سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها را روى آوردن و روى برگرداندنى است اگر دل روى آرد آن را به مستحبات وادارید ، و اگر روى برگرداند ، بر انجام واجبهاش بسنده دارید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت بازیابی بین المللی word دارای 16 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بازیابی بین المللی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت بازیابی بین المللی word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت بازیابی بین المللی word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت بازیابی بین المللی word :

اسلاید 1 :

 

اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین المللی

 

شکل دهی به نحوه مصرف ، اولویت نیازها ، تمایلات و شیوه ارضای آنها .

در نظر گرفتن مسائل فرهنگی قبل از هر نوع تبلیغی برای مطابقت این تصمیمات با معیارهای فرهنگی .

رفتار بازار خود جزیی از فرهنگ می باشد .

اسلاید 2 :

دانش فرهنگی

 

 

 

دانش فرهنگی

دانش واقعی :  از حقایق سخن می گوید که روش مشخصی دارد و می توان

آن را آموزش داد مثل معانی رنگها

دانش مجازی یا تفسیری : توانایی درک رفتار و الگوهای موجود در فرهنگ

که به تجربه گذشته بستگی دارد مثل معنی زمان

 

اسلاید 3 :

 

حساسیت فرهنگی

 

 

ارزیابی و تفسیر و درک تفاوتهای فرهنگی بدون اعمال قضاوت و آمادگی برای پذیرش و قبول آنها

اسلاید 4 :

عناصر فرهنگ  Elements of culture

.1فرهنگ مادی

.2نهادهای اجتماعی

.3جهان بینی

.4زیباشناسی

.5زبان

اسلاید 5 :

فرهنگ مادی

فرهنگ مادی

فرهنگ تکنولوژیک : به روشهای تولید کالا و دانش فنی جامعه

(درک،وفق وطریقه استفاده از تکنولوژی)

فرهنگ اقتصادی : به نحوه بهره گیری مردم از تواناییهای خود مربوط می شود

فروش لوازم جدید در یک کشور توسعه یافته آسانتر از توسعه نیافته است

اسلاید 6 :

نهادهای اجتماعی

تعیین کننده نوع ارتباط انسانها ، نحوه سازماندهی فعالیتها و رفتارهای قابل قبول .

تعیین کننده نقش و جایگاه افراد هر جامعه .

دارای زیر مجموعه های :

.1آموزش : سطح سواد تعیین میزان مصرف و درامد و نوع تبلیغات

.2کار و تفریح : گرایش افراد به سختکوشی و ارتباط آن با رشد اقتصادی

.3خانواده : مرجع اصلی در رفتار خانواده و درک موقعیت خانواده برای تعیین سیاستهای تبلیغی

اسلاید 7 :

جهان بینی

 

به مذهب ، سیستم اقتصادی ، اعتقاد به نیروهای ماورای طبیعت ،خرافات و جایگاه آن در جامعه می پردازد .

قبول و یا رد اقدامات تبلیغی نیز تحت تاثیر اعتقادات می باشد .

اسلاید 8 :

زیبا شناسی

 

شامل فولکور ، موسیقی و به طور کلی هنر است که تفسیر نشانه ها و نمادها ، روش بیان زیبایی و انعکاس آن در فرهنگ بر مبنای آن صورت می گیرد .

شکل ظاهری بسته بندی ، کالاها و نشانه ها و نامها تحت تاثیر ملاحظات زیباشناختی می باشد .

اسلاید 9 :

ارزیابی و شناخت فرهنگها

توجه به موارد زیر در مطالعه رفتار مصرف کننده در فرهنگها حائز اهمیت می باشد :

.1شناسایی انگیزه ها ( چه نیازی در ذهن مردم وجود دارد ).

.2ویژگی الگوی رفتار (تصمیم گیرنده خرید ؟نوبتهای خرید ؟ اندازه و کجا ؟)

.3ارزشهای اجتماعی (آیا مصرف تحت باورهاست ؟)

.4ویژگی یا نحوه تصمیم گیری (تصمیم گیری چگونه ؟ و چه منابع اطلاعاتی ؟)

.5ارزیابی روشهای تبلیغی و ترویجی (مشکلات زبانی ؟افراد مورد پذیرش برای فروش توسط مردم ؟)

.6نهاد هایی که در فکر فردم هستند (خرده فروش و واسطه های در دسترس ؟ چه خدماتی ارائه می دهند ؟)

اسلاید 10 :

ارزیابی عناصر فرهنگ

برخی نقش اساسی و برخی نقش غیر مستقیم

تاثیر نقش آن عامل و نوع فعالیت بازاریابی در ارزیابی

کلی بررسی نمودن فرهنگ بجای جزیی

عناصر فرهنگی تعیین کننده الگوی اصلی مصرف ، ونوع و میزان و نحوه خرید می باشند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش word :

مقدمه:
اینجانب محسن عمو رضایی دانشجوی سال آخر رشته فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوره یک ماهه کارآموزی خود را در شرکت سروش به مدیریت جناب آقای مهندس دهستانی واقع در خیابان احمد آباد- خیابان رضا – رضا 23- پلاک 46 گذرانده ام. این شرکت در زمینه های شبکه، سخت افزار، مشاوره و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری ارائه خدمت می کند.سابقه عالی این شرکت, پرسنل فعال, پروژه های بزرگ, و امکانات قوی شرکت در رابطه با رشته فناوری اطلاعات سبب شد تا اینجانب این شرکت را به عنوان محل کار آموزی خود انتخاب

کنم که درخواست اینجانب هم با موافقت مدیر شرکت مواجه شد. مدت کارآموزی بنده در بخش شبکه و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری گذشت بطوریکه موارد قابل توجهی را دراین مدت فرا گرفتم. لازم به ذکر است که این شرکت درکار خود سعی در استفاده از بهترین تجهیزات و تکنولوژی های روز در پیاده سازی و نگهداری از سیستم ها و شبکه های کامپیوتری به عمل می آورد و آینده روشنی نسبت به دیگر رقبا در سطح مشهد دارد.
برای سهولت در بیان گزارش کارآموزی اینجانب مدت کارآموزی خود را به ده دوره سه روزه که تخمینی از انجام دقیق کارها در هر یک از دوره هاست تقسیم می کنم.

دوره اول :
در ابتدای ورود اینجانب به شرکت جناب آقای مهندس حسن زاده بنده را با سایر بخش ها و کارکنان شرکت آشنا کردند .بخش تجهیزات ,بخش مدیریت, بخش فروش, بخش حسابداری و بخش مشاوره از مهمترین و کاربردی ترین قسمت های این شرکت به شمار می رفت. در این دوره با کمک مسئولین شرکت سروش اینجانب توانستم ذهنیتی مناسب از برپاسازی یک شرکت، طریقه شرکت در مناقصه ها و نیز قبول یک پروژه و تقسیم آن بین نیروهای کاری را فراگیرم. با توجه به اینکه شرکت مذکور یکی از بزرگترین شرکت ها در این زمینه می باشد لذا اینجانب در این مدت کوتاه توانستم تجربه ای مورد قبول کسب کنم.

