سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون کارها همانند شود یکى را بر دیگرى قیاس کردن توانست و پایان آن را از آغاز دانست . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:31 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق نقش اسیدهای چرب در بدن word دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق نقش اسیدهای چرب در بدن word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق نقش اسیدهای چرب در بدن word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق نقش اسیدهای چرب در بدن word :

مقدمه
طی چند سال اخیر تحقیقات فراوانی بر اساس زیست شناسی سوخت و ساز اسیدهای چرب صورت گرفته است که بر رابطه ای مشخص میان توانایی یادگیری ، اختلالات توجه و رفتار ، با کمبود اسیدهای چرب ضروری تاکید می کند . قدیمی ترین این تحقیقات در سال 1981 در مجله هیپوتزهای پزشکی به چاپ رسیده است که طی آن ، تعداد زیادی از کودکان بیش فعال با کمبود اسیدهای چرب ضروری شده اند . همین تحقیقات نشان داد که پسرها 3 برابر دخترها به اسیدهای چرب ضروری نیاز دارند . به نظر می رسد ارتباط میان کودکان منکر مبتلا به اختلالات یادگیری و رفتاری با این یافته ، قابل توجه باشد .
این گزارش می افزاید : بتازگی در تحقیقی که در دانشگاه پورودو به عمل آمده است نیز بر کمبود اسید چرب امگا 3 و رابطه آن با افزایش اختلالات رفتاری ، نظیر بیش فعالی ، پرخاشگری ، اضطراب ، کج خلقی و اختلالات خواب پی برده اند و دکتر لئوگالاند متخصص اطفال در انستیتو تحقیقاتی گسل نیز کودکان دچار این اختلالات را با افزودنی های اسیدهای چرب ضروری تغذیه کرده و به نتایج بسیار مفیدی دست یافته است . بر اساس این گزارش باید به این مجموعه ، تحقیقات مجله لانست سال 1995 را نیز بیفزاییم که میان شب کوری و نارساخوانی با کمبود اسیدهای چرب ضروری در کودکان بیش فعال پی برده است .
نقش اسیدهای چرب در بدن :
1ـ ساختمان غشاء سلولی در بدن عمدتا از اسیدهای چرب تشکیل یافته اند . غشاء سلولی اجازه می دهد تا میزان ضروری از مواد مغذی به درون سلولها وارد شده و مواد زائد بسرعت از داخل سلولها خارج گردند . برای آنکه سلولها قادر باشند این وظیفه تبادل مواد مغذی و زائد را به نحو احسن به انجام رسانند بایستی غشاء سلولی سیالیت ، پایداری و یکپارچگی خود را حفظ کند ، سلولهایی که فاقد غشاء سلولی سالم می باشند توانایی نگهداری آب و مواد مغذی را از دست داده و همچنین قابلیت برقراری ارتباط با سایر سلولها را نیز از دست می دهند . از آنجایی که غشاء سلولی از چربی تشکیل یافته است ، سیالیت و انعطاف پذیری آنها به نوع چربی مصرفی ما بستگی دارد . مصرف روغنهای اشباع شده (هیدروژنه) غشاء سلولی را سفت و سخت می کند و در مقابل مصرف روغنهای غیر اشباع سلامتی آنها را تضمین می کند . امگا 3 نقش حیاتی در ساختار غشاء سلولی دارد .
2ـ اسیدهای چرب ضروری در کارکرد صحیح سیستم های عصبی ، تولید مثلی ، ایمنی و قلبی ـ عروقی نقش حیاتی دارند .
3ـ اسیدهای چرب در بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی بدن نقش دارند .
4ـ 60 درصد مغز از چربی تشکیل یافته است . عملکرد صحیح مغز و سلولهای عصبی به اسیدهای چرب وابسته است . امگا 3 از اجزاء اصلی ساختمان مغز ، بافتهای عصبی و شبکیه چشم می باشد .
5ـ تحریک متابولیسم ، افزایش سرعت متابولیسم ، افزایش تولید انرژی
