سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مگو آنچه نمى‏دانى ، بلکه مگو هر چه مى‏دانى چه خدا بر اندامهاى تو چیزهایى واجب کرد و روز رستاخیز بدان اندامها بر تو حجت خواهد آورد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانه word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شبیه سازی عملکرد یا کار JIT در یک گارگاه چاپخانه word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

چکیده مقاله:
 یک مورد در اندازه ای متوسط با  مجودیت خود انتشارات دانشگاه بریتانیا، کسب و کار چاپ کردن سوسیری( یارانه ای) می باشد،  در حال حاضر چاپخانه های دانشگاهی (AP) و در حال تجربه خط تولیدی است که کاهش  مشکلات به صورت کارآمدی در عملیات چاتپ صورت می گیرد. اغلب مشکلات به وسیله عدم توازن در جزیان کار ایجاد شدده از طریق سیستم است. با  به کاربرن سیستم برنامه ریزی تولید JIT این  امید می رود که  برخی از مشکلات تولیدی می تواند حل و فصل شود. با استفاده از نرم افزار شبیه سایز یک مدل ایجاد شده است تا عملکرد AP را تحت تنوعی از شرایط کاربردی مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. نتایج نشان می دهد که به کار بردن سیستم با کنترل JIT نمی تواند باعث بهبود عملکرد اقتصادی  به موجب به کارگیری مستمر از طریق فرآیند چاپ کردن شد.

 

