سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، بنده ای را دوست دارد که چون بفروشد، آسانگیر باشد ؛ چون بخرد، آسانگیر باشد ؛چون قضاوت کند، آسانگیر باشد ؛ و چون قضاوت بخواهد، آسانگیر باشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله کنترل کردن انسانهای مجازی با استفاده از PADS word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کنترل کردن انسانهای مجازی با استفاده از PADS word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کنترل کردن انسانهای مجازی با استفاده از PADS word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کنترل کردن انسانهای مجازی با استفاده از PADS word :

نسل جدید آسیستانهای دیجیتال شخصی (PDA) وموبایل فن (تلفن های همراه) دارای قدرت محاسبه کافی برای نمایش گرافیک 3D است . ایت دستگاه های موبایل جدید (دستی ) دارای بعضی احتمالات ارتباطات و تراکنش جالب نیز می باشند .
در این مقاله ما برنامه های کاربردی بالقوه انسانهای مجازی 3D را درداخل دستگاههای موبایل و استفاده از گوشی های دستی بعنوان رابط های کنترل برای راه اندازی انسانهای مجازی وناوبری از طریق محیط های مجازی آنها را شرح می دهیم .

1ـ مقدمه :
از هنگام معرفی آن در 1984 توسط PSION ، مفهوم آسیستان دیجیتالی شخصی بصورت یک ایده با پتانسیل زیاد در صنعت دستگاههای محاسبه باقی مانده است . اگر چه آغاز آن معین نبود ، همچون اکثریت فن آوری های ابتکاری ، دستگاههای موبایل امروزه یک واقعیت هستند . مسیر موفقیت این ایده توسط عبور از موانع مفهومی و فنی متعددی طی شده است . مهمترین مشکلات برای غلبه عبارت اند از عملکرد سخت افزار ، ایجاد محتوایی تخصیص یافته و رابط کاربر بوده است .
اولین مسئله به توسط توسعه های نمایی در مورد فن آوری های مدارات یکپارچه و ریز پردازنده ها حل شده است . آخرین نسل دستگاههای PDA دارای یک ریز پردازنده با یک معماری شبیه به Risc و قدرت محاسبه معادل با قدرت یک دستگاه قدیمی 15 ساله بوده است .این CPU قوی اجازه اداره یک صفحه نمایش رنگی 16 بیتی و همچنین تجهیزات پیرامونی متفاوت را می دهد از قبیل دوربین ویدئو، یک سیستم صدای استریو یکپارچه با توانایی های ضبط کردن و کارت شبکه بی سیم و غیره . داشتن یک سیستم رایانه با عملکرد بالا و کاملاً عملیاتی که در کف دست شما کاملاً جای می گیرد ، یک واقعیت است . با این حال ، مسئله دوم می توانست توسط کار فوق العاده بر روی محتوای موجود حل شود ، تا مسئله قدرت تفکیک و اندازه صفحه نمایش درنظر گرفته شود یا محتوای خاص ارائه گردد . بعلاوه ، واقعیت هنوز رویا را محقق نکرده است ، این مسئله که حل نشده باقی می ماند مربوط به رابط کاربر می باشد . از آغاز ، راه اصلی برای ارتباط با این دستگاه های به اندازه کف دست عبارت از نوشتن دستی بود .متافور PDA آن را به صورت یک دفتر یاد داشت الکترونیک درنظر می گیرد . این امری جامع بود زیرا نیروی محاسبه دستگاههای اولیه آزادی بسیاری را برای تخیل باقی گذاشت . با این حال ، آخرین نسلPDA تراکنش رایانه ـ کاربر بر پایه متن را شامل می گردد و تلاش ها برای افزودن معانی غنی تر تراکنش با این سیستم های موبایل را اختصاصی یافته اند . شناسایی کلام به یک سطح بالغ می رسد و بصورت قدرت پردازشگر ها به افزایش خود ادامه می دهد . با این حال ، ارتباط حاصل از دستگاه ها عمدتاً متن می باشد . دستگاههای موبایل باید ماورای مفهوم سیستم های شخصی تا سطح آسیستانهای مجزا پیش بروند و به این منظور ، یک رابط ارتباطات غنی تر باید اجرا شود . از آنجایی که ما در جستحوی یک آسیستان هستیم ، آنگاه ، چه متافوری بهتر از یک انسان مجازی برای یک آسیستان دیجیتال خواهید داشت ؟ اکنون که دستگاهها دارای قدرت محاسبه برای انیمیشن کردن گرافیک های سه بعدی 3D هستند ، ما می توانیم انسانهای مجازی را از جهان مجازی خودشان بیرون کنیم و آنها را درکف دست های شما قرار دهیم ، جایی که آنها به روش های بسیاری می توانند به ما کمک نمایند . در این مقاله ، فواید یک رابط بر پایه « انسان مجازی » را برای کاربردهای بر روی دستگاههای موبایل تحلیل می کنیم و یک نسخه توسعه یافته ارائه می نماییم . بدنبال این تمایل برای یافتن کاربردهای جدید برای دستگاههای دستی ، ما یک ناحیه دوم را نیز مطرح می نماییم . ما راه دیگری را می رویم . بجای داشتن انسانهای مجازی به کنترل کردن PDA ،
می توانستیم سعی کنیم که آنها و جهان آنها را کنترل نماییم ( از دستگاههای موبایل ) . در بخش دوم یک نسخه از یک رابط کنترل از راه دور برای
محیط های مجازی 3D ارائه می شود .