6ـ نقش در متابولیسم و نقل و انتقال کلسترول و تری گلیسریدها
7ـ نقش در تنظیم تقسیم سلولی
بسیاری از مردم نمی توانند باور کنند که چربی ها نیز برای سلامتی لازمند . اسیدهای چرب در واقع سنگ بنای چربی ها هستند و بعضی از آنها از این جهت ضروری خوانده می شوند که بدن نمی تواند آنها را بسازد و باید حتما از طریق مواد غذایی تامین شوند .
اسیدهای چرب ضروری چربی های اشباع نشده امگا 3 و امگا 6 را می سازند . امگا 3 اصلی آلفا ـ لینولنیک اسید است و مشتقات شامل ایکوزاپنتانوئیک اسید (Eicosapentaeonic Acid) داکوزاهگزانوئیک اسید (Dacosahexaenoic Acid) و چند ترکیب دیگر است . امگا 6 اصلی نیز لینولئیک اسید است که مشتقات آن کارکردی در چشم و بینایی ندارند .
اسیدهای چرب ضروری در تکامل بینایی در نوزادان نقش دارند . کمبود این مواد (بویژه امگا 3) در بزرگسالان ممکن است سبب کاهش دید شود . مطالعات نشان داده اند که کمبود طولانی مدت ممکن است سبب تخریب شبکیه و ماکولا شود . بدن هر دو نوع اسیدهای چرب ضروری را به پروستاگلاندین ها تبدیل می کند که یکی از اثراتشان کمک به خرج مایع چشم و تنظیم فشار داخل چشم است .
مقدار توصیه شده مصرف اسیدهای چرب ضروری برای امگا 3 ، 0.65 گرم و برای امگا 6 ، 4.44 گرم است ولی بسیاری از محققین نسبت مصرف امگا 6 به امگا 3 را مهم می دانند . مقدار مناسب این نسبت 1 به 1 تا 4 به 1 است در حالیکه در بیشتر رژیم های غذایی این نسبت بسیار بیشتر از این است ، بنابراین مقدار مصرف امگا 6 در مقایسه با امگا 3 در بسیاری از رژیم های غذایی باید کاهش یابد .
بهترین منبع تامین امگا 3 ماهی است و مقدار توصیه شده مصرف 2 بار در هفته است . نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که روغن ماهی رادیکال های آزاد تولید می کند و به همین دلیل کسانیکه ماهی یا روغن ماهی زیاد مصرف می کنند باید به میزان کافی آنتی اکسیدان بویژه ویتامین E مصرف کنند .
نکته قابل توجه دیگر این است که بیشتر امگا 6 مصرفی از روغن نباتی حاصل می شود به همین دلیل استفاده از روغن مایع می تواند میزان امگا 6 مصرفی را تا حد زیادی کاهش دهد .
اسید های چرب ضروری نوعی چربی ویژه اند ، که بدن ما قادر به ساخت آن نیست و به همین دلیل باید آنها را از طریق تغذیه و جیره روزانه غذایی دریافت کنیم . نوزادان نارس یا کودکانی که به دفعات آنتی بیوتیک گرفته اند و یا آن دسته از کودکانی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند و دچار عفونت و آلرژی های پی در پی می شوند ، در معرض کمبود اسیدهای چرب ضروری قرار دارند .
اسیدهای چرب ضروری عمدتا به دو گروه تقسیم می شوند ؛ امگا 3 و امگا 6 که در روغنهای مایع ، نظیر روغن آفتابگردان و در سس مایونز و بسیاری از مواد غذایی ما بوفور وجود دارند و به همین دلیل بدن ما بندرت دچار کمبود آنها می شود ، در حالی که بیشتر ما با کمبود اسید چرب امگا 3 مواجهیم ؛ زیرا طی دو دهه های اخیر ، رژیم غذایی جوامع شهری تغییرات شگرفی کرده است و با روشهای هیدروژنه کردن روغنها ، مقادیر چربیهای خوب ، نظیر امگا 3 کاهش بارزی یافته است .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:31 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 word دارای 38 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه در نیمه اول سال 1387 word :