1- مقدمه:
جدول زمانبندی عملیات چاپ یک عملی چالش برانگیز است. برای اینکه خیلی از ملزومات به وسیله تکنولوژی فرآوری مورد استفاده تحمیل شده اند. عملکرد جدول زمانبندی فعلی،  اغلب به وسیله ماهیت فرآوری چاپ کردن بدست می آید و منجر به مقدار کامل توجه ای از فرآوری در حال کار(WIP). زمان انتظار طولانی و زمان های ارسال طولانی می شود. روبه رو شدن  با رقبای سخت شرکت های چاپی آسیای جنوب شرق، شرکت های چاپ غربی را در آن داشته است که عملیات چاپ سنتی را مورد بررسی قرار دهند. بعضی از شرکت های انتشاراتی به پیمانکاران فرعی رو می آورده اند تا بدین ترتیب حداقل از مشکلات آنها کاسته شود. به هر حال این امر برخی دیگر از مشکلات غیر قابل پیش بینی را از قبیل کیفیت سبک و طراحی را تحت شعاع قرار داده است. تولید به موقع یا همانJIT عموماً برای سیستم های ساختن جهت حصول نتیجه عالی از طریق بهبود مستمر در بهره وری و حذف ضایعات یا اتلاف صورت می گیرد. هدف نهایی JIT توازن در سیتم های ساخت که یکی از آن بازدهی هایی است که در جریان سریع مدایم یک ماده در سیستم بدست می آید. تعداد بسیار زیادی از فعالیت های تحقیقی مبتنی بر JIT گزارش شده است و در اغلب مجلات حرفه ای مختلف یا در کنفرانس ها ارائه گردیده اند. مطالعه اخیر بیشتر متمرکز و  بنیادهای سیستم های JIT می باشد که تحقیق می کنند که چه چیزی JIT به عنوان یک سیستم جدید ارائه می دهد و چگونه  می توان  آن را اجراء کرد. ( وایت و  دیگران در سال 1999- یاسین و دیگران در سال 1997 هوسون و ناندا در سال 195 فولرتون و مک واتر در سال2000) مطالعات طراحی و تجزیه و تحلیل بیشتر متمرکز به کف کارگاه برای اجرای  کردنJIT جهت کنترل تولید است.( لوسارو الجوینی سال 1995) با یکوک ایرول سال 1988 پاندی و خوخاجائیک در سال 1996). این مطالعات تا مکان کانبان گسترده  شده اند و تعداد ی از کانبان ها می بایستی جهت ایجاد سستم های تولید تسهیل شده به کار روند  ( آپتون سال 1988- مک مولن و دیگران سال 1988، هماهنگ و کوزیاک در سال1988- تسئن سال 1999 سوار و چویوئکی سال 2000، کروسفیلد- نیرو دیگران در سال 2000) AP یک شرکت چاپ با محوریت بریتانیای در انداز? متوسط می باشد که در زمینه تولید متون دانشگاهی با کیفیت بالا برای انتشارات در سطح جهان می باشد. این  سیستم در حال جریان از WIP بالا به موجب تولید نامتوازن یا ناموزن رنج می برد.  در ان مقاله ها یک سیستم کنترلی کف کارگاهی از JIT از طریق مدل شبیه سازی اجراء گردیده است تا عملکرد معیاری در این شرکت چاپی بهبود پیدا کند. ما چندین سناریویی شبیه بدواقع جهت تجزیه و تحلیل عملکرد  سیستم شرایط های مختلف عملیاتی ایجاد کرده ایم معیار عملکردی در نظر گرفته شدهWIP، زمان هدایت، نرخ تولید و زمان کل در نظر گرفته شده است. هدف از مطالعهAP ساده کردن فعالیت های پاپ محور می باشد. دیک نقش های حمایتی یا تقویتی که به وسیلهAP انجام شده است. از قبیل ساخت پلیت و پوشش جلد و چاپ کاور می باشند و به عنوان فعالیت های خارجی فرض شده اند که در زمانی  که توسط مدل نیاز باشد همیشه در دسترس خواهد. 2- عملکرد در کف کارگاه در عملیات چاپ کردن:
اصطلاحات شغل: یک سفارش از یک دسته کتاب. اندازه دسته یا پچ- تعداد ی کتاب های مورد نیاز در یک شغل. شغل موردی- کتاب های جلد مقوایی- نشان داده شده یا امضاء= بسته ای از کاغذها( معمولاً 32) که به وسیله تا زدن و برش یک ورق و چسب زدن تعدادی در نشان ها که با هم کتاب را تشکیل می دهند. شیت یا ورق= ورق های کاغذی بزرگ که از طریق پرش چاپ حرکت داده می شوند و دارای یک نشان چاپ شده در آن  به وسیله پلاستیک می باشد. پلیت با ورق= یک ورق آلومینومی که دارای سطح چاپی به وسیله رسوب فتوگرافیکی باشد.
2.1 سیستم زمان بندیAP: AP می تواند به عنوان انجام گرفتن یک امکانات شغلی تعریف شوند که آن یک تنوع بالایی از نوع و اندازه بسته ها بنا به محیط سفارشی،  تولید می شود. هر کتاب ممکن است تشکیل شده از تنها چهار قسمت مختلف باش: صفحات، جلد، شیرازه، و روکش باشد اما این مورد برای هر نوع مختلفی از کتابها تولید شده یکنواخت می باشند. ماشین مرورگر یک کتاب در خلال ساخت بستگی به مشخصات یک شغل دارد. برای مثال اگر کتاب رنگی است نیاز دارد که آن کتاب در پرس رنگی پرینت شود. این ام به پیچیدگی فرآیند ساخت اضافه می گردد و همین جریان فرآیند از یک شغل به دیگری متنوع است. به موجب این قابلیت تغییر بالای هر دو مورد اندازه بچ و نوع کتاب جدول زمانبندی در AP کاری شاق و پیچیده است. واحد برنامه ریزی AP از خط مونتاژ با رویکرد توازن جهت زمانبندی استفاده می کند. این تکنیک در اصل عنوان تلاشی است جهت استفاده در ایستگاههای کاری با  پتانسیل کامل آنها است که  مورد استفاده قرار می گیرد تا بدین ترتیب تلاش برای اطمینان از عدم ایجاد و گلوگاهها صورت بگیرد و  ایستگاهی کاری به وسله بار کاری سستم گرسنگی نکشفد( به عبارتی تغزیه شوند) واحد برنامه ریزی تلاش می کند بار کاری در  سیستم را جهت استفاده ماشین ها و کنترل WIP متوازی می کند. در فاصله نگه داشتن این طلب از اهمیت برخوردار است که هر شغلی منحصر به فرد می باشد و دارای  زمان های مختلف بر روی یک ترکیب تغییر دهنده ماشین ها می باشد. زمانی که یک کار جدید به یک ایستگاه کاری ارسال می گردد. این ایستگاه کاری می بایستی برای هندل کردن آن کار ویژه تنظیم گردد. سفاشاتت برای کار به وسیلهAP از واحد برنامه ریزی در شکل بار ماشین آلات در سال می گردد. لیست بار ماشین آلات به وسیله نام ماشین شکسته می گردد. زمانی که یک پرس پرینت گرفتن یک کار را به تمام رساند در آن صورت می گردد. زمانی که یک پرس پرینت گرفتن یک کار را به اتمام رساند در آن صورت این کار تایید می گردد و به کار اقدام می شود. این سیستم در حال حاضر به علت مقدار زیاد W,P بالا به موجب عدم توازن در تولید رنج می برد. یک عامل کلیدی در این کار عبارت است در تنوع بالایی از اندازه و تعداد نشان های موجود در شغل می باشد. برای مثال یک سفارش برای 50000 کتاب در حال حاضر می بایستی در یک بچ ایجاد کند WIP بالا و در یک محیط نا متوازن انعطاف پذیر صورت می گیرد. ماشین با کار گره می خورند و کل زمان ها  قابل پیش بینی می گردد.
22-فرآیند چاپ کردن: اتق دارای ماشین AP که حاوی فرآیندهای چاپ کرده است در سه گروه ماشین ها تقسیم می گردند:
ماشین های قطعات سُربی(2 رنگ(B,W)) دو فرآیند اندازه کاغذ قطعه سربی وجود دارد: قطعه سربیA و قطعه سربیB، ماشین های رنگ دو اندازهB1 و ماشین های رنگ B رنگA  رنگB هر دو ماشین شبیه به هم هستند.
2. ماشین رنگ: چهار اندازهB1 ماشین های  رنگ وجود دارد. یعنی M4, M1,M2,M3 تمام این ماشین ها شبیه به هم هستند. شغل چاپخانه به دو نوع شغل تقسیم می گردد و این امر بستگی به  ماشین هایی دارد که آنها تعیین می شود.
2.2.1-شغل های کُدی یا قطعه سربی: 1 تمام شغل های چاپ دارای یک نشان در یک زمان می باشند یعنی یک پلیتی که می تواند تنها یکبار مورد استفاده قرار گیرد اما با  وجود این دارای عمری از+5000000 برگ می باشد. زمانی که یک شغل جدید جهت چاپ انتخاب گردید این امر دستخوش یک آماده  سازی اولیه می گردد( اولین M/R) یعنی قبل از اینکه پرینت شدن بتواند آغاز کردد. اولین M/R شامل تنظیم کردن ماشین برای اندازه مورد نظر کاغذ، بارگیری مورد نیاز کاغذ، پر کردن مخزن جوهر و آماده تنظیم. برای اولین اثر گذاری می شود. قبل از اینکه هر اثر گذاری در نتیجه آماده سازی بعدی پرینت گردد و عملیات تغییر پلیت بر روی نشان بعدی را انجام می دهد.2 ورق های پرینت شده بر روی پالت چیده می شوند و به بافرکنترلی انتقال داده می شوند تا  به مدت 24 خشک شوند. در خلال مدت زمان خشک شدن مورد نیاز، از کله دار شدن این ورق در خلال فرآیند خمکار جلوگیری به عمل می آید.3- بعد از دوره 24 ساعته ورق های که سپری شد این ورق ها در صف خمکاری قرار می گیرند. علامت قطعه سربی که می بایستی خمکاری شود باید به اندازه یک سوم ماشین خمکاری قطعه سربی102 یا 3 می باشد. شغل ها تعیین شه برای در دسترس قرار گرفتن خمکاری به وسله قاعده انتخاب اولی آمد دومی  رفت( FCFS) انجام می گیرد. زمانی که عملیات پرس انجام گرفت در آن زمان یک کار جدید برای ماشین خمکاری فراهم می گردد تاآن دپرا دستخوش اولین M/R کند یعنی قبل از اینکه خمکاری آغا گردد.M/R بعدی برای ماشین خمکاری به سادگی شامل تغییر نشان خواهد بود. 4- بعد از همه علامتها موجود در یک شغل شغل  خمکاری در صف دوتایی قرار می گیرد. مسیر اتخاذ شده کار از اینجا بستگی به نوع کائر یا پوشش مورد نیاز دارد. و همین طور مقدار نشان های شامل شده در کتاب می باشد. چنانچه کتاب حاوی بیش از24 نشان باشد و یا می باستی دوخته شود( برای افزایش مقاومت) بعد از آن می بایستی قبل از جمع شدن برای خم شدن باشد. کارهای دختن می بایستی بر روی ماشین های جمع آوری بر روی تمام دیگر کتاب ها انجام گیرد و می تواند بر روی یک مازاد نوع صحافی R- جمع گردد، البته اگر ماشین جمع کننده در ظرفیت باشد. کتاب ها بر روی ماشین دوخت دوخته می گردد. بعد از جمع آوری و دوخته شدن، کار به صف خمکاری وارد می گردد.5- اگر کار کاغذ نارک است در این صورت می تواند در صحافی از نوع S یا  نوع R باند شود. صحافی نوعR تنها زمانی استفاده می گردد که  کار نیازی به فرآوری نداشته باشد. بعد از خم شدن کاغذ های نرم کتاب آنها بر ارسال فرستاده می شوند. 6- اگر کا مورد دارد آن می بایستی در صحافی نوع R قبل از پوشش داده شدن با ماشین پوشش ماند می شوند. بعد از کامل شدن پوشش دادن ( جلد کردن) این کار برای ارسال فرستاده می گردد.
2.2.2- کارهای رنگ: با شغل های رنگ:
کارهای رنگ و رنگ کاری پیرو جریان های یکسان کاری به عنوان کارهای قطعه سربی در موارد ذیل مورد قبول می باشد: کارهای 2رنگه چاپ می گردد. کارهای رنگ بر روی یک یا دو ماشین رنگ چاپ می گردند. هر دو مورد ماشین رنگ 2 رنگه بافر کنترل رنگ 2 برای خشک شدن مدت 24 ساعت انتقال پیدا می کنند نشان کارهای رنگ و  رنگ خم کاری می گردندد در یک یا پنج خم یعنی 5 یا 4 و 3و 2و 1C.
2.2.3- الزامات فرآیند. در اینجا چندین الزام مهم وجود دارد که می بایستی در زمان شبیه سازی فرآیند ساخت AP در نظر گرفته  شومئ: پیلت ها می توانند تنها زمانی مورد استفاده قرار گیرند که تخریب شد یعنی در زمانی که از پرس برداشه می شوند. به هر حال آنها دارای عمری معادل 500000 صفحه داشته باشد. اغلب سازندگان AP پلیت های مورد استفاده در امکانات حوزه را مورد استفاده قرار می دهند. این  امکانات محدود به  ظرفیت های محدود می باشند  بیش از حد بار گذاری می گردند یعنی در زمانی  که تولید پلیت به مقدار قابل توجه ای افزایش پیدا م یکند. پلیتها دلالت به نسبت بالایی از هزینه چاپ یک کتاب دارند. بع د از چاپ شدن برگ ها می بایستی به حال خود رها گردد تا خشک شوند یعنب 24 ساعت برای جلوگیری از لکه دار شدن در هنگام خمکاری. زمان های آماده سازی برای ماشین ها در مقایسه با زمان چاپ کردن واقعی می تواند  خیلی بالا باشد. زمان  حرکت های بین ماشین معمولاً بایستی بر روی فرآیند ساخت تا ثیر بگذارد.
3- حالت شبیه سازی. مدل شبیه سازیAP از طریق پیوند خوردن به چند مدل فرعی، که هر کدام وظیفه مخصوصی را انجام می دهند- ساخته می گردد.
3.1- مجموعه داده ها: همان طوری که در بخش دو م ورد بحث و بررسی قرار گرفت نوع وارد شونده کار APPD بسیار متغییر می باشد و گستره پیچ ها به مقدار+60000-500 می باشد و  شماده علایم یا نشان ها در گستره ای بین+40-4 می باشد. توزیعات این مقدار یکنواخت نمی باشد بنابراین،  این امر ضروری است که یک توزیع احتمالی بدست آید تا  دلالت به نوع کار کار پرینتAPPD باشد. با استفاده از داده های ساخت مختلف (2002-2001) این امر امکان دارد که یک بررسی کلی از نع کار بهعمل آید تا سیستم APPD ایجاد گردد. با استفاده  از تحلیل گر ورودی ،یک تحلیل گر می تواند  به سرعت شرایط ریاضیاتی  را برای دلالت به مجموعه داده ها برای استفاده  در مدول ها یمشخصی، بسازد. برای دلالت دادن گستره مقادیر به اندازه بچ و تعداد ملزومات نشان در یک کار، ضروری است که از توزیعات احتمالی استفاده گردد همین طور شکل واقعی توزیع ناشناخته شده است اما حداقل و حداکثر آن را می توان برآورده  کرد و  به احتمال قریب به یقن این مقادیر در دسترس قرار می گیرند. بنابراین توزیعات مثلثی،  یک توزیع احتمالی در دسترس است که دلالت به اندازه بچ دارد. میانگین مقادیر تصویرهای سال های2002-2001، داده ها حاصله از دو هتسه تولید و توه به کارکنان مورد استفاده  قرار گرفته تا این توزیعات توسعه پیدا کنند. پنج سفاریوی مختلف که در مدل اجراء می شود باقی مانده موثق بودن  خروجی مدل و عملکرد ها یسیستم  تحت گسترده  شرایط کاربردی  مورد طراحی قرار گرفته است. در هر سناریو توزیعات تعداد نشان ها تغییر پیدا می کند. اگر چه در واقع تغییر دادن  توزیعات تعداد نشان ها که در سیستم داخل  می گردند مشکل می باشد،  اما این مسئله  شاخص مفیدی از ایمنی مدل را ارئه می دهد. توزیعات اندازه بچ در امتداد  یا ستر،  سر سناریوها توزیعی ثابت است. ترکیبی از مقادیر ثابت و توزیعات دلالت به تعداد  شرایط عملیاتی محتمل که می تواند به وسیلهAPPD به کاربرده شود،  دارند. مقادیر ذیل اندازه بچ ها ی اتخاذ شده میباشند که به عنوان بخشی از خط و اندازه  مقادیر بچ های ثابت می باشد:2500 و2000 و1500و1000-500 و3000 اندازه بچ های ثابت می باشند که در هر سناریو مورد استفاده  قرار می گیرند. این مقادیر برای آن مورد  استفاده قرار می گیرند. این مقادیر برای آ« مورد  استفاده قرار می گیرند که تا تلاش ش.د یک اندازه بچ مورد شناسایی قرارر بگیرند یعنی در جایی که جریان کار سیستم متوازن شود که یک اندازه بچ مورد شناسایی قرار بگیرند یعنب در جایی که جریان کار سیستم متوازن می گردد و معیار عملکرد بهینه گردد. رقم های 60000 و 30000 و 15000 و 6000 مجموعه دومی از اندازه بچ ها می باشند. این موارد برای آن مورد استفاده قرار می گیرند تا  عملکرد سیستم در زمانی که تعداد شغل ها و و ظایف کاسته می شوند. اما حجم کاری در خر شغل یا کار افزایش پیدا می کند،  مورد تحقیق و نقرص قرار بگیرد.
3.2 توزیعات اندازه های بچ ها یا بسته ها.( سه تایی 1000 و 75. و 5000) هدف از این توزیعات جهت جلوگیری از کاربرد سیستم با یک اندازه بچ انتقال  کوچک می باشد. ( سه تایی 1500 و 1000 و 2000) این توزیعات برای آزمایش عملکرد سیستم ها با یک افزایش انتقال در کمیت اندازه بچ صورت می گیرد( سه تایی 2000، 1500-500) این توزیعات برای آزمایش کردن تأثیرات اندازه خیلی کوچک بچ ها 1000-500 بر روی عملکرد مستقیم به کار می رود.( سه تایی3000و 2000و1000) این مورد برای آزمایش تا ثیرات تعداد کاهس یافتهm/r ها مورد استفاده قرار می گیرد.( سه تایی 3000 و 2000 و 500) برای آزمایش تاثیرات بر روی  سیستم در زمان که گسترده بچ فراوری شده است، به کار مب رود.( سه تایی 10000 و 5000 و 2000) این مورد برای تاثیر بر روی سیستم در زمانی اندازه بچ بزرگ فرآوری می شود،  مورد استفاده قرار می گیرد.
3.3- سناریو: سناریوهای ذیل برای تجزیه و تحلیل رفتارهای سیستم  تحت شرایط عملیاتی کف کارگاهی مختلفایجاد شده است. این سناریو عملکردهای معمول که در کارکردهای چاپ مورد استفاده قرار می گیردرا ایجاد کرده است: سناریوی 1- شرایط محیطی فعلی( سه تایی 40 و 7 و 3) این مدل شبیه سازی اولیه سعی می کند از سیستم کاربردی جاری تقلید کند و بنابراین عملیات مقایسه می تواند تجسم گردد. سناریو2 تعداد میانگین نشان ها ( سه تایی 12 و 7 و 5) این توزیع دلالت بر این سیستم دارد که کمیت های نشان های معمولی را در زمان چاپ بدون تاثیر گذاری بر روی کمیت های بزرگ کمتر معمول استفاده می گردد. سناریو3- شرایطمحیطی فعلی همرا هبا کاهش انتشار می باشد( سه تایی 34 -7 و 5) این امر برای کاهش دادن مقادیر زیاد برای تعداد نشان های سیستم متوازن شدن تر می باشد. سناریوی4- افزایش میانگین انتشارات کاهش یافته ( سه تایی 17 و 12 و 10)- افزایش تعداد میانگین هایی که می بایستی تعداد اولیه انجامM/R را کاهش دهد  می باشد بنابراین عملکرد سیستم را افزایش می دهد. سناریوی5- افزایش میانگین( سه تایی34 و 12 و 10) در واقع این امر می بایستی امکان پذیر باشد که لزوم تعداد نشان های شامل شد در کار فقط مقدار کمی را تولید نمی کند. به  هر حال اگر منافع عملکردی به مقدار کافی در افزایش بدست می آید،  این امر به صورت اقتصادی، با ارزش است و تعدا دکارهای با شماره نشان های پایین می کاهد.
3.4مشخصات مدل: سیستم AP می تواند با استفاده از نرم افزار شبیه ساز آنها  ساخته شود.( گلتون و دیگران سال 2000) این مدل تلاش خواهد کرد از سیستم AP فعلی تا جایی که امکان دارد به صورت دقیق تلقید کند. هر گونه فرضیات ایجاد شده بیان خواهد شد و تا جاییی که امکان دارد تا ثیراتی که آنها می تواند بر روی تنوعی از مدل ها داشته باشند لیست خواهد شد. هر گونه ساختاری که برای سیستم واقعی  به کار برده می وشد می تواند  در مدل به کار بده شود. زمان فرآیند مشخص  خواهد شد و از مقادیر بنج هارک AP محاسبه  خواهد شد. تمام  داده های مورداستفاده در این مدل  داده های واقعی جمع آوری  شده از سیستم به وسیله AP می باشد. خروجی حاصله از مدل انعکاس دهنده معیارهای عملکردی فعلی می باشد که به وسیله AP مورد استفاده قرار گرفته است این امر امکان عملیات آسان در بین سیستم جاری و سیستم  پیشنهادی JIT را فراهم می آرود. معیارهای  عملکرد فعلی زمان بر گ ها( چاپ و خم کاری شدن) و زمان باند کتاب  ها هستند. زمان تنظیم ماشین ها در APPD،  در مقایسه با  مقادیری که به صورت فرمان با سیستم ها ی ساخت JIT ارتباط دارند، بسیاری بالا می باشد. برای مقثال زمان  تنظیم برای قطعه سربی یک پرس چاپ 50 دقیقه می باشد.
به هر حال زمان های تنظیم بر روی تمام ماشین های APPd نسبتاً بالا می باشند و  بنابران فرآیند عدم توازن ماشین کاسته می گردد. به هر حال  انعطاف این سیستم به عنوان زمان های تنظیم بین محصولات در افزایش بالای غیر مفید زمان در صورت کوچک بودن اندازه بچ – سازگارخواهد. بخشی از فلسفه JIT از کاهش زمان تنظیم مداوم سر چشمه گرفته است و برای APPD بسیار مفید خواهد بود. ویژگی های معین مدل ها مقادیر اندازه بچ و تعداد نشان ها نسبت به ماهیت های عبور را تعیین می کند. اندازه بچ و تعداد نشان های موجود در کار به صورت اولیه برای میانگین جمع شده از سوابق تولیدی AP در سال 2001 تا 2002 در جدول شماره 1 موجود است.             
 