2ـ یک انسان مجازی بصورت رابط کاربر
در این بخش ما کاربرد یک انسان مجازی را بصورت مؤلفه اصلی یک رابط کاربر غنی برای PDA و سایر دستگاههای موبایل توجیه خواهیم کرد .نمونه رابط کاربر پذیرفته شده در حال حاضر استفاده وسیعی از پیامهای متن پنجره بندی شده را می نماید و تصاویر استاتیک از قبیل شمایل ها برای ارتباط و تراکنش با کاربر بکار برده می شود . در حالیکه این متافور رومیزی بر پایه پنجره ها بر روی PC های معمولی مفید بوده است ، مدل نسبتاً محدود می شود هنگامی که سیستم رایانه یک کلید بورد و یک دستگاه اشاره گیر“ استاندارد” را ندارد . رابط های بر پایه پنجره ها ( ویندوز ) برای کاربردهای اجرایی از قبیل مواد مورد نظر بحث و نرم افزار طرح ریزی مناسب هستند . با این حال ، برای بهره گیری از مزیت کامل نیروی محاسبه و ویژگی های آخرین نسل دستگاهها ، کاربردهای جدید باید توسعه داده شود . حافظه بیشتر ، پردازشگر های سریعتر ، ارتباطات بی سیم و غیره منجر به تفکر درباره انواع جدید کاربر برای انواع مختلف کاربر ها می شود . رابط رایانه انسان نهایی شامل تحلیل سمعی / بصری و سنتز در ترکیب با روش های هوش مصنوعی (AI) ، مدیریت دیالوگ و حرکات بدن ، چهره است که اجازه یک محاوره هوشمندانه را با کاربر می دهد . ما درجستجوی یک عامل نرم افزار مستقل و نیمه مستقل هستیم که به صورت یک شخص حقیقی نگاه میکند ، حرکت می نماید گوش می دهد و صحبت می نماید .« انسان در داخل رایانه» (رابط بر پایه انسان مجازی ) می توانست بصورت آسیستان شخصی نهایی عمل کند .اهداف طبیعی برای این نمونه رابطه کاربردهای موبایل هستند درجایی که انسانهای مجازی دیجیتال می توانستند برای محتویات حاضر بکار بروند ، در تحقیق اطلاعات کمک می کند و با خدمات پیوسته و on line تراکنش نماید . ارتباطات غیر زبانی وتولید کلام از یک انسان مجازی می تواند مقدار اطلاعات بیشتری را به شیوه موثرتر و قابل درک برای انسان منتقل کند . و چه سکوی بهتری دارای یک آسیستان شبیه انسان است که یک دستگاه شخصی مثل آخرین نسل PDA دارد . هدف عبارت اند از تولید یک انسان مجازی بر روی یک PDA است . ( یا عامل 3D ) . در بخش فرعی بعدی ما یک بازنگری از پیشرفت را درمورد عوامل 3D ارائه می کنیم که فن آوری ها را برای آنها بر روی دستگاههای موبایل ارزیابی وارائه می کند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بیماری لوکوز گاوی word دارای 62 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بیماری لوکوز گاوی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بیماری لوکوز گاوی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بیماری لوکوز گاوی word :

