر است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:25 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مدیریت منابع اب با تأکید برشناخت محدودیت‌ها و مشکلات منطقه (مطالعه موردی: حوضه آبخیز خضرآباد اشکذر) pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مدیریت منابع اب با تأکید برشناخت محدودیت‌ها و مشکلات منطقه (مطالعه موردی: حوضه آبخیز خضرآباد اشکذر) pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مدیریت منابع اب با تأکید برشناخت محدودیت‌ها و مشکلات منطقه (مطالعه موردی: حوضه آبخیز خضرآباد اشکذر) pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مدیریت منابع اب با تأکید برشناخت محدودیت‌ها و مشکلات منطقه (مطالعه موردی: حوضه آبخیز خضرآباد اشکذر) pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی کاربرد علوم و فناوریهای نوین در کشاورزی و منابع طبیعی
تعداد صفحات: 7
چکیده:
استفاده از یک رویکرد مدیریتی مناسب لازم است تا علاوه بر این که زمینه بهره‌برداری بهینه از منابع آب زیرزمینی فراهم گردد، بهره‌وری مناسب و بهبود وضعیت سفره و هم‌چنین الگوی مناسب برداشت نیز مشخص گردد. این تحقیق با هدف بررسی کمی وضعیت منابع آبی حوزه خضرآباد به عنوان یکی از شاخص‌ترین حوزه‌های استان یزد و هم‌چنین ارائه یک بسته جامع مدیریتی در رابطه با منابع آب حوزه، با استفاده از دانش زمین آمار و روش تحلیل سلسله مراتبیAHP انجام گرفته است. در این تحقیق ابتدا هیدروگراف واحد آبخوان برای هر چاه و هم‌چنین کل منطقه استخراج گردید. سپس میزان افت آبخوان در تک تک چاه‌ها و نیز در کل منطقه محاسبه گردید. به منظور مشخص شدن وضعیت تغییرات مکانی تراز سطح ایستابی منطقه در سه دوره زمانی مختلف ترسیم گردید. به منظور ارجای مدل AHP ابتدا براساس روش گزینشی دلفی مهمرین معیارها و رهیافت‌های مدیریت در حوزه مورد نظر استخراج شده و پس از تکمیل پرسشنامه های موجود، وزن اولیه معیارها به دست آمد. سپس وزن‌های اولیه وارد بسته نرم‌افزاری Expert choice گردید و وزن‌های نهایی استخراج شد. نتایج تحقیق نشان داد میزان افت کلی آبخوان در دوره آماری 1391-1382، عدد 51/0 متر در هرسال می‌باشد که این مطالعه نشاندهنده عدم مدیریت منابع آبی موجوددر حوزه خضرآباد است نتایج روش AHP نشان داد راهکارهای فنی و راهکارهای نهادی، در رابطه با مدیریت منابع اب موجود و آتی در حوزه خضرآباد مهمترین راهکارها هستند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