 نوع ماهیت نشانگر نوع ماینی که برای کار چاپ استفاده می گردد.  گروههای مختلف ماشین دارای  زمان تنظیم کلی متغییری می باشند که به وسیله اندازه بچ و تعداد نشان های  کار یا شغل مشخص می شوند. سرعت حرکتی ماشین به وسله فرمول زیر بیان می گردد:+1stm/r( تعداد نشان های شغل ، m/r بعدی)+ تعداد نشان ها( اندازه بچ کار یا سرعت جریان پرس) ماشین های خم کاری یا  تازنی ذیل زمان تاخیر را به وسیله عبارت ذیل نشان می دهند:
عبارت =1m/r+( تعداد نشان ها-m/r  1 بعدی) + تعداد نشان ها( خروجی ماشین خم کاری / اندازه  بچ) ماهیت های  ترک کردن دو مجموعه از ماشین  ها ی خم کاری  با هم فرآیند خمکاری مدل  فرعی جمع می شود.  مدل فرعی  منطقی با در بردارنده تصمیم گیری  و مدول هایی است که جهت کنترل و مسیر یابی از طریق ماشین  ها یمختلف  بایندی  اتخاذ شده است. مدل های فوی بایندی شامل ماشین های  چون جمع کردن ، دوختن و صحافی و خمکاری می باشد. مسیر اتخاذ شده کار از طریق مدل  های فرعی منطقی باینری صورت می گیرد. زمان تاخیر ماشین خمکاری به وسیله فرمول ذیل بیان می گردد:
عبارت=+1stm/r( تعداد نشان های شغل ، m/r بعدی)+ تعداد نشان ها( اندازه بچ/ خروجی ماشین تازنی) توانایی های گرافیکی نرم افزار  مورد استفاده امکان  ساختن  صفحه نمایش را فراهم می آورد طوری که خروجی  از یک مدل در خلال و بعد از جریان  شبیه سازی صورت می گیرد. یک نمایش گرافیکی  ساخته شده  جهت  نمایش معیار  عملکردهای مورد نیاز می باشد. این مدل  به صورت روتین موادAP برای یک محتوا جهت  شفاسایی هر گونه  خصایی  که مدل در بر دارد نشان داده است. برذای فراهم ساختتن مقاسه بین عملکردهای  سیستم  جاری  و استراتژی های جاری،  مدل های ورودی در شکل معیارهای  عملکردها می باشند که اخیراً  به وسیله AP استفاده میگردد. این معیار های عملکردی  به شرح ذیل می باشند: ورق های چاپ شده  به وسله هر گروه های ماشین. ورق های تا خورده ه وسیله هر گروههای ماشین. کتاب های انتشار یافتهWIP در سیستم زمان   در نظر گرفته  برای تولید هر کتاب. مهمترین معیار  عملکرد تعداد کتاب های  تولید شده به وسیله AP در یک دوره معین می باشد. برای  افزایش منافع APPD تلاش شده تا این مقادیر به حداکثر برسد.  این  در صورتی است که هنوز کنترل کردن WIP در سیستم و زمان هدایت ساخت چگونه است. در یک محیط بهینه کتاب های تولید شده در هر دوره می بایستی افزایش پیدا  کند.  و زمان هدایت و WIP می بایستی کاهش پیدا کند. تعداد اوراق چاپ شده و تعداد  اوراق در  هر دوره به وسیله APPD به عنوان شاخص های عملکرد جهت اطمینان از عملکرد اتاق ماشین که نگهداری شده اند؛ مورد استفاده قرار می گیرند.
4- به کاربردن سیستم JIT در APPD:
رویکرد JIT به وسیله  تلاش بری  شناسایی یک اندزپازه بچ انتقالی را انجام می دهد.  این کارهای بایستی  تقسیم شوند و امکان  جریان مداوم کار از طریق سیستم فرآهم می آید. این امر  یک خ تولید را فراهم می آرود که جریان  آرامی داردو کار از آن  می گذرد. و از شکل  گیری گلوگاه جلوگیری به عمل می آید و کل WIP در سیستم کاهش پیدا خواهد کرد. برای قادر شدن  به شفا سایی در سیستم APPD این امر ضروری است که  یک مدل شبیه سازی از محیط کاربردی فعلی تقلید کند. این مدل برای آن  استفاده می شود که مقایسه  بین استراتژی کاربردی و استراتژی های جایگزین در سفاریو صورت می گیرد. خروجی حاصله از  مدل اولیه در مقایسه با خروجی عملکرد واقعی تقریباً 25 در صد بشتر از سیستم واقعی است. هر کدام از این سه ماهیت های نوع مدل مدل را از طریق یک مدل نگرشی تعیین می گردد. این مدول مقادیر دو ویژگی اندازه  بچ و تعدا  نشان ها را  تعیین م یکند. شناسایی یک کمیت برای اندازه بچ کارها در سیستم APPD یک عملکردی از یک سیستم JIT، جنبه حیاتی دارد...