اسلاید 1 :

مقدمه:

lتربیت نیروی انسانی مورد نیاز جوامع در قالب آموزش های فنی و حرفه ای از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، به طوری که توسعه برنامه های آموزش فنی و حرفه ای، از اهداف ملی بیشتر کشورها شد و امروزه یکی از شاخص های موفقیت هر کشوری، توسعه آن در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات می باشد. توسعه این بخش نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی و حرفه ای است.

اسلاید 2 :

بیان مسئله:

lدربرگزاری دوره های فنی وحرفه ای نیازها وعلایق ورغبت های کار آموزان توجه نمی شود . فرآیند تربیت نیروی کار متضمن توجه به نیاز بازار کار ونیازمندیهای کارآموزان می باشند یک دوره آموزشی زمانی از اثر بخشی کافی برخوردار است که فرایند آن موجبات انگیزش ومشارکت کار آموزان را فراهم آورد.

اسلاید 3 :

محدوده مطالعه:

lشش پارامتر محدوده مطالعه را تشکیل می دهد.در واقع این شش پارامتر، متغیرهای مستقل را تشکیل می دهند

l1-پارامتر فضای آموزشی 2- تخصص مربیان،3- مدیریت دوره،4- محتوای استانداردهای آموزشی، 5-فرایند یاددهی- یادگیری و6- فرایند ارزشیابی تحصیلی

اسلاید 4 :

اهمیت موضوع:

lآموزشهای فنی وحرفه ای یکی از ضرورت های جوامع وتوسعه نیروی انسانی محسوب می گردد. و از طریق توانمند کردن نیروی کار به رشد وبهروری از منابع به ویژه توسعه منابع انسانی می انجامد چنانچه بتوان رابطه سطح رضایت مندی کارآموزان را درمورد هریک از عوامل موثر در کیفیت دوره مورد شناسایی قرار دهیم یافته های آن می تواند مورد استفاده روسای مراکز وکارشناسان آموزش قرار گیرد.

اسلاید 5 :

روش تحقیق :

دراین تحقیق رابطه بین میزان رضایت مندی کارآموزان نسبت به یک از عوامل ششگانه موثربرکیفیت آموزش مورد سنجش وبررسی قرار گیرد.

که این شرایط از تحقیق توصیفی همبستگی می باشد.

اسلاید 6 :

روش جمع آوری اطلاعات :

پرسشنامه کار آموزان شامل 36 سوال درقالب فرضیه های شش گانه تحقیق

فرم ثبت مشاهدات کارشناسان شامل 36 سوال در قالب فرضیه های شش گانه تحقیق

بر اساس مقیاس طیف پتجگانه لیکرت

اسلاید 7 :

جامعه آماری:

lگروه اول: کارآموزان دوره های آموزشی مراکز به تعداد 658

l

lگروه دوم: کارشناسان (مربیان ومعاونان به تعداد 48 نفر)

اسلاید 8 :

lهدف کلی: شناسایی رابطه معنی دار بین عوامل ششگانه کیفیت دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و سطح رضایت مندی کارآموزان.

اسلاید 9 :

lشناسایی رابطه بین کیفیت فضای آموزشی کارگاهی و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و حرفه ای شهرستان اراک.

lشناسایی رابطه بین میزان تخصص مربیان و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و حرفه ای شهرستان اراک.

lشناسایی رابطه بین کیفیت مدیریت دوره ها و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و
حرفه ای شهرستان اراک.

lشناسایی رابطه بین محتوای استانداردهای آموزشی و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و حرفه ای شهرستان اراک.

lشناسایی رابطه بین کیفیت یاددهی- یادگیری دوره ها و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و حرفه ای شهرستان اراک.

lشناسایی رابطه بین کیفیت ارزشیابی تحصیلی دوره ها و سطح رضایتمندی کارآموزان فنی و حرفه ای شهرستان اراک

اسلاید 10 :

شرح برخی واژه ها و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق
کیفیت فضای آموزشی:

lفضای آموزشی عبارت است از مکانی که در آن  شرایط لازم و کافی برای تربیت نیروی کار (کارآموزان) در زمینه فنی و حرفه ای وجود داشته باشد. منظور از کیفیت فضای آموزشی وجود ملاک ها و استانداردهای اعلام شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد که در آن حداقل های لازم برای مهارت آموزی را تعریف نموده است مانند نور، سرمایش، گرمایش، سرانه فضا، فقدان آلودگی صوتی (بازرگان، 62:1383).