بیماری لوکوز گاوی

تاریخچه :
نخستین توصیف از بیماری لوکوزگاوی در متون پزشکی آلمان در سال 1871 آمده است .
بیماریهای ناشی از رتروویروسها از سال های دور در دامپزشکی اهمیت داشته اند . در سال 1908 دو دامپزشک به نامهای الرمن و بانگ در دانمارک و در سال 1911 یک پزشک پاتولوژیست بنام رو در ایالات متحده امریکا نشان دادند که لوکوز و سارکوم طیور را میتوان با تلقیح پالیده عاری از سلول بافتهای توموری طیور بیمار به انواع سالم منتقل کرد .
اشاعه شدید بیمای حاکی از اتیولوژی ویروسی آن بود ، اما تا سال 1969 موفق نشدند که ویروس آنرا جدا کنند .

این بیماری تاکنون در بسیاری از کشورها از جمله دانمارک ، نروژ ، آلمان ، انگلیس و ایالات متحده گزارش شده است . در ایران نیز این بیماری وجود دارد و در سال 1965(1344) در گروه پاتولوژی دانشکده دامپزشکی تهران تشخیص داده شد .

1-2-اتیولوژی بیماری :
1-2-1-مقدمه :
تلاش برای تشخیص علت عفونت لوکوز گاوی برای سالها با شکست مواجه شد . در سال 1969 ، زمانیکه گزارش داده شد که گلبولهای سفید تعداد از گاوها بعد از آنکه به مدت 2 تا 3 روز مورد کشت قرار گرفتند ، اجزاء ویروسی تولید کردند ، به صورت چشمگیری مانع از سر راه آن برداشته شد . این اجزاء ویروسی مشابه اجزایی بودند که از سلولهای سایر گونه‌های مبتلا به لوسمی بدست آمده بود .

ویروس فقط از گاوهای مبتلا به لنفوسارکوم بالغین و از گاوهای مبتلا به لنفوسیتوز پایدار جدا شد ، اما از گوساله های مبتلا به اشکال گوساله‌ای یا نوجوان ، تیموسی و پوستی لوکوز جدا نشد . توانایی انتقال عامل بیماری پس از تلقیح کشت های سلولی حاوی ویروس ، به گوساله‌ها که موجب بیماری و ایجاد لنفوسیتوز پایدار در آنها شد ، مورد تأیید قرار گرفت .
مطالعات وسیع توأم سرم شناسی و همه گیری شناسی در جمعیت گاوی ، با استفاده از آزمون های سرمی صورت پذیرفت . نتایج تمامی این مطالعات اولیه ، دلیل کافی جهت معرفی معیار ویروسی و سرو اپیدمیولوژیک این بیماری را که برای بنیان نهادن رابطه علت و معلولی بین ویروس لوسمی گاو و لوسمی همه گیر گاو لازم بود ، حاصل کرد .

1-2-2-عامل بیماری :
عامل بیماری ازخانواده رترو ویریده بنام ویروس لوسمی گاو یا BLV می باشد . در خانواده Re , Retroviridae مخفف Reverse به معنی معکوس و tr مخفف trans criptase می باشد که به لحاظ وجود آنزیم ترانسکریپتاز معکوس در ویریون اعضای این خانواده ، چنین نامی برای این خانواده ویروس انتخاب شده است .

1-2-3-طبقه بندی ویروس:
خانواده رترو ویریده شامل 7 جنس می باشد :
1-آلفا رترو ویروس Alpharetrovirus
2-بتارترو ویروس Betaretrovirus
3-گامارترو ویروس Gamaretrovirus
4-دلتا رترو ویروس Deltaretrovirus
5-اپیسیلون رترو ویروس Epsilonretrovirus
6-لنتی ویروس Lentivirus
7-اسپوما ویروس Spumavirus

ویروس لوکوز گاوی درتقسیم بندی جدید ، در کنار ویروس لنفوتروپیک سلول T انسانی ، ویروس لنفوتروپیک سلول T پریماتها و ویروس لنفوتروپیک سلول T سیمین، گونه متعلق به جنس دلتا رترو ویروس می باشد .
اولین تقسیم بندی رترو ویروسها بر اساس گونه حیوانات میزبان آنها و مورفولوژی ویریون پایه گذاری شده بود . 4 نوع ذره ویروسی به نامهای A ، B ، C ، D شناخته شدند و ویروسها بر طبق آنها طبقه بندی گشتند که ویروس لوکوز گاوی جزء رترو ویروسهای نوع C قرار می گرفت .