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی پیمانکاری ساختمان word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی پیمانکاری ساختمان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

به نام کردگار هستی
گزارش کارآموزی که از نظرتان می گذرد حاصل تلاش ماههای اخیر بنده در انواع ساختمانهایی بوده که از نزدیک با نحوه اجراء آنها آشنا شدم.
امید است بازتابش تلاش و کوشش تمام دستهایی باشد که برای اعتلا و پیشرفت ایران عزیز در زمینه عمران و آبادی شب و روز نمی شناسند و از طرفی به نوبه خود آرزو دارم بتوانم با تمام دل و جان به خاک و ملت ایران زمین خدمت کنم و برای آن تلاش خواهم کرد.
همانطوریکه تارخ دانان و تاریخ نویسان غربی خود اذعان نموده اند اولیت سازندگان سرپناه و به عبارتی ساختمان در گیتی ایرانیان بوده اند و به همین علت شرایط جغرافیایی منطقه نمی توانستند در غارها زندگی کنند و به همین خاطر دیوارهایی را به ارتفاع قدشان و یت کمی بلندتر می ساختنند و بعد تنه درختان را صاف کرده و روی دیوارها می انداختند که ما امروزه به آن نان تیر داده این و روی تیرها را با پوشال گیاهان منطقه می پوشاندند و در واقع ایزولاسیون می کردند و این سازه که ما در اصطلاح امروزی ساختمان بنایی به آنم داده ایم مربوط به حداقل شش الی هفت سال پیش است که دریاچه مرکزی ایران واقع در دشت کویر  و دشت لوت در اثر گسل به وجود آمده و آتشفشان دماوند خشک نشده بود و شهر سیلک (کاشان) به عنوان پایتخت ایران به حساب می آمد که ملکه مادر (ماما) بعنوان پادشاه ایران که نزد ایرانیان (ایران بانو) خوانده می شد در آن زندگی می کرد که با هوش ترین زن ایرانی بود و با قایقی که گوزنها آن را می کشیدند سراسر دریاچه کمرکزی را می گشت و به شهرهای ایران در شمال و جنوب و شرق و غرب سرکشی می کرد و همین هوش آنان بود که موجب پیشرفت در ساخت خانه و بعدها در دوران هخامنشی در شهرسازی گردید.
در دوران هخامنشیان ایرانیان پی ستونها را از پائین به هم وصل می کردند و در واقع فونداسیون نواری اجرات می کردند و ستونها در بالای ساختمان به هم متصل می کردند یا شاه تیرها را اجرا می کردند و بدین ترتیب یک ساختمان اسکلت سنگی‌، چوبی می ساختند تا در مقابل زلزله مقاوم باشد و به همین خاطر است که اندیشمندان تاریخ دنیا ایرانیان را اولین مهندسان ساختمان و راهسازی می دانند.
متأسفانه امروزه شاهددهستیم که بیشتر ساختمانها در مناطق فقیرنشین با همان اصول اولیه ساخته می شود که در تاریخ ثبت شده است بخاطر اینکه در عمران نقش اساسی را اقتصاد تعیین می کند که این عامل موجب سرپیچی مسئولین از قوانین و ضوابط ساختمانی می شود که بتایستی موجب توجه جدی قرار گیرد زیرا اکثر ساختمانهایی که ساخته می شوند دوام لازم را ندارند و بیشتر اصول مهندسی در آنها اجرا نگردیده است. عامل دیگر بی اطلاعی مهندسانی است که همه چیز را در دانشگاه به طور تئوریک آموخته اند و تا خود را به کار عملی وفق بدهند مدت زیادی طول می کشد که در این مدت صدمات شدیدی را بر پیکر ساختمان سازی و شهرسازی وارد می کنند.
در پایان از استاد ارجمند جناب آقای مهندس بخشتی که همواره سعی در ارتقاء آگاهی دانشجویان دارند، کمال تشکر و قدردانی می نمایم.