 

دوره دوم:
بعد از آشنایی با ساختار کلی شرکت و موارد مربوطه در این مدت اینجانب از مسئولین شرکت درخواست کردم تا بنده را با تجهیزات شبکه موجود در شرکت و بخصوص تجهیزاتی که کاربرد بیشتری دارند آشنا کنند. (تجهیزاتی از قبیل مودم، روتر، هاب، سوئیچ، تکرار کننده و تجهیزات دیگر که در شبکه های محلی و گسترده کاربرد دارند).
خوشبختانه مسئولین نسبت به پیشنهاد اینجانب روی خوش نشان دادند و بنده مدتی را در قسمت تجهیزات به سر بردم. با توجه به این که از لحاظ علمی اینجانب مطالعاتی در مورد این تجهیزات داشتم لذا درک کارایی آنها برایم به مراتب راحت تر بود، و در چندین موردکارهایی همچون سوکت زنی برای کابلهای شبکه و اتصال سیستم ها به هاب و سوئیچ را فرا گرفتم.(البته موارد دیگری همچون شرکت های سازنده, مدل های مختلفی که در مکان های مناسب کاربرد دارند و; از دیگر موارد بود که بنده فرا گرفتم.)

 

دوره سوم:
به دلیل گستردگی و مدت زمان زیاد مورد نیاز برای فراگیری کار با تجهیزات، این دوره هم صرف فراگیری مواردی برای طریقه کار با تجهیزات شبکه صورت گرفت بطوریکه حدودیک هفته کاری از دوره کارآموزی اینجانب به فراگیری طریقه کار عملی با تجهیزات شبکه اختصاص یافت که از دید اینجانب بسیار رضایت بخش بود.

دوره چهارم:
در این دوره هماهنگی مدیریت شرکت سروش (جناب آقای مهندس دهستانی) به همراه گروه پیاده سازی اینجانب راهی شهر نیشابور برای برپاسازی شبکه های کامپیوتری بخش اداری مجتمع فولاد شدیم. این مجتمع دارای یک بخش مدیریت، بخش مالی یا حسابداری و بخش کنترل بود. شیوه راه اندازی این سیستم ها به صورت مدیریت متمرکز بود که یک سرور domain controller کل سیستم را اداره می کرد.
مهمترین مساله ای که در این مدت ذهن مهندسین شرکت و اینجانب را درگیر کرده بود شناخت نیازمندی ها و طراحی یک نقشه شبکه بهینه بود. بدین منظور مدتی را در مجتمع برای جمع آوری اطلاعات رفتیم. خوشبختانه با همکاری مدیریت و پرسنل مجتمع فولاد گروه گرد آورنده اطلاعات شرکت سروش توانست به خوبی نیاز ها را شناسایی کند و با حداقل هزینه بتواند یک ایده خوب در اختیار مسئولین قرار دهد.
دوره پنجم و ششم:
به دلیل عظیم بودن پروژه مجتمع فولاد این دو دوره هم تخصیص به همین موضوع یافت. بطوریکه نرم افزارهای مورد نیاز برای هر بخش فراهم گردید تا بتوانند از طریق شبکه کنترل و بازبینی شوند. سیستم های بخش اداری بصورت مجزا (منظور از لحاظ فیزیکی) و سیستم های بخش حسابداری هم بطور مجزا شبکه شدند یعنی برای هر کدام یک سوئیچ مجزا به کار برده شده بود و تمام شبکه های کوچک توسط یک سیستم به عنوان درگاه خروجی به سیستم اصلی وصل می شدند. در بعضی موارد کوچکتر و جزئی تر سوکت زنی کابلها بر عهده کارآموزان قرار گرفت. نکته قابل توجه برای بنده نقشه کشی دقیق این پروژه بودکه نشان می داد یک نقشه دقیق از وضعیت و شناخت نیازهای اصلی تا چه حد می تواند هم هزینه ها را کاهش دهد و هم سرعت کار را بالا ببرد.

دوره هفتم:
به دلیل اهمیت موضوع نقشه کشی و شبیه سازی اینجانب به همراه کارآموز از دانشگاه های دیگر در طی چند جلسه توانستیم که نقشه کشی صحیح از شبکه های کامپیوتری را توسط نرم افزارهای مربوطه به خصوص نرم افزار visio را فرا گیریم. همچنین به دلیل اوقات فراغت بیشتری که در این مدت داشتیم توانستیم یکسری از اطلاعات کامپیوتری در زمینه شبکه را بین یکدیگر s

 

hare کنیم که به جرأت می توانم بگویم این مدت کوتاه از هر کلاس و دوره ای برای من مفیدتر بود. تحقیقات هدفمند نسبتاً گسترده در اینترنت در مورد مباحثی چون VOIP و Routing از دیگر کارهای مرتبط در این دوره که یک دوره نسبتاً سبک از لحاظ کاری بود به شمار می رفت.
دوره هشتم:
در این دوره علاوه بر تحقیقاتی که در دوره قبل صورت گرفت به منظور پشتیبانی از سیستم های یک شرکت گرافیکی واقع در خیابان احمد آباد عازم آنجا شدم. کارهای زیاد ولی ساده از مواردی است که در این مدت صورت گرفت از جمله نصب ویندوز، فرمت درایو C، نصب درایورها، نصب آنتی ویروس و ویروس کشی و در نهایت نصب نرم افزارهای گرافیکی مورد نیاز آنهاو گرفتن Image از وضعیت موجود.
سیستم های این شرکت بصورت workgroup به یکدیگر شبکه شده بودند که از نظر امنیتی درسطح پائینی قرار داشتند لذا اینجانب برای سیستمی که اینترنت را برای دیگر سیستم ها share می کرد چندین راه کار امنیتی از جمله نصب نرم افزار Internet Zone Alarm، و آنتی ویروسAvast و بستن پورت های اضافی و فعال کردن دیواره آتش ارائه کردم که با موافقت مدیریت روبرو شد. البته راه کار بهتر استفاده از سرویس NAT بود که به دلیل دربرداشتن هزینه کارت شبکه و نصب سرویس مدیریت با این پیشنهاد موافقت نکرد.