ارکان این تقسیم بندی هنوز به طریقی که در مورد ویروسهای گوناگون توضیح داده شد ، یافت می شوند ، برای مثال ، مورفوژنز رترو ویروس تیپ C مستلزم تشکیل شدن در دیواره سلولی نوکلئوکپسیدهای جدید هلالی شکل می باشد (از این رو به آن رتروویروس تیپ C گفته می شود) .
به تازگی خصوصیات ویریون RNA در تقسیم بندی این دسته از ویروسها بکار رفته است ، ویرویون RNA رترو ویروس های سرطان زای متفاوت که متعلق به یک گونه حیوانی می باشند ، تشابه زیادی راب ا یکدیگر از خود نشان می دهند . در حالیکه آنهاییکه متعلق به گونه های حیوانی متفاوت می باشند (برای مثال : مرغ، گاو ، گربه و موش) تقریباً هیچ شباهت هویتی از خود نشان نمی دهند .

قرابت پادگنی در بین رتروویروسهای مختلف بسیار پیچیده می باشند ، اپیتوپ های متفاوت گلیکو پروتئین غشائی مختص به تیپ هستند درحالیکه سایر آنها مختص به سویه می باشند . پادتن های ضد گلیکوپروتئین غشائی ، بیماریزایی ویروس را خنثی می سازند .

اپی توپ های پروتئین بخش مرکزی که مختص ژن gag هستند در بین رتروویروسهای مربوط به گونه های خاص حیوانات مشترک می باشند ، یعنی اینها مختص به گروه هستند .
تعدادی از اپی توپ ها (برای مثال ، آنها که به ترانسکریتپاز معکوس تعلق دارند) در بین ویروسهایی که چندین گونه حیوانی را مبتلا می سازند ، مشترک هستند (آنتی ژنهای بین گونه‌ای) ، اما رترو ویروسهای ماکیان با رتروویروسهای تیپ C پستانداران کاملاً فرق دارند .

رترو ویریده خانواده بزرگ از ویروسهای دارای پوشش خارجی به قطر 100-80 نانومتر است . این ویروسها ساختمانی پیچیده و آنزیم غیرعادی ترانس کریپتاز معکوس دارند . ژنوم آنها بر خلاف سایر ویروسها دیپلوئید است و از یک مولکول RNA یک رشته ای با مفهوم مثبت تشکیل شده است .
طول آن 18000-7000 نوکلئوتید است . از ژنوم این ویروسها ، ترانس کریپتاز معکوس به صورت DNA نسخه برداری می کند .

این DNA که پروویروس نامیده می شود با DNA سلول میزبان ادغام می شود . این عمل برای همانندسازی ویروس لازم است . DNA ویروس را توأم با DNA سلول حیوانات مختلف یافته اند و ممکن است در بعضی شرایط ، ویروس تولید کند . ویروسهایی که بدین نحو ایجاد می شوند ، ویروسهای آندوژن نامیده می شوند .

1-3-اپیدمیولوژی بیماری :
این بیماری در سطح جهان به وقوع می پیوندد ، شیوع عفونت در بین کشورها متفاوت می باشد . این ویروس در ارتباط با سلول بوده و ژنوم آن وارد ژنوم سلولهای لنفوسیت و مونوسیت میزبان می شود .

آلودگی پایدار ، شایعترین حالت بوده که با لنفوسیتوز پایدار در 30% از حیوانات دنبال می شود و کمتر از 5% حیوانات آلوده دچار لنفوسارکوم می گردند .
بیماری درمانگاهی در حیوانات بالغ بیشترین میزان شیوع را دارد . حیوان آلوده تنها منبع ویروس می باشد که به صورت افقی توسط لنفوسیتهای آلوده از راه خونریزی هنگام زایمان ، وسایل جراحی آلوده ، معاینه رکتال و حشرات خونخوار انتقال پیدا می‌کند . عفونت مادرزادی در 4% تا 8% از گوساله های تولد یافته از گاوهای آلوده رخ می دهد .
آرایش ژنتیک حیوان مشخص می کند که در صورت آلوده شدن حیوان به این ویروس، بیماری ایجاد شود یا خیر . در لنفوسیتوز پایدار حاصل از ویروس لوکوز گاوی و همچنین در لنفوم گاوی همه گیر ، جمعیت سلولهای لنفوئیدی در حال انتشار ، از لنفوسیت های B منشأ می گیرد.