 

فهرست

عنوان  
فصل اول: آشنایی کای با مکان کارآموزی   
فصل دوم: ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته عملی کارآموز   
فصل سوم: آزمون آمخته ها و نتایج و پیشنهادات   
-مقایسه اجرایی ساختمان ها بنایی، فلزی، بتنی   
1-ساختمان بنایی   
1-1-پی کنی   
1-2: نحوه اجرای آرماتوربندی فونداسیون   
1-3: انواع قالب بندی کلاف تحتانی   
1-4: بتن ریزی فنداسیون   
1-5: کلاف قائم و افقی   
1-6: ستون گذاری   
1-7: تیرریزی   
1-8: بادبند افقی   
1-9: اجرای پله فلزی   
1-10:    
2-ساختمانهای اسکلت فولادی   
2-1: پی کنی و پی ریزی   
2-1: فونداسیون فنودیاتک   
2-3: نصب بیس پلیتها    
2-4: فونداسیون نواری   
2-5: فونداسیون منفرد   
2-6: فونداسیون گسترده   
2-7: پی گسترده از دال یکپارچه   
2-8: پس گسترده محفظه ای   
2-98: نصب ستونها   
2-10: انواع بادبند   
2-11: اجرای پله   
2-12-: اجرای سقف ساختمان اسکلت فلزی   
-طاق ضربی   
-تیرچه بلوک   
-سقف دال بتنی پیش ساخته   
-سقف دال بتنی در جا    
3-ساختمان اسکلت بتن آرمه:   
3-1: پی و اجرای آن   
3-2: اجرای ستونهای بتنی   
3-3: اجرای تیر و سقف   
3-4: اجرای سقف تیرچه بلوک   
3-5: انواع شمعها   

فصل اول:
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
 
فصل دوم:
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته عملی کارآموز
 
-کارهای انجام شده در محیط کارگاه
در روزهای نخستین حضور در کارگاه با محیط کارگاه و مقررات آن تا حدی آشنا شدم، سپس نقشه های اجرائی را دیدم و با درست خواندن آنها آشنا شدم.
نقشه های اجرایی یکی از مهمترین کارهای لخش کارگاه می باشد، زیرا همه چیز از قبیل متره، قالب بندی و غیره، همه از روی نقشه های اجرائی کنترل می شوند. در روزهای بعد متره کردن ستونها و تیرها و دیوارهای برشی را تا حدی یاد گرفتم و همچنین برآورد کردن میزان میاگردها و قالبها و بتن را انجام دادن.
چون تیپ های مختلف ستون و تیر در هر طبقه وجود دارد و در هر طبقه ابعاد ستون ها نغییر می کند، بنابراین متره کردن را باید با دقت انجام داد و برای هرکدام جداگانه نوع، ابعاد و تعداد میلگردها را درآورد و کوچکترین اشتباه می تواند تمام محاسبات را برهم زند.
همچنین با کزارش نویسی و نوشتن صورت وضعیت کارها و فعالیتهای انجام شده در محیط کارگاه رابط شرکت با محیط کارگاه بودم و از نزدیک نحوه اجراء و ساخت اسکلت فلزی را شاهد بوده و با جزئیات آن آشنا شدوم.
و با توجه به گستردگی دامنه رشته عمران در کارهای اجرایی و جهت اجراء سازه ها این رشته را رشته هایی نظیر برق، مکانیک، صنایع، ماشین آلات و غیره در ارتباط تنگاتنگی قرار دارد که در محیط کارگاه با افرادی با تخصصهای گوناگون روبرو شدم و مابقی موارد که در ادامه گزارش آورده شده اند.
 