دوره نهم:
این دوره هم از لحاظ کاری نسبتاً دوره سنگینی از لحاظ کاری بود زیرا مسئولین شرکت سروش عهده دار پیاده سازی شبکه wireless برای کارخانه تولیدی آدنیس بود. لذا برای شروع کارابتدا نقشه شبکه مربوطه را کشیدیم و چون قرار بود که اطلاعات از راه دور کنترل شود از یک Access point واقع درخیابان فرهاد استفاده شد. اینجانب برای تحلیل نیازمندیهای کارخانه و پیاده سازی شبکه به همراه یکی از مهندسین شرکت مدتی را در خود کارخانه به سر بردیم و با مسئولین هر بخش صحبت کردیم و در روزهای بعدی هم به کمک سایر عزیزان قسمتی از پیاده سازی شبکه که بیشتر آن واقع در بخش فروش بود را عهده دار شدیم. در این کارخانه سیستم های هر بخش مثل بخش فروش، بخش مالی، سیستم های CNC و غیره به طور جداگانه در حالت workgroup کار می کنند. از نقاط قابل توجه در این دوره این است که علاوه بر تجربه کاری در زمینه شبکه های کامپیوتری اینجانب با مکانیزم بازاریابی و فروش محصولات یک کارخانه نیز آشنا شدم که این هم یک تجربه کاری موفقیت آمیز برای من به شمار می آمد.

دوره دهم:
بخشی از این دوره هم به پیاده سازی و فراگیری یکسری مفاهیم کاری گذشت

. اما قسمتی از این دوره هم به کارهای روزمره شرکت از جمله مرتب سازی کارهایی که به شرکت سپرده می شد سپری شد. در نهایت به نظر اینجانب مدت زمان سپری شده در دوره کارآموزی بسیار مفید و فرح بخش برای من بوده است. اما از آنجایی که حضور یک مهندس در هر جایی ایجاب می کند که طرح ها و ایده های نو داشته باشد اینجانب سعی کردم

 

تا از اول مدت کارآموزی این موضوع را مد نظر داشته باشم و درنهایت نظر و ایده خود را که در زیر بطور کامل شرح می دهم به شرکت ارائه کردم که قول داده شده است تا نظرات بررسی شود و در صورت عملی بودن برای شرکت مذکور به کار برده شود.

پیشنهادها و انتقادها:
همانطور که می دانیم اکثر کشورهای پیشرفته دنیا روز به روز سعی در پیشرفت در زمینه های تکنولوژی و تحقیقاتی هستند به طوری که برخی کشور ها نظیر زاپن امروزه بیشتر بجای تکیه بر تولیدات خود به فروش علم و تکنولوژی خود دل بسته است. به نظر اینجانب یکی از دلایلی که کشور ما همیشه وابسته به تکنولوژی کشورهای دیگر است این است که هیچکدام از شرکت های بزرگ کشور ما به جز پیاده سازی و کسب درآمد به چیز دیگری فکر نمی کنند. اگر شرکت های بومی کشور ما بتوانند یک بخش R&D (تحقیق و توسعه) داشته باشند هم می توانند صاحب تکنولوژی باشند و هم اینکه از تکنولوژی ایجاد شده توسط نیروی بومی کسب درآمد کنند. یک نکته بسیار تأسف انگیز در مورد شرکت این بود که به این نکته زیاد توجهی نداشت و تمام تلاشش بر استفاده از بهترین تجهیزات بود تا تولید تکنولوژی.یکی از بزرگترین شرکت های ITدر سطح مشهد است ولی پیامها و مطالب خود را توسط پیک به مقاصد مختلف می رساند. البته نمی توان گفت که شرکت مذکور کاملاً مقصر است زیرا استفاده از سیستمهای Paper less نیازمند استفاده دو طرفه آن است، لذا باید به فکر این بود که زیر ساخت فرهنگی کشور را به سمت استفاده صحیح از تکنولوژی روز هدایت کرد.
«به امید آن روز»‌

تشکر و قدر دانی:

در پایان لازم دیدم که از زحماتی که عزیزانم در مدت این 4 سال برای اینجانب کشیدند
تشکر و قدر دانی کنم. پدر و مادر عزیزم که همواره در سختی ها و مشکلات پشتوانه و دلگرمی اینجانب بودند.جناب اقای دکتر حسن شاکری مدیر گروه محترم گروه فناوری اطلاعات, که علاوه بر اینکه استاد راهنمای بنده در کار آموزی بودند در طول این 4 سال از هیچ کمکی نسبت به اینجانب دریغ نفرمودند, تمامی اسا تیدی که در طول دوره به طریق احسنت زحمت کشیدند و در پایان تمام دوستان با محبت و با صفایی که دلگرمی اینجانب در دانشگاه بودند.
از خداوند منان برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان word دارای 48 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان word :

بررسی فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان

پیشگفتار
تحقیق حاضر جهت مشخص شدن فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان می باشد که روشن گردد بر پایی چنین دوره هایی می تواند بر روی عقایدو افکار معلمان تاثیر گذار باشد یا خیر ؟
آیا با برگزاری چنین دوره هایی سیر تحول فکری و تغییرات لازمه کار معلمی در مسیری که تحولات جهان در حرکت است کمک می کند .
این دوره هایی که از طرف وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده و به سازمان آموزش و پرورش استانها دستور العمل صادر می گردد تا اجرا شود دوره های مفید و به جایی می باشد .
این تحقیق حاضر که موضوع آن نظر سنجی از معلمان در خصوص کارایی دوره های IT می باشد در سطح شهرستان ابهر و نیز از بین رفتن دبیران دبیرستانهای شهرستان ابهر استان زنجان انجام می گیرد .
امید است با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر و نیز دبیرستانهای این منطقه و همچنین دبیران گرامی این منطقه بتوانیم این تحقیق و نظر سنجی را انجام دهم .

فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
بیان فرضیه ها
تعریف واژه ها و اصطلاحات در تحقیق
محدودیتهای تحقیق
اهداف تحقیق
روش تحقیق

فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
در عصری که هر روز با تغییرات ودگر گونی های شدید مواجه هستیم موفقیت برنامه هاسی آموزشی و پرورشی بستگی کامل با شایستگی معلمان عالم و متخصص و متعهد دارد . شعار آشنایی که بسان ضرب المثل تا کنون از فرمایشات رسول اکرم ( ص ) در زبان مردم است : زگهواره تا گور دانش بجوی می باشد که هیچ وقت مثل امروز سر لوحه فعالیتهای آموزشی قرار نگرفته است . توسعه سرمایه انسانی به افزایش سطح دانش و معلومات ، مهارتها و فنون و استعدادهای کلیه آحاد جامعه اطلاق می گردد که از طریق مختلف عملی می گردد .
متداول ترین راه تحقق این هدف از طریق آموزش و پرورش رسمی است که از دبستان آغاز شده و تا تحصیلات عالی ادامه دارد . توسعه نیروی انسانی از طریق آموزشهای مجدد آموزش ضمن خدمت ، کار آموزی و آموزش بزرگسالان و عضویت در گروه های سیاسی و مذهبی عملی می گردد .