 

1-4 روشهای انتقال آلودگی:
به مانند سایر رترویروسها، انتقال ویروس لوکوز گاوی توسط گلبولهای سفید انجام گرفته است. به اثبات رسیده که مقدار بسیار کم خون (005/0 میلی متر) می تواند به میزان کافی حاوی گلبولهای سفید آلوده برای مبتلا کردن گاوهای دیگر باشد. از اینرو آشکار می شود که تعدادی از اعمال مدیریتی که در گاوداریها انجام می‌پذیرد مانند: شاخ سوزی، قطع کردن تیت های اضافه، تزریقات و فعالیت های دیگری مانند استفاده از یک دستکش رکتال برای معاینه تعدادی از گاوها می توانند به عنوان واسطه آلوده کننده گاوها قرار گیرند.
هر عاملی که سبب خونریزی از گاو لوکوز مثبت گردد، می تواند به عنوان مکانیسمی باشد که سبب آلودگی گاوهای حساس آن گله نسبت به لوکوز گاوی شود.

علاوه بر راه های آشکاری که می توانند سبب آلودگی حیوانات شوند، ممکن است تعدادی از گوساله ها با مصرف شیر یا آغوز گاو لوکوز مثبت آلوده گردند.
عملیات دادن شیر و آغوز طوری طراحی شده که به کاهش احتمال آلوده شدن به ویروس لوکور گاوی در گوساله های حساس، کمک شود.

همچنین، زمانیکه گوساله در درون رحم مادری که از لحاظ سرمی نسبت به ویروس لوکوز گاوی مثبت است، قرار دارد، می تواند به ویروس لوکوز گاوی آلوده گردد.(روشهای ایمنی وجود دارند که باید مورد استفاده قرار گیرند تا احتمال آلوده شدن جنین به ویروس لوکوز گاوی در زمان انجام عمل انتقال جنین به حداقل برسد.

در تحقیقی که در سال 1982 توسط چهار تن از دانشمندان انجام پذیرفت، تأثیر راههای مختلف تلقیح ویروس بر دوران کمون بیماری توسط شناسایی پادتن و خود ویروس لوکوز گاوی در لنفوسیت ها مورد مقایسه قرار گرفت. هیچکدام از گوساله‌های پرواری یکساله که ویروس لوکوز گاوی از راه دهانی به آنها تلقیح شده بود، دچار عفونت شدید نشدند. روشهای تلقیح داخل نایی، زیر جلدی و بین جلدی تأثیر ویژه در ایجاد عفونت توسط ویروس لوکوز گاوی داشتند که سه تا چهار هفته پس از تلقیح ویروس، مشخص گردید. در اکثر حیوانات، پادتن سرمی و ویروس در یک زمان شناسایی شدند. یکی از چهار تلیسه فحل که از طریق داخل رحمی بوسسیله ترکیبی از لنفوسیت های آلوده و مایع منی تلقیح شده بودند، دچار عفونت شد. از این جهت مشخص می شود که فاکتور ممانعت کننده ای در مایع منی تازه وجود دارد که از ایجاد عفونت لوکوز جلوگیری می کند.

 

1-4-1-انتقال بیماری توسط حشرات:
نقش حشرات در انتقال افقی ویروس لوکوز گاوی جدال بر انگیز است و در اکثر مطالعات مواد و روشهای کاملاً غیر واقعی بکار برده شده مانند تزریق ضمائم دهانی حشرات مختلف که بر روی خون آلوده به ویروس لوکوز گاوی تغذیه کرده بودند، با تولید جمعیت کنترل شده ای از حشرات که ابتدا بر روی گاو لوکوز مثبت تغذیه کرده و سپس بر روی گاو لوکوز منفی بع تغذیه خود ادامه داده بودند.
حشرات خونخوار را می توان یکی از عوامل انتقال دهنده این ویروس به شمار آورد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شواهدی بدست آمده که نقش حشرات خونخوار در انتقال این بیماری را مشخص می سازد. شواهد تجربی در بعضی از کشورها وجود دارد که شیوع تغییر سرمی بعد از فصل حشرات تابانید افزایش یافته است.
مطالعات نشان می دهد که یک ارتباط جغرافیایی مثبت و قابل توجه بین میزان شیوع آلودگی به ویروس با تراکم جمعیت خرمگس ها وجود دارد. میزان شیوع بیماری در فصول مختلف متفاوت بوده است، بیشترین میزان عموماً در تابستان مشاهده شده و کمترین میزان در زمستان، بهار و اول تابستان بوده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله زندگی نامه شهید سرهنگ خلبان word دارای 39 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زندگی نامه شهید سرهنگ خلبان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زندگی نامه شهید سرهنگ خلبان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زندگی نامه شهید سرهنگ خلبان word :

تولد
شهید محمد حسین قلخانی فرزند حضرت در تاریخ 1/1/1332 در شهرستان تویسرکان در دامان خانواده‌ای مذهبی و در کلبه‌ای محقر، اما سرشار از مهر و محبت دیده به جهان گشود.