فصل سوم:
آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات
 
مقایسه اجرایی ساختمانهای بنایی، فلزی، بتنی
ساختمانهای رایجی که ما امروزه اجرا می کنیم برای مصارف مختلف از سه نوع بنایی، اسکات فولادی و اسکات بتنی استفاده می شود که نوع بنایی خود شامل دو نوع سازه به شرح ذیل می باشد:
الف-ساختمان بنایی نیمه اسکلت فلزی
ب-ساختمان بنایی نیمه اسکلت بتنی
ساختمان بنایی بعلت اقتصادی بودن و راحنی احرا در ساختمانهای مسکونی 1 الی 2 طبقه با استقبال زیادی روبروشت و ساختمانهای اسکلت بتنی و فولادی با توجه به شرایط برای آپارتمان سازی و ساختمانهای اداری و دولتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
1-ساختمان بنایی
از میان ساختمانهای بنایی که در بالا اشاره شد قسمتهای مختلف یک نوع ساختمان بنایی نیمه اسکلت فولادی با کاربری مسکونی را تشریح می کنیم.
قسمتهای مختلف ساختمان بنایی:
-پی
-کلافها
-دیوارها
-ستونها
-سقف
مراحل اجرا:
پی کنی:
عرض و ارتفاع پی با توجه به بارهای وارده (مجموع بارهای مرده، بارهای زنده و بار باد) و مقاومت خاک منطقه و عرض دیوارهایی که روی آن اجرا خواهند شد محاسبه شده و بعد پلان فونداسیون با توجه به پلان تیپ بندی و محل قرارگیری ستونها طراحی و آکس بندی میگردد و از روی پلان فونداسیون توسط ریسمان آکسها را مشخص و بعد با گچ عرض پی کنی که باید پی کنی شود مشخص می شود که در عمل می گویند رنگ ساختمان ریخته شد بعد پی کنی با دست یا به صورت مکانیکی با بیل مکانیکی انجام می گیرد که این مرله برای تمام انواع ساختمان ها چه اسکلت فولادی و چه اسکلت بتنی و بنایی مشترک است.
مقاومت خاک مناطق مختلف شهری در دفاتر فنی فعال، شهرداری، سازمان مسکن و شهرسازی و استانداری موجود می باشد. برای ساختمانهای بنایی مقاومت خاک را می توان با بازدید از محل نیز تخمین زد، به شرح زیر:
-خاک دستی فاقد مقاومت لازم بریا پی سازی است که باید برداشته شود.
-خاک شن و ماسه ای (خاک دج) دارای مقاومت خوب در حدود 
-خاک رس خشک دارای مقاومت نسبتاً خوب در حدود 
-خاک رس مرطوب فاقد مقاومت لازم است.
هم چنین از روش آزمایش در محل توسط کیسه های سیمان نیز می توان مقاومت نهایی و بعد مقاومت مجاز را محاسبه کرد.
بعد از پی کنی با توجه به اتینکه کف ساختمان (از پی چه ارتفاعی دارد چندین حالت برای اجرای کرسی چینی و فونداسیون وجود دارد اگر اختلاف ارتفاع کف ساختمکان و کف پی به اندازه پی باشد فونداسیون کار کرسی چینی را نیز انجام خواهد و می توان بعد از اجرای بتن ریزی و مگر فونداسیون، به کف رسید که این حداقل ارتفاع پی و کف ساختمان است.
در غیر این صورت به دو روش می توان به کف ساختمان رسید و بعد عملیات بلوکاژ را انجام داد.
الف-ابتدا کرسی چینی را با سنگ لاشه انجام داده و بعد فونداسیون نواری یا منفرد را اجرا بعد کرسی چینی را روی آن انجام می دهیم که بهترین حالت زیرا کف ساختمان از پایین ترین نقطه به قسمتهای بالاتر ساختمان متصل می شود ولی در روش قبلی فشار را تحمل می کند و مقاومت فونداسیون بتنی که آرماتوربندی شده است را ندارد.
نحوه احرای آرماتوربندی فونداسیون
با توجه به پلان فونداسیون و دیتیلهای آن تعداد میل گردهای طولی و تقویتی و همچنین شماره آنها و میل گردهای خاموت و شماره و فواصل آنها از هم در پلان فونداسیون محاسبه و آوده شده است که توسط آن به تعدادی که در نقشه داده شده میل گردهایی طولی روی خرک یا زمین قرار گرفته وبه طول لازم برش داده می شوند و توسط خاموتها میل گردهای پایینی طولی و بالایی به هم وصل می گردند و همچنین آرماتورهای مش بندی هم بطول های لازم برش داده شده و به صورت شبکه بندی روی هم قرار گرفته و توسط سیم آرماتور بندی بسته شده و در محل زیر ستونها قرار می گیرند بعد از اینکه آرماتور بندی قسمتی از کلاف پایینی آماده شد آن را در محل قرارداده و قالب بندی را انجام می دهند.
انواع قالب بندی کلاف تحتانی
-قالب آجری:
که بهترین حالات قالب بندی است زیرا بعد از بتن ریزی دوباره می توان از آجرها استفاده کرد و همچنین شکل پذیری بالای آن قابلیت عمده ای برای قالب آجری به حساب می آید بدین ترتیب که به عرض مورد نظر همچنین ارتفاع درنظر گرفته شده برای فونداسیون یک دیوار آجری معمولاً با 10 یا 20 سانتیمتری اجرا یم کنند و قسمتهای داخلی آن را با پلاستیک می پوشاند تا آب بتن توسط آجرها جذب نشده و هم اینکه آجرها بعداً راحتتر از بتن جدا شوند ولی برای کلافهای قائم و فوقانی از قالب آجری نمی توان استفاده کرد.
-قالب تخته ای:
که بیشتر برای کلافهای قائم و فوقانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای کلافهای تحتانی هم اگر مقرون به صرفه باشد و همچنین قالب تخته ای موجود باشد می توان استفاده کرد و تخته ها قبل از قالب بندی روغن کاری می شوند تا هم آب بتن توسط تخته ها جذب نشود و هم قالب ها راحت تر از بتن جدا شوند که همان کار پلاستیک در قالب آجری را انجام می دهد.
-قالب فلزی:
از قالب فلزی هم می توان برای کلاف تحتانی استفاده کرد ولی برای پروژه های کوچک مقرون به صرفه نیست این قالب ها هم قبل از بسته شدن روغن کاری میشوند ولی در اینجا جذب آب دیگر مد نظر نیست.
-حالتی هم وجود دارد که خاک منطقه به عنوان قالب عمل میکند. در این موارد پی را به عرض و عمق مورد نظر حفر کرده بعد دیواره های پی را با پلاستیک می پوشانند و زمین خود نقش قالب را ایفا می کند و نیازی بت قالب نیست و عایق بندی به علت این است که آب بتن جذب نشده و نسبت آب به سیمان بتن تغییر نکند.
در محل اتصال کلاف های قائم به تحتانی میلگردهای انتظار قرار داده می شوند تا بعد از بتن ریزی آرماتورهای آن به این آرماتورهای انتظار بسته شوند.
بتن ریزی فونداسیون:
در ساختمانهای کوچک بتن ریزی توسط دست و بدون ویبراتور و بتونیر انجام می گیرد و طرح اختلاط بتن در اینجا نقشی ندارد و کارگران به صورت تخمینی میزان شن و ماسه و سمیان و حتی عامل موثر بتن یعنی آب را تعیین و بتن را تهیه و آماده می کنند و بتن ریزی به صورت تکه تکه انجام می گیرد و در بعضی موارد، بتن قسمتی از کلاف ریخته شده و بعد از چند ورز فاصله قسمتهای دیگر اجرا می شود که یک عیب بزرگ برای قسمت مهمی از یک ساختمان به شمار می رود. در ساختمان های با اهمیت های بیشار شاهد طرح اختلاط بتن تخمینی و بتونیر هستیم بدین صورت که میزان شن و متسه برای یک کیسه محاسبه شده و آن را به وزنی که یک بیل معمولی می تواند از شن سیا ماسه برداشته تقسیم می کنند و تعداد بیلهایی که از شن و ماسه باید در مخزن بتونیر برای یک کیسه سیمان ریخته شود مشخص می شود و میزان آب را هم به وزن یک سطل تقسیم کرده و تعداد سطل های آب برای یک کیسه سیمان 50 کیبوگرمی به دست می آید به طور مثال: 35 بیا شن، 40 بیل ماسه، 1 کیسه سیمان و دوسطل آب نمونه ای از طرح اختلات بتنی برای یک ساختمان با اهمیت که از لحاظ کار بری یک ساختمان مسکونی آپارتمانی بود می توان نام برد.
کلاف قائم و افقی
بعد از اتمام فونداسیون دیواره های کناری که در ساختمان بنایی معمولاً باربر هستند اجرا می شود و محل کلافهای قائم را خالی می گذارند و خود دیوارها هم به عنوان قالب عمل می کنند و بعد آرماتوربندی کلاف قائم را انجام داده و در محل مورد نظر قرار می دهند اینجا نیز نوع قالب معمولاً تخته ای است.
ستون گذاری
در محل ستون ها کهخ مش بندی در فونداسیون اجرا می شود بیس پبیت هایی را توسط بولت به فونداسیون اتصال داده و بعد از اتمام بتن ریزی دوباره صفحه ها را باز کرده و زیر آن ملات نرمه (بتن گروت) ریخته و دوباره در جای خود قرار داده و پیچ ها را می بندند که این عمل را مونتاژ یا هواگیری می نامند بعد ستون ها را روی بیس پلیت ها اتصال میدهند.
تیرریزی
بعد از ستون گذاری شاهتیرها اجرا می شوند و تیرهای فرعی روی شاهتیرها و دیوار باربر قرار می گیرند که بدلیل مشکل بودن اجرای آن انجام نمی شود، در غیر این صورت باید از پلیت های کوچک برای اتصال تیرها به کلاف فوقانی استفاده کرد که این هم در عمل به خاطر اقتصادی نبودن و مشکلات عدیده با استقبال روبرو نشده است و عیبی دیگر بر معایب کارهای اجرایی افزوده است.
بادبند افقی:
در سقفهای طاق ضربی برای مقابله نیروی افقی از بادبند افقی استفاده می شود که به صورت ضربدری و برای مساحت کوچک تر یا مساوی 25 متر مربع اجرا می شود که معمولاً باید توسط پیچ و مهره اجرا می شود ولی در عمل یک میل گرد در عرض تیرها می اندازند و به تیرها و به تیر اتصال می دهند تا تیرها هنگام اجرای طاق ضربدری تکان نخورند.
اجرای پله فلزی
با توجه به دتایلهای پله فلزی که در دانشگاه تدریس می شود زیر تیرهای پله فلزی هم مانند یک ستون باید بیس پلیت قرار داده شود و ماننمد ستون به آن اتصال داده شود و در عمل کف ساختمان را اجرا می کنند تا به کف پله برسند و بعد زیر آن را صاف و شمشیری های پله را به یک تیر کوچک به هم وصل کرده روی آن قرار می دهند. که از لحاظ فنی غیر قابل قبول است.
اجرای طاق ضربی:
بین دو تیر فرعی با قوس 3 سانتیمتر ولی در عمل بعلت کمتر شدن حجم گچ خاک روی آن کمتر از 3 سانتیمتر هم اجرا می گردد. بدین ترتیب که چند دهنه را توسط چوب بست آمده بکار کرده و ملات گچ خاک را به صورت تخمینی و توسط کارگران و بنایان با تجربه ساخته می شود که هرچه خاک آن بیشتر باید دیتر گیرش خواهد داشت و علت استفاده از خاک هم پایین آوردش گیرش اولیه گچ است. گچ و خاک خشک را روی یک میزان مشخص آب که داخل استانبول ریخته شده بطوری می ریزند که روی سطح آب پخش شود تا تمام ذرات آن با آب تماس داشته باشند، سپس ملات گچ و خاک را روی سطح مورد نظر اولیه که یا پروفیل آهن است که تیرهای فرعی به آن وصل شده اند، یا دیوار آجری مالیده و آجرها را به یک ضریه مشخص که نه چندان شدید و آرام باشد روی ملات گچ و خاک می زنند و به همین خاطر است که با آن نام طاق ضربی داده اند. بعد از اجرای دیواره هیا کناری و ستون گذاری و تیرریزی و اجرای سقف نوبت به دیوارهای داخلی با تیغه ها می رسد که با توجه به پلان معماری داخل ساختمان تیغه بندی می شود که عرض آنها معمولاً 10 سانتی متر است.
عرض انواع دیوارها در ساختمان بنایی
عرض دیوار باربر کناری و میانی در ساختمان بنایی بطور معمول 35 سانتی متر است و با توجه به اصل لاغری تا 5/3 متر ارتفاع می توان از این نوع دیوار استفاده کرد.
عرض دیوارهای داخلی تیغه های مشترک 20 سانتی متر و بقیه 5 سا 10 سانتی متر هستند.
2-ساختمان اسکلت فولادی
پیشرفتی که انسان داشت از تیرهای چدتی به جای تیرهای چوبی بود. تا اواسط قرن نوزدهم اکثر کارخانجات و انبارها با این شیوه احداث می شدند و از این زمان به بعد بود که آهن ورزیده به عنوان مصالح تیرسازی شروع به گرفتن جای چئن کرد. این تغییر در نتیجه شکست تیرهای چدنی به وجود آمد. به دنبال اختراع ((بسمر)) در سال 1856 و ((زیمنس)) و ((مارتین)) در سال 1865 در فرآیند تبدیل آهن به فولاد، فواد نرم به عنوان مصالح ساختمانی شروع به رقابت با آهن ورزیده و چئن کرد. در ضمن اولین قاب فولادی در سال 1883 برای ساختمان ((بیمه خانه)) در شهر شیکاگو بر پا شد.
در ساختمان اسکلت فولادی تمام اعضای باربر (فشاری)، ستونها و تیرها از پروفیل آهن طراحی و اجرا می شود.
قسمتهای مختلف ساختمان اسکلت فلزی
-پی و فونداسیون
-ستون
-تیر
-تیرهای فرعی (تیرچه)
-پله
-بادبند
-سقف
مراحل اجرا
پی کنی و پی ریزی:
شرایط پی کنی و پی ریزی همانند ساختمان بنایی است با این تفاوت که در ساختمان اسکلتی دیگر کلاف بندی نداریم و پی نواری زیر دیوار باربر دیگر اجرا نمی شود و تمام اعضای باربر کناری و داخلی را ستونهای فلزی تشکیل می دهند.
در اینجا نیز با توجه به مقاومت خاک و بارهای وارده می توان از انواع پی استفاده کرد که به شرح زیر آمده است:
انواع فونداسیون برای ساختمان اسکلتی
1-فنداسیون منفرد یا تک
2-فونداسیون نواری
3-فونداسیون رادیه (گسترده)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:27 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت روش تحقیق درعلوم توانبخشی word دارای 35 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت روش تحقیق درعلوم توانبخشی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت روش تحقیق درعلوم توانبخشی word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت روش تحقیق درعلوم توانبخشی word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت روش تحقیق درعلوم توانبخشی word :