طرح تحقیق
امروزه این اندیشه قوت گرفته است که اگر جامعه ای بخواهد نظامهای اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد و آن را مقتضیات و نیازمندیهای جدید منطبق نماید ناچار است که سیاست جامعی در توسعه نیروی انسانی داشته باشد . این امر میسر نمی گردد مگر اینکه از نظام تعلیم و تربیت متوقع بود . ماهیت شکاف رو به گسترش شمال و جنوب بیش از جنبه های آن حائز اهمیت است زیرا مسئله شکاف قدرت و دانش در میان است . تحول اطلاعات و فن آوری مرتبط با آن در مغرب زمین، گسترش چنین شکافی را دامن می زند. با بررسی سیر تحول توسعه تاریخی در می یابیم که جامعه بشری از مرحله شکار به کشاورزی و آنگاه به جامعه صنعتی توسعه یافته و اخیراً نیز به جامعه اطلاعات متحول شده است . بشر وارد یک دوره انتقال از یک جامعه صنعتی به یک جامعه اطلاعاتی شده است و اکنون در آستانه یک دوره ابداع فن آوری اجتماعی قرار دارد که تلقینی از کامپیوتر و فن آوری است . اساس و ماهیت چنین دوره ای مبتنی بر اطلاعات نامرئی است که سبب تحولات غیر قابل پیش بینی در جامعه می شود . چنین انتقال از تحول بهره وری نیز یکی کالای مادی به بهره وری اطلاعات نشات می گیرد . که مالاً به تحولات اساسی در ارزشها و گرایش های فکری انسان و سر انجام در ساختارهای سیاسی و اجتماعی منتهی می گردد . انجام پدیده انتقال و بی سوادی به منزله یک مشکل اساسی جهان همچنان باقی است در سالهای اخیر کتابها و مقالات متعددی در مورد مسئله بی سوادی به رشته تحریر درآمده و جملگی حاکی از آن است که هنوز میلیونها انسان از ابتدایی ترین مهارتها ( خواندن ، نوشتن ) برای تعهدی ساده ترین امور و وظایف زندگی روزمره خود محروم اند . پیچیده شدن زندگی و تحول جامعه از حالتی ساده به وضعیتی صنعتی و نیاز جامعه به برخورداری از دانش رشد یافته امروزی پویای متحرک نسل جدید را به منظور کسب مدارج علمی در عصر معاصر ایجاب می کند .
تعلیم و فراگیری علوم در تمامی سطوح و در همه اوقات یک فرضیه الهی شمرده می شود . در این راستا آموزش و پرورش نباید به سیاست سازمانی خود از طریق آموزشهای ضمن خدمت به منظور تامین نیروهای کمی و کیفی کارآمد مورد نیاز با گزینش داوطلبان واجد شرایط از بین معلمان متناسب با وظایف شغلی آنان و کارمندان اداری به آنها آموزشهای لازم را بدهد . امروزه آموزش ضمن خدمت جایگاه مهمی در سیستمهای آموزش جهانی دارد . در حقیقت آموزش ضمن خدمت پلی است بین کاردانی ذاتی معلمان و کاردانی مورد نیاز فعلی او در جامعه .
دوره های آموزشی IT نیز جزیی از آموزش های ضمن خدمت در آموزش و پرورش می باشد جهت آشنایی معلمان با دوره های مختل آشنایی با کامپیوتر که از طرف سازمان متبوع برای معلمان برگزار می گردد .

بیان مساله
آموزش و پرورش به طور سالانه یا در طی برنامه های دوره ای بودجه های زیادی صرف تعلیم و تربیت می کند . با توجه به هزینه های کلان در امر تعلیم و تربیت که در کشور جمهوری اسلامی ایران قریب یک پنجم بودجه مملکت به آن اختصاص دارد احساس می شود که چندان نتیجه مطلوب و اثر بخشی در آموزش و پرورش حاصل نمی گردد . عواملی به چشم می خورد از جمله افت تحصیلی دانش آموزان ، امکانات و تجهیزات مصرف شده افزایش روز افزون دانش آموزان و معلم ، عدم استفاده بهینه از تجربیات معلمین با سابقه این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا رابطه ای بین تعلیم و تربیت و آمادگی معلمان در تمام جهات از جمله در خصوص آمادگی معلمان در کاربرد خدمات کامپیوتری وجود دارد . آنچه مهم است اینکه با سرازیر کردن منابع انسانی ، مادی و مالی بسیار در میدان تعلیم و تربیت روز به روز شاهد ضعف علمی و تربیتی ناسازگار نسل جوان با ملاکهای ارزش جامعه عدم رشد و توسعه جامعه ، عدم ایجاد مهارت کافی و لازم برای نیروهای متخصص و نهایتاً ضعف بنیه علمی و رشد منفی مدرک به جای تخصص گرایی و متعهد هستیم و این روند به هیچ وجه نیازهای جامعه ما را برآورده نمی کند . از این رو مسئله قابل بررسی در این تحقیق این خواهد بود نظر سنجی از معلمان با قسمتهای از سیستم کامپیوتر برگزار می گردد . در این تحقیق از دبیرانی که این دوره ها را گذرانده اند نظر سنجی خواهد شد تا مشخص گردد چنین دوره هایی برای این افراد مفید خواهد بود یا خیر ؟ منظور و مقصود از برگزاری این دوره ها چیست ؟

اهمیت و ضرورت تحقیق
اهمیت این تحقیق در آن است که تا معلوم گردد که برگزاری چنین دوره هایی چقدر در آشنایی معلمان با معلومات دانش جدید متاثر است ؟آیا معلمان با گذراندن این دوره ها در کلاسهای درس موفق تر هستند آیا معلمان می توانند دانش آموزان را با دانش روز آشنا کنند و نیز معلوم گردد که معلمان نباید به دانش پایه خود اکتفا کنند بلکه باید آنان درک کنند که دنیای امروزی هر آن در تغییر و تحول است ذا آنان نیز باید خود رابا تغییرات و تحولات زندگی همسو کنند . ضرورت دیگر انجام این تحقیق در آن است که از معلمان نظر خواهی شود تا کارایی صد در صد برگزاری چنیندوره هایی از طرف آموزش و پرورش معلوم شود تا اینکه بعد از برگزاری این دوره ها حسرت از دست رفتن زمان و هزینه و امکانات که می توانست در اهداف دیگر استفاده شود خورده نشود. پس ضرورت تحقیقاتی این چنین از طرف خود سازمانهای مطبوع ضروریست تا این گونه تحقیقات نیز کامل شود .