تحصیلات
رشته‌ی طبیعی (علوم تجربی) به ادامه‌ی تحصیل پرداخت. با وجود این که خانواده ی وی با مشکلات اقتصادی مواجه بود، اما این مشکلات هرگز سد راه وی نشد و او ضمن تحصیل، اوقاعت فراغت را به کار مشغول می‌شد تا هزینه‌‌ی تحصیل را فراهم نماید. شهید قلخانی از همان دوره‌ی کودکی علاقه‌ی وافری به شغل خلبانی و پرواز در آسمان و ماجراجویی داشت.

به همین منظور با استعدادی که در وجود او نهفته بود و با سعی و تلاشی که از خود نشان داد، سرانجام در خردادماه سال 1353 موفق به اخذ دیپلم طبیعی گردید. شهید قلخانی پس از دریافت دیپلم، بلافاصله به دانشکده‌ی خلبانی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) مراجعه و ثبت‌نام کرد.
پس از موفقیت در آزمون ورودی و انجام تست جسمانی و مصاحبه، به آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی پرواز در آسمان رسید. پس از طی دوره‌های آموزشی و رزمی و کلاس‌های زبان انگلیسی به درجه‌ی ستوان سومی نایل گردید.

شهید قلخانی دوره ی خلبانی هلی کوپتر را در تاریخ 29/4/1356 در همان سال، دوره ی هلی کوپتری کبرا را در تاریخ 27/11/1356 با موفقیت به پایان رسانید. دیگر او به یک عقاب تیز چنگ و بلند پرواز آماده ی دفاع از سرحدات ایران عزیز تبدیل شده بود .

شرکت در تظاهرات مردم اصفهان
با وجود این که در طول مدت آموزش خلبانی، رژیم ستم شاهی در ایران حکمفراما بود و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمنی و با به شهادت رسیدن حاج آقا شمس‌آبادی، راهپیمایی عظیم مردم اصفهان به اوج خود رسیده بود، شهید قلخانی با آن روحیه‌ی مذهبی که در وجود او نهفته بود، به فرمان امام خمینی، به همراهی تعدادی از خلبانان و همافران، در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردم اصفهان شرکت می‌نمود، که توسط عمال سرسپرده رژیم، این عزیزان شناسایی و بازداشت شدند.

چون بازداشت وی با پیروزی انقلاب اسلامی مصادف گردید ، به حکم دادگاه تبرئه و ازبازداشت رها گردید. بدین ترتیب زندگی جدید وی در راه اعتلای جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید .

عملیات
در سال 1358 در حالی که حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران هنوز تشکل نیافته بود، منافقین کوردل و اشرار در کردستان دست به شورش زده و خواستار خودمختاری برای کردستان شدند. شهید قلخانی همراه تعدادی دیگر از خلبانان شجاع هوانیروز به منطقه‌ی کردستان اعزام و با شرکت در چندین عملیات رزمی هوایی و به لطف و یاری خداوند بدون هیچ گونه سانحه‌ای منافقین و اشرار مسلح را در هم کوبیدند و منطقه را از لوث وجود این از خدا بی‌خبران پاک نمودند تا نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی و بسیجیان در تمامی مناطق آزاد شده، مستقر گردند.

پس از این عملیات موفقیت آمیز، همراه تیم اعزام به اصفهان مراجعت نمود. هنوز مدت کوتاهی ازاین عملیات نگذشته بود که رژیم سرسپرده ای عراق در اوایل اربیهشت سال 1359، توسط چند فروند هلی کوپیتر روستاهای مرزی قصر شیرین و سرپل ذهاب را مورد تجاوز قرار داد وتعدادی ازهموطنان عزیزمان را شهید ومجروح نمود.