اسلاید 1 :

 

نیاز امروز سازمانها
information mastery

  • همه سازمانها و افراد باید بیاموزند که به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
  • آن را چگونه بدست آورند؟
  • در تصمیم گیریها چگونه آنرا کاربندند ؟

اسلاید 2 :

 

امروزه باید حسابداری هزینه یا cost accounting  

به هزینه یابی فعالیت محور یا activity based accounting

تبدیل گردیده و بطور مداوم به تحلیل هزینه اثربخشی و هزینه فایده

پرداخت . در تعبیر نوین تر باید هزینه مطلوبیت یا هزینه طلب و

رضایت  مشتری را محور تصمیم گیری قرارداد

اسلاید 3 :

 

تعریف مدیریت عملکرد کارکنان PPM

فرآیندی است که کارکنان و مدیریت را در فرآیند کنش متقابل تعیین اهداف اجرائی ، معیارهای پاسخگوئی و کردارهای تکامل یابنده برای بهبود مهارتها و عملکردهای آینده به تلاش فرا می خواند

اسلاید 4 :

چرا مدیریت عملکرد کارکنان اهمیت دارد

  • کارکنان و مدیران صف تقریبا مسئولیت اجرای همه تصمیم گیری های مربوط به داده ها و استفاده از منابع و هم چنین ارائه خدمات اصلی سازمان را برعهده دارند

اسلاید 5 :

چگونه مدیریت عملکرد کارکنان به ارتقای عملکرد سیستم می انجامد

  • درگیر شدن کارکنان در تدوین اهداف به ایجاد برنامه مشترک می انجامد
  • پیوند خوردن عملکرد کارکنان به رضایت سایر اعضای تیم ها و هم چنین مشتریان
  • دادن سهم بیشتری از دست آوردهای سازمان به کارکنان
  • ارائه پاداش به عملکرد های برتر

اسلاید 6 :

مراحل اجرای مدیریت عملکرد کارکنان

.1انعقاد موافقت نامه اجرائی سالیانه بر مبنای مشورت بین مستخدم و سرپرست و تدوین بروندادهای خدمت و شاخص های ارزیابی عملکرد

.2ارزشیابی در حین اجراء و در پایان بر اساس موافقت نامه صورت می گیرد

.3براساس نتایج ارزشیابی تصمیم گیری اتفاق می افتد

اسلاید 7 :

 ‹‹ ارزیابی عملکرد کارکنان (مدیران، کارشناسان و کارمندان) ستادی ››

  • عملکرد هر فرد، ماحصل تلاش، دقت و هدفگرائی در اجراء می باشد. عملکرد یا Performance ، از دو بخش عمده تشکیل شده است، بخش اول بر اقدامات، خدمات و یا به تعبیر دیگر فرآیندها مربوط گردیده و بخش دوم به نتایج و پیامدها یا Outcomes دلالت می یابد.
  • ساماندهی ارزیابی عملکرد نیروهای ستادی، به منظور عملی سازی سیاستهای شرکت در سال 83 مبنی بر پاسخگوئی همگانی و هم چنین گسترش دامنه ارزیابی عملکرد از مراکز توزیع به واحدهای ستادی صورت گرفته و انتظار می رود که تا پایان سال جاری مرحله اول آن به اجراء گذاشته شود.

اسلاید 8 :

  • اصولاً سازمانها، در مدیریت منابع انسانی خود یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می کنند تحلیل و نقد عملکرد Performance Appraisal و متعاقب آن تصمیم گیری در رابطه با سرنوشت آتی نیروها می باشد که می تواند مسیر ارتقای شغلی را شفاف ساخته، نیازهای آموزشی پرسنل را مشخص کند و یا اینکه افراد ناکارآمد را شناسائی کرده و نحوه مدیریت بر آنها را راهنمائی نماید.
  • یک از مهم ترین فواید ارزیابی عملکرد، پاسخگوسازی مدیران و کارکنان در برابر اقدامات و نتایج حاصله می باشد و پاسخگوئی شرط لازم برای ارتقا و تعالی سازمانی محسوب می شود.
  • در یک نظام کارآمد ارزیابی عملکرد، تفاوتها بصورت عادلانه به نمایش درآمده و خطای تشخیصی در ارتقای شغلی کاهش می یابد.
  • ارزیابی عملکرد یکی از زیر ساختهای اصلی در بهبود نظام پرداخت جاری و پاداش می باشد. چرا که حداقل انتظار عملکردی برای پذیرش کارکرد ماهیانه مشخص شده و علاوه بر آن، عملکرد های برتر بطور مشخص دارای تعریف قابل اندازه گیری پیدا می کنند. به تعبیر دیگر، در رویکرد عملکرد سازمانی، نظام مدیریت منابع انسانی از حالت روزمزدی به سبک کارمزدی تبدیل می شود.
  • هم چنانکه از بحث های فوق بر می آید، استقرار ارزیابی عملکرد، به بازنگری سایر زیرساختارها نیازمند بوده و در صورت عدم توجه به نظام پرداخت، ارتقای شغلی، نظام پاداش و ; ارزیابی عملکرد سازمان را با مسائل و مشکلات جدی مواجه می سازد.

اسلاید 9 :

فواید نظام ارزیابی عملکرد:

  • اصولاً سازمانها، در مدیریت منابع انسانی خود یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می کنند تحلیل و نقد عملکرد Performance Appraisal و متعاقب آن تصمیم گیری در رابطه با سرنوشت آتی نیروها می باشد که می تواند مسیر ارتقای شغلی را شفاف ساخته، نیازهای آموزشی پرسنل را مشخص کند و یا اینکه افراد ناکارآمد را شناسائی کرده و نحوه مدیریت بر آنها را راهنمائی نماید.