بیان فرضیه ها
1- برگزاری دورههای IT سبب می شود تا معلمان با مهارتهای استفاده از کامپیوتر آشنا می شوند .
2- این دوره های آموزشی موجب می گردد تا معلمان با مهارت استفاده از کامپیوتر بتوانند وارد بخش اینترنت شده با الگوهای جدید تدریس آشنا گردند .
3- این دوره های آموزشی موجب شده تا معلمان بااستفاده از کامپیوتر کارهای ساده که با دست انجام می گرت و وقت زیادی صرف می کردند با کامپیوتر در مدت محدودی انجام دهند .
4- تعریف واژه ها و اصطلاحاتی که در تحقیق از آنها استفاده شده است .
کارایی : منظور از واژه کارایی آن است که سازمان متبوع هدفی را که از برگزاری چنین دوره هایی داشته است این دوره ها بتوانند اثر مطلوب را در معلمان بگذارند .
معلمان : معلمان در این تحقیق کسانی هستند که نیروهای انسانی آموزش و پرورش می باشند که دوره های متبوع را گذرانده اند .
دوره های IT : به دوره های آموزشی اطلاق می شود که از طرف آموزش و پرورش جهت آشنا شدن معلمان با دانش پایه کامپیوتر در حال برگزار شدن می باشد .

محدودیتهای تحقیق
محدودیتهای بسیاری در این تحقیق وجود دارد که من با آنها مواجه شدم که فهرست تعدادی از آنها در ذیل ورقه آمده است .
1- به علت اینکه موضوع این تحقیق موضوع جدیدی است چرا که این موضوع و چندین موضوع دیگر از طرف آموزش و پرورش جهت تحقیق در سال 84-83 ارائه شده است . یافتن نمونه تحقیق موضوع و کتاب و مطالعه در مجلات و روزنامه ها کار بسیار دشواری بوده است و به همین علت ادبیات تحقیق هم در این تحقیق وجود ندارد .
اهداف تحقیق
هدف کلی که در این تحقیق مد نظر می باشد همان دارایی این دوره هاست . یعنی این که با توجه به وقتی که دبیران برای گذراندن این دوره ها می گذراند آیا این دوره ها می تواند مفید باشد یا خیر .
آیا محتوی این دوره ها طوری طراحی شده است که دبیران بتوانند با کاربرد و کامپیوتر و نیز استفاده از آن برای کارهای کلاسی و آموزشی توسط کامپیوتر آشنا شوند .

روش تحقیق
با توجه به این که در این تحقیق قصد بر این داریم که به توصیف عینی ، واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا یک موضوع بپردازیم و یا به عبارت دیگر می خواهم آنچه که هست را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهم لذا روش تحقیق در این روش توصیفی می باشد .
نمونه که در این تحقیق تجزیه و تحلیل بر روی آنها انجام گرفته از بین جامعه یعنی دبیران دبیرستانهای شهرستان ابهر به صورت تصادفی انتخاب شده است .
روش جمع آوری اطلاعات نیز به صورت پرسشنامه ای می باشد که در بین دبیران توزیع گردیده و سپس بر روی این پرسش نامه ها تجزیه و تحلیل صورت گرفته است .

فصل دوم : سابقه تحقیق
سابقه تحقیق
قسمتهای تشکیل دهنده دوره های IT
الف – ویندوز
ب – اینترنت
ج – WORD
د – POWER POINT

فصل دوم : سابقه تحقیق
با توجه به اینکه برگزاری چنین دوره هایی از طرف آموزش و پرورش قدمت چندانی ندارد در ارتباط به موضوع این تحقیق کتاب و مقالات و حتی پایان نامه دانشجویی هم وجود ندارد . اما در ارتباط با دوره های ضمن خدمت و کلیه دوره ایی که جهت آشنا شدن معلمان با دانشض و معلومات و فن آوری جدید از طرف آموزش و پرورش برگزار می گردد تحقیقاتی وجود دارد . از جمله موضوعات ضرورت آموزش کامپیوتر در مدرسه و جامعه پایان نامه دانشجو کبری بابازاده دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین می باشد .
و یا اینکه موضوع آموزش ضمن خدمت و تاثیر آن در کارایی معلمان . پایان نامه دانشجو مریم فاضل دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین می باشد که در خصوص کارایی آموزشهای ضمن خدمت می باشد که معلمان در ضمن خدمت از طرف سازمان متبوع می بینند .
اما در ارتباط با موضوع اینجانب به علت این که برگزاری دورههای آموزشیIT از طرف آموزش و پرورش در حدود از دو سال پیش می باشد تحقیقات آن چنانی انجام نگرفته است .

قسمتهای تشکیل دهنده دوره های IT
دورههای IT از چندین بخش تشکیل شده است فراگیری مجموعه این بخشها به معلمان این امکان را می دهد تا بتوانند از سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر استفاده کنند . این بخشها به چهار قسمت یا مرحله تقسیم می شوند که معلمان آنهارا به ترتیب از مرحله اول شروع کرده تا آخرین مرحله می گذرانند این مراحل عبارت است از :

الف ) مرحله اول : WINDOWS
هر کامپیوتری برای کار کردن یا فعال شدن نیاز مبرم به برنامه دارد . برنامه های کاربردی زمانی در کامپیوتر قابل اجرا خواهند بود که برنامه در کنترل کامپیوتر باشد و همچنین زمانی که یک برنامه کابردی خاتمه می یابد کامپیوتر به طور خودکار قادر نیست و نمی تواند به برنامه کاربردی دیگری مراجعه و آن را اجرا نماید . پس کامپیوتر به نرم افزاری برای مدیریت و فعالیتهای خود نیاز دارد . این برنامه همان سیستم عامل می باشد . در واقع سیستمهای عامل مجموعه ای از نرم افزارهایی هستند که مدیریت کلیه فعالیتهای یک کامپیوتر را به عهده دارند .
ویندوز نیز یک سیستم عامل می باشد که توسط شرکت مایکروسافت که یک سیستم عامل گرافیکی بود با استقبال زیاد کاربران در سراسر جهان مواجه شد . مرحله ویندوز شامل دو مرحله اساسی ویندوز می باشد که مرحله اول آن مفاهیم پایه می باشد که در دوازده ساعت به معلمان در این دوره آموزش داده می شود . مرحله دوم ویندوز شامل مدیریت فایلها می باشد که ین مرحله هم در هشت ساعت آموزشی به معلمان آموزش داده می شود .

ب) مرحله دوم : اینترنت
اینترنت به صدها میلیون نفر در جهان اجازه می دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند و از نظرات یکدیگر آگاه شوند . از طریق اینترنت می توان باافراد بی شماری از کشورها و فرهنگهای مختلف که داوطلبانه با یکدیگر همکاری کرده و حاصل تلاش ها و دستاوردهای خود را از طریق این شبکه در اختیار دیگران قرار داد . در واقع تمام اطلاعات موجود بر روی اینترنت حاصل تلاش افراد است که در ابتدا ایده خود را توسعه داده وپدیده جدیدی خلق کرده اند و سپس آن را از طریق این شبکه به جامعه انسانی در سراسر جهان ارائه نمودند .
در اواخر دهه 1960 میلادی محققان در وزارت دفاع امریکا، پروژه تحقیقاتی پیشرفته ای در زمینه اتصال کامپیوترها از طریق خط تلفن آغاز کردند . در این سیستم که به شبکه آرپانت معروف شد ، چندین کاربر کامپیوتر می توانستند در یک خط ارتباطی داده ها و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند ومحققان قادر بودند با یکدیگر به نامه نگاری یا پست الکترونیکی ( E.Mail ) بپردازند .این مرحله که شامل دوازده ساعت آموزشی می باشد توسط متخصصان آموزش داده می شود .