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:31 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی تولید و مراحل فنولوژی گیاه دارویی سرخارگل به عنوان مادّه اوّلیه تولید داروهای تقویت کننده سیستم دفاعی word دارای 89 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تولید و مراحل فنولوژی گیاه دارویی سرخارگل به عنوان مادّه اوّلیه تولید داروهای تقویت کننده سیستم دفاعی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تولید و مراحل فنولوژی گیاه دارویی سرخارگل به عنوان مادّه اوّلیه تولید داروهای تقویت کننده سیستم دفاعی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تولید و مراحل فنولوژی گیاه دارویی سرخارگل به عنوان مادّه اوّلیه تولید داروهای تقویت کننده سیستم دفاعی word :

سرخارگل (Echinacea purpurea ) گیاهی است علفی، چندساله متعلّق به تیره گل ستاره ایها (Asteraceae ) . سرخارگل یکی از مهمترین گیاهان دارویی در صنایع داروسازی بیشتر کشورهای توسعه یافته است. موّاد مؤثّره این گیاه خاصیّت ضد ویروسی داشته و تقویت کننده سیستم دفاعی بدن (Immunostimulant ) می باشد. منشاء این گیاه شمال آمریکا گزارش شده است و در شمال رودخانه میسوری به صورت انبوه می روید. این گیاه در فلور ایران وجود ندارد و بذر آن برای اوّلین بار در سال 1372 وارد کشور شده است. هدف از انجام این تحقیق چگونگی کشت و تولید سرخارگل بود که با استفاده از نتایج آن بتوان آنرا در مقیاس مناسب کشت و مادّه اوّلیه تولید داروهای حاصل از این گیاه را تأمین کرد. طبق نتایج این تحقیق بذور را باید نیمه اوّل اسفند ماه در خزانه هوای آزاد و به عمق 2 تا 4 سانتی متر کشت کرد. بذور پس از طی دوره سرما نیمه اوّل فروردین ماه سبز می شوند. اواخر خرداد زمان مناسبی برای انتقال نشاء ها به زمین دایمی است. گیاهان اواسط تابستان به گل می روند. ارتفاع گیاهان از سال دوّم رویش به تدریج افزایش می یابد و در سال چهارم رویش به حداکثر (99 سانتیمتر) می رسد. در سال چهارم حداکثر عملکرد پیکر رویشی (4 تن در هکتار) بدست آمد. حداکثر مقدار عصاره خشک (35 در صد) از پیکر رویشی گیاهان دو ساله بدست آمد، زیرا با افزایش سن گیاه مقدار بافتهای چوبی گیاه افزایش می یابد. با توجه به اینکه کشور ما از نظر اقلیمی از تنوع خاصّی برخوردار است انجام این نوع تحقیقات در مناطق مختلف کشور در مورد گیاهانی که بومی کشور نیستند از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند و ضروری است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:31 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله جلوگیری از پولشویی word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جلوگیری از پولشویی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جلوگیری از پولشویی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جلوگیری از پولشویی word :


پول شویی چیست؟

سوء استفاده ‎‎‎کنندگان مالی برای “تمیز” کردن پول‎‎‎هایی که از فعالیتهای جنایی بدست آورده‌اند نیازمند راههایی هستند. به این منظور، سعی می‌کنند وجوه نامشروع خود را با وارد کردن در سیستم مالی که پیگیری ندارد یا تردید برانگیز نیست، بشویند. اگر موفق به وارد کردن پول خود به این سیستم مالی شوند. پس از آن می‌توانند آن را به حساب‎‎‎های بانکی مختلف یا تولیدات مالی سرتاسر دنیا انتقال دهند، یا با آن کالا و خدمات خریداری کنند. در این صورت فرض بر این است که این وجوه نامشروع از راههای قانونی بدست آمده‌اند. سوء استفاده‎‎‎کنندگان همیشه تلاش می‌کنند تا حد امکان، دستیابی مقامات قانونی به منشأ غیرقانونی این پول را مشکل کنند. این پول‎‎‎های ”شسته شده” اغلب برای انجام جنایات دیگری از جمله فعالیت‎‎‎های تروریستی، به مصرف می‌رسد.