اسلاید 10 :

فواید نظام ارزیابی عملکرد:

  • یک از مهم ترین فواید ارزیابی عملکرد، پاسخگوسازی مدیران و کارکنان در برابر اقدامات و نتایج حاصله می باشد و پاسخگوئی شرط لازم برای ارتقا و تعالی سازمانی محسوب می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:27 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق ورزشدرسلامت word دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق ورزشدرسلامت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ورزشدرسلامت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق ورزشدرسلامت word :

شرکت روز افزون دانش آموزان در فعالیت های ورزشی داخل وخارج مدرسه بدون رعایت اصول ایمنی ممکن است پتانسیل آسیب پذیری آنان رادر محیط های آموزشی افزایش دهد .اگر چه اطلاعات دقیقی از میزان بروز حوادث ورزشی دانش آموزان در دسترس نیست ولی معلمان می توانندبا رعایت برخی از نکات ساده به حفظ سلامتی وافزایش لذت وشادی دانش آموزان کمک کنند.
دردهای دوران رشد
برخی از دانش آموزان ممکن است در ساعات تربیت بدنی از دردهایی در قسمت های مختلف بدن شکایت کنند که بعد از ورزش یا در هنگام خستگی شدت می یابد.دردهای دوران رشد ممکن است در تمام اعضای بدن باشداما سر درد ودرد شکم شایع تر است .علت اصلی این دردهای نهانی مشخص نیست ودرمان ویژه ای ندارد اما در دوره ی جهشی نوجوانی،رشد نامتناسب استخوان ها وعضلات به دلیل جهش سریع در رشد قد ممکن است یکی از علل باشد .اگر درد و ناراحتی ، بهانه ای برای جلب توجه بیشتر یا فرار از فعالیت کلاسی نباشد،ورزش باعث افزایش دردمی شود واین دردها در ساعات تربیت بدنی باید جدی تلقی گردد.این دردها زود گذر هستند وبه طور طبیعی از بین می روند.
کمردرد
برخی از نوجوانان وجوانان ممکن است از کمر درد شکایت کنند .رشد سریع، افزایش ناگهانی شدت تمرینات پرشی وفعالیت های روزمره نادرست از قبیل نشستن،خوابیدن وحمل اشیاءوحرکات وتمرینات کششی غلط، ممکن است موجب کمر دردشود .ضمن استفاده از حرکات تمرینی مناسب،مشورت با پزشک متخصص ضروری است .
ناتوانی های فیزیولوژیک
بیماری هایی مانند صرع ،آسم ،دیابت ،ناراحتی های قلبی وغیره در دانش آموزان باعث افت عملکرد حرکتی می شود . معلمان تربیت بدنی قبل از شروع برنامه های ورزشی در آغاز هر سال تحصیلی باید از وضعیت جسمانی وبهداشتی دانش آموزان آگاهی کامل داشته باشند تافعالیت های حرکتی متناسب را برای آنان تجویز کنند.

حرکات تمرینی
پتانسیل آسیب پذیری در برخی حرکات وجود دارد،بنابراین بهتر است از اجرای موارد زیر ممانعت نمود .
*خم کردن یا باز کردن بیش از حد زانو وگردن
*حرکات یاتمرینات خود جوش دانش آموزان که متناسب با رشد آنها نیست .
*کشش بیش از حد مفاصل وکشش های پرتابی(باستیک)وحرکاتی که موجب چرخش شدید مفاصل می شود.
همچنین توجه به نکات زیر لازم وضروری می باشد .
*حمایت مناسب از کمر وفشار کمتر به آن درحرکات کششی وتمرینات دونفره،
*رعایت فواصل مناسب در اجرای حرکات دو نفره وگروهی،
*توقف موقت دانش آموزان خسته از اجرای حرکات وبازی ها
*کاهش تعدادیادشواری تمرینات یاکاهش اهمیت اندازه گیری و ارزیابی.
منبع : زیور ورزش سال ششم شماره ی 32
حرکات اصلاحی و اهمیت آن

امروزه بسیاری از افراد از دیسک کمر ، فتق دیسک و سیاتیک رنج می برند . این درد ها معمولا در افراد مسن به علت بالا رفتن سن و تغییرات ایجاد شده در هورمون ها و استخوان ها چیزی معمولی به شمار می آید در حالیکه اگر منشاء این دردها را تشخیص دهیم در هنگام پیری و کهولت کمتر دچار این مشکلات خواهیم شد. چیزی که جلب توجه می کند اینست که افراد جوان نیز به همین درد ها گرفتار هستند که علت اصلی آن زندگی ماشینی و کم تحرکی است که در زندگی ما بوجود آمده اما علت های دیگری نیز در بوجود آمدن آن نقش دارند .
ناهنجاری جسمانی مزید بر علت است که به مرور در افراد به علت شیوه ی غلط زندگی ( خوابیدن، راه رفتن ، نشستن ، کار کردن و... ) ایجاد می شود.
ناهنجاری جسمانی چیست؟
ناهنجاری یعنی هر تغییر شکلی که در رابطه با وضعیت نرمال در بدن فرد ایجاد شود.
بدن زمانی استاندارد است که:
- 1 - اندام سالم باشد ( دو دست و دو پا )
- 2 – فرد وقتی می ایستد در هیچ قسمت از بدنش احساس فشار و خستگی نکند.
- - 3 احساس درد نداشته باشد .
- 4 – نقاط شاخص بدن روی خطوط افقی و عمودی قرار گیرد.




لذا برای رفع و پیشگیری از ابتلا به این ناهنجاری ها باید از علم حرکات اصلاحی کمک گرفت.
حرکات اصلاحی شاخه ای از علم تربیت بدنی است که اهدافش شناسایی، پیشگیری و اصلاح ناهنجاری های جسمانی فرد است . در واقع حرکات اصلاحی به مجموعه حرکات کششی و تقویتی گفته می شود که بمنظور پیشگیری و اصلاح ناهنجاری ها ی جسمانی ( کشش عضلات ، افزایش دامنه ی حرکتی مفاصل و تقویت عضلاتی که ضعیف شدند) انجام می گیرد.
حرکات اصلاحی معمولا از سن نه سالگی شروع می شود زیرا بدن از نظر شکل تقریبا شبیه بزرگسالان است .
براساس نتایج طرح اجرایی سنجش ناهنجاری های قامتی بین دانش آموزان پایه ی دوم راهنمایی و اول متوسطه سال تحصیلی 85/86 در سطح شهرستان مریوان توسط اینجانب صورت گرفته است ، متاسفانه آماردانش آموزانی که از مشکل ناهنجاری قامتی رنج می برند در سطح وسیع و بالایی بوده و تکان دهنده و قابل تامل است .
دانش آموزان دوم راهنمایی از 551 نفر ، 418 نفر
دانش آموزان اول متوسطه از 459 نفر ، 417 نفر
این معضل به حق که قابل توجه بوده ومی طلبد که خانواده ها و خود دانش آموزان و مسئولین آموزش وپرورش در راه کاهش این آمار گامهای موثری بردارند.




ضرورت دارد همکاران محترم و پر تلاش تربیت بدنی نیز دانش آموزان را با فرهنگ درست وصحیح عادات زندگی، آشنا سازند و اهمیت حرکات اصلاحی را برای دانش آموزان تشریح کنند تا در آینده شاهد سلامتی ، زیبایی و بقای عمر افراد جامعه باشیم و بتوانیم مادرانی سالم وبا نشاط را پرورش دهیم زیرا که به حق دختران وزنان قشر آسیب پذیرتر جامعه هستند.
به امید داشتن تن و روانی سالم برای همه

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:27 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق آمپلی فایر word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق آمپلی فایر word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق آمپلی فایر word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق آمپلی فایر word :

آمپلی فایر 18 وات بسیار ساده - بدون نیاز به پری آپلی فایر

آمپلی فایر با کیفیت عالی بدون نیاز به پری آمپلی فایر
مداری که در این بخش معرفی می شود یکی از ساده ترین مدارات آمپلی فایر می باشد که از قدرت و کیفیت مناسبی نیز برخوردار است. این آمپلی فایر که با بلندگوی 8 اهمی 18 وات قدرت دارد ، می تواند بدون نیاز به پری آمپلی فایر هم به خوبی کار کند.از کاربردهای اساسی این تقویت کننده ، تقویت صدای دستگاههای کوچک پخش صدا مانند CD , MP3 player ها می باشد. برای مشاهده سایر توضیحات و لیست قطعات ادامه مطلب را مطالعه نمایید. ...

برای گرفتن 18 وات خروجی از این مدار تنها 150 میلی ولت در وردی نیاز دارید. فرکانس کاری این مدار بین 30 هرتز تا 20 کیلو هرتز می باشد. که محدوده شنوایی را به طور کامل پوشش خواهد داد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