ج – مرحله سوم : WORD
به تدریج کار طاقت فرسای تایپ متون از ماشین های تایپ به ماشین تحریرهای برقی و پس از آن به کامپیوتر ها منتقل شد . رفته رفته محدودیتهای تایپ کمتر و ترسیم جداول و متون با رسم الخط های مختلف سهل الوصول گردید . امروزه با استفاده از کامپیوترها و نرم افزارهای واژه پردازی می توان صفحات متنی مختلف و متنوعی ایجاد کرد . صفحاتی که حاوی تصاویر ، جداول ، اشکال گرافیکی و متون با رسم الخطهای گوناگون باشد واژه پردازهای مختلفی وجود دارد که یکی ا رایجترین آنها در محیط ویندوز واژه پردازWORD می باشد. این مرحله آموزشی نیز که شامل بیست و شش ساعت می باشد برای آموختن و استفاده برای معلمان در نظر گرفته شده است .

د- مرحله چهارم : POWER POINT
نرم افزار طراحی ارائه کارها به کمک اسلایدهای مورد نظر همچنین از این نرم افزار برای طراحی مجموعه های لازم جهت ارائه در سمینارها، همچنین کنفرانسها و حتی اینترنت استفاده می شود . اگر معلمان با این نرم افزار آشنایی داشته باشند می توانند طراحی های دلخواه خود را جهت ارائه در سمینارها و همایشها به راحتی تهیه کنند . این مرحله از آموزش هم شامل بیست و شش ساعت میب باشد که معلمان آن را آموزش می بینند .
این چهار مرحله محوعه دوره های IT را تشکیل می دهند که معلمان ملزم به گذراندن آنها می باشند .

فصل سوم
روش تحقیق
آزمودنیها و روش گزینش آنها
روش جمع آوری اطلاعات
متغیرهای تحقیق
متغیر مستقل
متغیر وابسته
روش های آماری

فصل سوم : اجرای تحقیق
روش تحقیق
روش انجام تحقیق در این پژوهش روش توصیفی است . از آنجا که در این تحقیق هدف توصیف عینی و واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا یک موضوع می باشد لذا این تحقیق توصیفی می باشد . به عبارت دیگر این گونه تحقیقات پژوهشگران باید سعی کنند تا آنچه هست بدون هیچ گونه دخالت و استنتاج ذهنی نتایج عینی از موقعیت بگیرند در مورد موضوع این تحقیق هم لازم به یادآوریست که تا معلوم شود آیا برگزاری چنین دوره های آموزشی از طرف آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان و کلاً دست اندرکاران آموزش و پرورش مفید به حال می باشد یا خیر ؟
تحقیق توصیفی دارای ویژگی های می باشد البته در اغلب موارد این نوع تحقیق درگیر انواع تحقیق به گونه ای خود نمایی می کند و صاحبنظران در تعیین آنچه مشمول تحقیق توصیفی است اتفاق نظر دارند و گاهی به تعریف این نوع تحقیق تا آن اندازه وسعت می دهند که شامل همه انواع روشهای تحقیق به جزء تاریخی و تجربی می شود و در این صورت ویژگی هایی به صورت زیر را شامل می شود .
الف – محقق توصیفی به جمع آوری اصطلاحات واقعی و مفصل از پدیده ای مبادرت می ورزد .
ب- پژوهشگر در این گونه تحقیق به شناسایی و بررسی مسائل ، شرایط و وقایع جاری مبادرت می ورزد .
ج – تحقیق به مقایسه و ارزشیابی وقایع می پردازد .

آزمودنی ها و روش گزینش آنها
آزمودنیهای این تحقیق را دبیران دبیرستانهای شهرستان ابهر تشکیل می دهد. لازم به یادآوری است که دبیران دبیرستانهای آموزش و پرورش شهرستان ابهر جامعه این تحقیق می باشد که تعداد این جامعه حدود 80 نفر دبیر می باشد که در سال تحصیلی 86-85 در این دبیرستانها مشغول به تدریس می باشند و نمونه این تحقیق هم که به روش تصادفی ساده از بین 80 دبیر 20 نفر به طور تصادفی که شانس انتخاب همه آنها می رفته است انتخاب شده اند.

روش جمع آوری اطلاعات
در اغلب موارد تماس مستقیم با آزمودنی که اساس جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه است وقت فراوان می گیرد یا گران تمام می شود گاهی غیر ممکن است به همین لحاظ در این گونه موارد محققان برای دستیابی به حقایق مربوط به گذشته حال و یا پیش بینی وقایع و شرایط آینده از پرسشنامه استفاده می کنند . در مقایسه با سایر روش ها پرسشنامه در اغلب موارد عملی تر و آسان تر است .
لذا با توجه به این موارد در این تحقیق نیز به علت اینکه ارتباط مستقیم با دبیران به زمان بیشتری نیاز داشت جهت سهولت در رسیدن به نتیجه از روش پرسشنامه استفاده شده است .

متغیرهای تحقیق
الف – متغیر مستقل
به طور کلی متغیرها آن شرایط یا خصوصیاتی اند که آزمایشگر آنها را دستکاری ، کنترل یا مشاهده می کند .
متغیرهای مستقل آن دسته از شرایط یا خصوصیات اند که آزمایشگر که کارش تحقیقی خود آنها را دستکاری می کنند تا رابطه علی آنها با تغییر دیگری در موقعیتی ویژه مشاهده و بررسی نماید . در این تحقیق دوره های آموزشی IT متغیر مستقل می باشند که باید اثر آن بر دبیران روشن گردد .

ب- متغیر وابسته
متغیرهای وابسته شرایط یا ویژگی هایی است که همچنان پژوهشگر متغیر مستقل را در فعالیتهای حوزه تحقیق وارد یا خارج می کند یا آن را تغییر می دهد متغیرهای وابسته نیز ظاهر یا محو می شود یا تغییر می کند .
در این تحقیق متغیر وابسته نیز نظر معلمان می باشد که آیا دوره های IT برای آنها مفید بوده است یا خیر ؟ میزان تغییراتی که در اثر برگزاری این دوره ها در معلمان رخ داده چقدر است ؟

روش های آماری
اطلاعات حاصل از این تحقیق ابتدا بر مبنای پرسشنامه و میزان پاسخگویی به سوال به صورت توصیفی برای کلیه سوالات که این دوره ها کارایی لازم را داشتند به صورت توصیفی انجام شد .
ابتدا فراوانی و درصد هر یک از سوالات محاسبه گردید و با توجه به فرضیه های تحقیق برای هر کدام از فرضیه ها نمودار ستونی رسم گردیده و درصد فراوانی هر یک از سوالات پرسشنامه محاسبه شد .