چرا باید هویت خود را برای ACM ثابت کنم؟

سوء استفاده ‎‎‎کنندگان مالی هنگام افتتاح حساب بانکی برای خرید خدمات یا تولیدات مالی از اسم یا آدرس واقعی خود استفاده نمی‌کنند ـ زیرا در غیر این صورت تعقیب آنها از طریق حساب بانکی بسیار ساده می‌شود. بنابراین از هویت و آدرس غیرواقعی استفاده می‌کنند. حتی ممکن است با مشخصات شما محصولی را خریداری کنند یا حسابی افتتاح نمایند. به همین دلیل، شرکتهای خدمات مالی مثل ACM در قبال بررسی هویت مشتریانشان و اطمینان حاصل کردن از هویت آنها پیش از عقد قرارداد برای افتتاح حساب یا امکان استفاده از خدمات یا تولیدات مالی خود، مسوولیت دارند.

چه اطلاعاتی و مشخصاتی برای ACM مورد نیاز میباشند؟

شما باید ثابت کنید همان کسی هستید که ادعا می‌کنید و همان جایی زندگی می‌کنید که اعلام می‌کنید. علاوه بر این باید در قرارداد مشتری به وضوح مشخص کنید که از چه بانک یا حساب بانکی پول خود را واریز خواهید کرد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:30 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نغمـه عشـق «موسیقی هندی» word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نغمـه عشـق «موسیقی هندی» word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نغمـه عشـق «موسیقی هندی» word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نغمـه عشـق «موسیقی هندی» word :

بخشی از فهرست مقاله نغمـه عشـق «موسیقی هندی» word

آغاز سخن 2
فصل اول
جنبه های تاریخی 3
جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه 6
تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند 15
فراگیری موسیقی هندی 17
بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی 19
ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا 21
وارالی، راگا 21
مگارانگینی یا مگ مالر، راگا 21
دیپاکا، راگا 22
گونداک ری آ، راگا 24
آهی ری، راگا 26
سخن آخر 29
فصل دوم
رقص (Dance) 31

شرح اسلایدها 53
منابع و مآخذ 55

ماییم در آن وقت که ما هیچ نمانیم
بستیم دهان خود و باقی غزل را
آن وقت که پا نیست شود، پای دوانیم
آن وقت بگوییم که ما بسته دهانیم


سخن خود را با شعر آغاز کردم چرا که هیچ چیز در مورد موسیقی گویاتر از شعر نیست و خود شعر گویاتر از هر چیز دیگر.
توضیح و تفسیر کار غافلان است و نه عاشقان. عشق دلیل بر نمی دارد و موسیقی عشق است. محافل ادبی کشتارگاه اشعارند، جاییکه ابیات به فعل و فاعل و مفعول تجزیه می‌شوند، شعر را باید جذب کرد، باید سر کشید، تحلیل کار غافلان است.
وقتی پای موسیقی به میان آید باید خموش شد باید گوش جان سپرد ولی افسوس و صد افسوس که عادت کرده ایم همه زبان باشیم و هیچ گوش.
در ابتدا اقرار می کنم که سخن گفتن در مورد موسیقی کاری است بس دشوار چرا که موسیقی اگر به راستی شنیده شود عقل و هوشیاری را از انسان می رباید و جاییکه انسان هوشیار نیست چه جای سخن گفتن است.
در این سنت دانشگاهی که آموخته ایم همه چیز را با واسطه یاد بگیریم و یاد بدهیم، چه چاره است جز اینکه چند صفحه ای در بیان و شرح موسیقی سیاه کنیم و در انتها راه به جایی نبریم.
پس بگذارید از همین ابتدا اعتراف کنم که این راه به سوی ناکجا آباد است مگر برای اهل دل و کسانی که در این نوشته ها اشاراتی چند بیابند و باقی راه را آنچنانکه باید بپیمایند، از این رو همراه این مقاله یک CD موسیقی و تعداد 24 اسلاید ضمیمه کرده‌ام تا همه حرف و سخن نباشم، باشد که مقبول نظر واقع شود.
جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها و دیگر آلات موسیقی ضربی در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.
حتی همین نواحی جغرافیایی وسیع نیز تقسیم بندی های خاص خود را دارند و هر تقسیم بندی به نوبه خود زیر مجموعه ها و گروه بندی های متعدد دیگری را می‌طلبد، هر کدام از این مجموعه ها در نوع خود منحصر به فرد و غالباً دارای یک ویژگی بومی هستند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