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته ها

تجزیه و تحلیل یافته ها
در تحقیق حاضر به بررسی کارایی دوره های IT از نظر معلمان که در مقطع متوسطه شهرستان ابهر استان زنجان پرداخته شده است و به منظور بررسی کارایی این دوره ها از نظر معلمان با استفاده از پرسشنامه 15 سوالی در زمینه عواملی چون اجتماعی ، فردی ، محیطی و اقتصادی و غیره ; اطلاعات جمع آوری شده است که پس از استخراج نتایج با توجه به پاسخهای سوالات جدول فراونی ودر صد برای هر یک از سئوالات ترسیم گردیده است.

تجزیه و تحلیل یافته ها
جدول شماره 1
توزیع فراوانی و درصد نظر سنجی ضرورت برگزاری این دوره در همه مقاطع مربوط به سوال یک : به نظر شما گذراندن این دوره ها برای معلمان تمام مقاطع ضروریست ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 20 100%
خیر – –
در بعضی دوره ها – –
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 100% درصد معلمان برگزاری این دوره ها را برای تمامی مقاطع ضروری می دانند .

جدول شماره 2
توزیع فراوانی ودرصد نظر سنجی از استفاده از خدمات کامپیوتری امری اجتناب ناپذیر است .
مربوط به سوال 2 : به نظر شما استفاده از رایانه و خدمات آن در مدارس امری اجتناب ناپذیر است ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
زیاد 17 85%
کم 1 5%
تا حدودی 2 15%
جمع 20 100%

مطابق این جدول 85% درصد معلمان استفاده از رایانه و خدمات آن را در مدارس امری اجتناب ناپذیر می دانند و 5% از آنان کم و 10 درصد از آنان تا حدودی اجتناب نا پذیر می دانند .

جدول شماره 3
توزیع فراوانی و درصد تاثیر این دوره ها در ارتقاء شغلی معلمان مربوط به سوال 3:
آیا گذراندن این دوره ها تاثیری در ارتقاء شغلی معلمان دارد ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 12 60%
خیر 4 20%
تا حدودی 4 20%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 60% از دبیران اظهار نظر کرده اند که این دوره ها تاثیری در ارتقاء شغلی دارد و 20% هم گفته اند که خیر و نیز 20% هم گفته اند تا حدودی .

جدول شماره 4
توزیع فراوانی و درصد در خصوص کیفیت این دوره ها
مربوط به سوال 4 : کیفیت دوره های IT جهت استفاده شما از کامپیوتر چگونه است .

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
خوب 7 35%
ضعیف 5 25%
در حد متوسط 8 40%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 35% از دبیران کیفیت این دوره ها را خوب و 25% ضعیف و 40 درصد نیز متوسط علامت زده اند .

جدول شماره 5
توزیع فراوانی و درصد کارایی در خصوص پیشرفت کاری
مربوط به سوال 5 : به نظر شما دبیران با گذراندن این دوره ها از پیشرفت کاری برخوردار می شوند ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 10 50%
خیر 3 15%
تا حدودی 7 35%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 50% از دبیران با گذراندن این دوره ها از پیشرفت کاری برخوردار می شوند و 15% گفته اند که خیر یعنی از پیشرفت کاری برخوردار نمی شوند و نیز 35% اظهار نظر کرده اند که تا حدودی از پیشرفت کاری برخوردار می شوند .

جدول شماره 6
توزیع فراوانی و درصد در خصوص مدت برگزاری دوره ها
مربوط به سوال 6 : در چه مدتی این دوره ها از طرف آموزش و پرورش برگزار می شود ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بین یکسال تا دوسال 10 50%
کمتر از یکسال 2 10%
بین پنج ماه 8 40%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق از نظر 50% از دبیران این دوره بین یک تا دو سال برگزار می شود و 10% اظهار کرده اند که کمتر از یکسال و 40 % نیز برگزاری این دوره ها را بین چند ماه اظهار کرده اند .

جدول شماره 7
توزیع فراوانی و درصد رضایت از گذراندن این دوره ها
مربوط به سوال 7 : آیا از گذراندن این دوره ها راضی هستید ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 12 60%
خیر 3 15%
تا حدودی 5 25%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 60%دبیران از گذراندن این دوره ها راضی هستند و 15% اظهار کرده اند که خیر و نیز 25% از آنها از این گذراندن این دورهها تا حدودی راضی هستند .

جدول شماره 8
توزیع فراوانی و درصد در خصوص افزایش اطلاعات شغلی
مربوط به سوال شماره 8: آیا با گذراندن این دوره ها می توانند از اطلاعات شغلی خود توسط کامپیوتر استفاده کنید .

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 13 65%
خیر 3 15%
تا حدودی 4 20%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 65% از این آزمودنی ها با گذراندن دوره های IT می توانند از کامپیوتر جهت اطلاعات شغلی خود استفاده کنند . 15% از این آزمودنیها نمی توانند استفاده کنند و 20% نیز تا حدودی توانایی استفاده دارند.

جدول شماره 9
توزیع فراوانی و درصد در خصوص اینکه این دوره ها از طرف آموزش و پرورش از وی طرح و نقشه برگزار می گردد .
مربوط به سوال 9: آیا به نظر شما نین دوره های آموزشی از طرف آموزش و پرورش از روی طرح و نقشه برگزار می گردد .

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 9 45%
خیر 11 55%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 45% از دبیران اظهار می کنند که این دوره ها از روی طرح و نقشه برگزار می گردد ولی 55% اظهار می کنند که این دوره ها بدون طرح و نقشه برگزار می گردد .

جدول شماره 10
توزیع فراوانی و درصد موفقیت گذراندن این دوره ها
مربوط به سوال شماره 10: آیا موفق به گذراندن تمام مراحل IT شده اید ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 9 45%
خیر 11 55%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 45% از دبیران محترم با گذراندن تمام مراحل دوره های IT نشده اند و 55% درصد از آنان تمام مراحل IT را گذرانده اند .

جدول شماره 11
توزیع فراوانی و درصد استفاده بهتر از وقت توسط این دوره ها
مربوط به سوال شماره 11: آیا این دوره ها سبب شده است که شما از وقت خود بهتر استفاده کنید ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
بلی 15 75%
خیر 5 25%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 75% از افراد با گذراندن این دوره ها از وقت خود بهتر استفاده می کنند .

جدول شماره 12
توزیع فراوانی و درصد در چه صورت کارایی بهتری دارد ؟
مربوط به سوال شماره 12: به نظر شما برگزاری این دوره ها به چه صورت کارایی بهتر دارد ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
توسط آموزش و پرورش 16 80%
توسط موسسات غیر دولتی 2 10%
توسط سایر دستگاه ها 2 20%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 80% دبیران مایلند که این دوره ها از طرف آموزش و پرورش برگزار گردد .

جدول شماره 13
توزیع فراوانی و درصد مواجه شدن با مشکل در شرکت کلاسها
مربوط به سوال شماره 13: برای شرکت در این دوره ها با چه مشکلی مواجه شدید ؟

پاسخگویان توزیع فراوانی و درصد گروه فراوانی درصد
کمبود وقت 8 40%
تداخل کلاسهای تدریس 11 55%
با هیچ مشکلی مواجه نشدید 1 5%
جمع 20 100%

مطابق جدول فوق 55% از دبیران کلاسهای درس خودشان با کلاسهای دوره های IT تداخل داشته است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق SQL Server 2000(اس کیو ال) word دارای 48 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق SQL Server 2000(اس کیو ال) word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق SQL Server 2000(اس کیو ال) word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق SQL Server 2000(اس کیو ال) word :

معرفی SQL و دستورات عمومی آن
SQL Server 2000

مقدمه: SQL Server 2000 یک Engine پایگاه داده ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است و ادامه ویرایش SQL Server 7.0 است. بدون اقراق میتوان گفت این محصول پر کاربرد ترین Package پایگاه داده محسوب میشود. البته مایکروسافت ادعا کرده است که بیش از 60 % بازار Database جهان را به خود اختصاص داده و این روز به روز در حال افزایش است. شرکت IBM در اواخر دهه 70 زبان SEQUEL که برای Query ها (پرس و جو ها ) استفاده میشد را ابداع کرد. با تغییر زمان این زبان نیز تغییراتی کرد و تا آنجا که فقط برای Query ها استفاده نمیشد و از آن میتوانستیم برای Administrating (مدیریت) و Sequrity (امنیت) در Database نیز استفاده کنیم و بعد از مدتها این زبان به SQL تغییر نام داد. امروزه ورژنهای متعددی از این نرم افزار استفاده میشود که نرم افزار Microsoft SQL Server 2000 از Transact SQL که به آن TSQL هم میگویند استفاده میکند. SQL Server 2000 هم اکنون دارای 2 نسخه است : یکی SQL Server 2000 Personal Edition که بر روی Client نصب میشود (Windows 98 – Windows ME – Windows 2000 Proffessional – Windows XP Home Edition – Windows XP Proffessional Edition) البته اگر بر روی Windows 98 و Windows ME نصب کنیم ، بسیاری از قابلیتهای این Package از بین میرود. بهترین حالت نصب این نسخه بر روی سیستم عاملهای Windows 2000 Proffessional و Windows XP Proffessional است. یک نسخه دیگر این نرم افزار : SQL Server 2000 Enterprise Edition است که مختص Server ها است یعنی فقط بر روی تمامی نگارش های Window 2K Server و Windows Server 2003نصب میشود.


معرفی SQL و دستورات عمومی آن:


توسط SQL میتوان درون یک بانک اطلاعاتی پرس و جو کرده (Query) و نتیجه را برگرداند. بانک اطلاعاتی شامل آبجکتی به نام جدول (Table) میباشد.
رکوردها در بانکهای اطلاعات در جداول ذخیره میگردند.
جدول شامل سطر و ستون میباشند.
در زیر میتوان یک جدول را مشاهده کرد :
Last Name First Name Address City
مثال:
Select Last name from persons
پر کاربرد ترین دستورات SQL شامل موارد زیر است :
SELECT استخراج یک داده از بانک اطلاعاتی
UPDATE به روز رسانی یک داده درون بانک
DELETE پاک کردن یک داده از بانک اطلاعاتی
INSERT وارد کردن یک داده جدید به بانک اطلاعاتی
همچنین در SQL میتوان داده هایی نیز تعریف کرد :
CREATE TABLE ایجاد یک جدول جدید
ALTER TABLE تغییر دادن یک جدول
DROP TABLE پاک کردن یک جدول
CREATE INDEX ایجاد یک اندیس
(کلید جستجو) DROP INDEX پاک کردن یک اندیس

SQL و Active Server Pages - ASP :
SQL یکی از قسمتهای خیلی مهم ASP میباشد زیرا در ASP برای کار با بانکهای اطلاعاتی از SQL استفاده میشود. و توسط تکنولوژی ADO میتوان از SQL در ASP استفاده کرد.
دستور SELECT :
SELECT column-name(s) FROM table-name
مثال :
نام جدول Persons است
Last Name First Name Address City
Hasani Ali Esfahan

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق کم رویی word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق کم رویی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق کم رویی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق کم رویی word :

بخشی از فهرست تحقیق کم رویی word

مقدمه 1
بیان مسئله 2
تعریف کم روئی 5
اهمیت مسئله کم روئی 6
مراحل آزمون مسئله کم روئی 8
نظریه ریموند – دوسن لوران در پدیده کم روئی 10
علل و عوامل کم روئی از نظر ریموند دوسن لوران 11
نظریه ژان شاریته و تامهو برانیه در پدیده کم روئی 14
علل و عوامل مؤثر در تربیت خانوادگی از نظر شاریته و برانیه 14
نتیجه گیری 15
فهرست منابع 17

کم روئی یک پدیده روانی اجتماعی می باشد . روانی از آن جهت که ما بسیاری از افرادکم رو را مشاهده می کنیم که ظاهراً هیچ ویژگی غیر عادی ندارند . اما خود در درون خود احساس کم رو بودن را دارند و اجتماعی به این دلیل که این احساس ضعف در جمع بروز می کند .
در اکثر اجتماعات بشری حیا همواره امری پسندیده و نیکو به حساب آمده است . اما باید بین حیا و کم روئی تفاوت قائل شد . حیا همواره امری اختیاری است حال آنکه کم روئی امری غیر اختیاری می باشد . کم روئی فرد را از بسیاری از اعمال که هیچگونه منافاتی با رعایت ادب و شئونات اسلامی ندارد و صرفاً یک حالت جمعی دارد ، باز می دارد . کم روئی پدیده ای است که سرتاسر زندگی فرد کم رو را تحت تاثیر خود قرار می دهد و بسیاری از استعدادهای او را از بین می برد و فرد از صحنه زندگی اجتماعی نیز ضعف و نا توان ظاهر می سازد .
برانیه کم روئی را نوعی بیماری روانی تلقی می کند که ابتدا در ضمیر باطن ریشه می دواند و مزمن می شود و سرانجام جسم او را نیز از تحرک می اندازد .
افراد کم رو از رفتارهای اجتماعی بیشتر منفعل ظاهر می شون تا فعال ، آنها از قرار گرفتن در جمع می ترسند و هنگامی که در جمع ظاهر می شوند ، خود را گم می کنند و احساس درد و رنج می کنند و اگر هم بخواهند مطلبی را در جمع ابراز کنند ، فراموشی بر آنها قلبه می کند مثل اینکه مغز آنها از کار افتاده است .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