شهید قلخانی همچون پرنده ای سبک بال وعاشق پرواز، با روحیه ای خستگی ناپذیر وبا عشق وعلاقه ای که به انقلاب اسلامی داشت ،داوطلبانه عازم منطقه ای درگیری شد وهمراه تیم

اعزامی ، با چند عملیات پروزای ، مانع نفوذ و تجاوز مجدد هلی کوپترهای عراق به مرزهای ایران اسلامی گردید. درشهریور سال 1359 با اعلام رسمی جنگ از سوی رژیم عراقت وتجاوز آشکار چندین لشکر تا دندان مسلح عراق به مرزهای کشورمان ، به قصد تصرف شهرهای مرزی وضربه زدن به پیکر انقلاب اسلامی ایران ، شهید قلخانی بار دیگر دواطلبانه همراه تعدادی ازخلبانان تیرپرواز هوا نیروز با پرنده های آهنین بال خود ، عازم اهواز شدند وبسیجیان شتافته ، با منهدم کردن تعدادی از تانک های عراق ونیروهای پیاده آنان، مانع پیشروی مزدوران بعثی به خاک کشورمان شدند.

یاد و خاطره
یکی از دوستانش به نام عباس شریفی در این رابطه می‌گوید: «شهید قلخانی یکی از خلبانان شجاع موشک‌زن ناو بود، در هر (سورتی) پرواز بعید بود موشک را به هدف نزند. زمانی که دشمن در اهواز تا دب حردان پیش آمده بود و مردم دسته دسته شهر را ترک می‌کردند، خلبانان تیز پرواز هوانیروز از جمله شهید قلخانی با پروازهای مستمر و آتشین خود عرصه را بر دشمن بعثی تنگ کرده، و تانک‌های آنان یکی پس از دیگری شکار موشک‌های قلخانی و امثال او می‌شد. (دی‌ماه 1359)

همراه شهید قلخانی به جبهه ی « مارد» اعزام شدیم. آبادان کاملا درمحاصره بود ، تنها راه رفت وآمد از رودخانه ی بهمن شیر صورت می گرفت ، هوا نیروز درمحلی درکنار رودخانه مستقر شد. تعدادی ازنیروهای خود ی ، اندکی توانسته بود جلوی پیشروی دشمن را در منطقه ی ذوالفقاری آبادان بگیرند.

این جا هم هوا نیروز، عمده نیرویی بود که دقیقه ای عراقی ها را آسوده نمی گذاشت ، صبح ها زود بلند می شدیم و به پرواز می رفتیم . ازشادگان ودارخوین عبور می کردیم وبه نیروهای مهندسی رزمی دشمن، که در حال احداث جاده واستحکامات بودند ، حمله می کردیم . شهید قلخانی فریاد می زد، بچه ها ، با خیال راحت ماشین آلات راهسازی عراق را منهدم کنید کسی به کسی نیست.

او راست می گفت، ازدشمن خبری نبود ، درهر ( سورتی) پرواز ، ده ها دستگاه خودرو لودوزر، کامیون عراقی با آتش راکت وموشک هلی کوپترهای کبرا به آتش کشیده می شد. یک روز هنگام تیراندازی علیه ادوات زرهی دشمن دشمن درغرب کارون با هواپیماهای عراقی درگیر شدیم ، این اولین باری بود که با شکارهای دشمن درگیر می شدیم ، نمی دانستیم چه کار کنیم .
شهید قلخانی به بچه ها گفت : پرداکنده شوید وهرکس ازطرفی به سوی هواپیماها آتش کند تا هواپیماها نتواند هلی کوپترها را مورد هدف قرار دهند.

روحش شاد ، چند بار تا ارتفاع هزارپایی اوج گرفت تا شاید بتواند تا تیر وراکت جنگنده ی عراقی را مورد هدف قراردهد، اصلا با ترس میانه ای نداشت وهر چه می گفتیم حسین ، خطرناک است ،این قدر ارتفاع نگیر! گوشش بدهکار نبود . آن روز پس از 20 دقیقه مبارزه با هواپیماهای دشمن ، همگی سالم به پایگاه مراجعت کردیم . روز بعد درست درهمان محل مجددا با هواپیماهای عراقی درگیر شدیم.

شکی نبود، قصد زدن ما را داشتند، ماموریت آن ها شکار هلی کوپترها بود . شهید قلخانی ، لیدر تیم پروازی بود ، گفت : عباس هواپیماها را به نحوی ، به یک طرف بکشانید ضد تانک برای شکار هواپیما آن هم در ارتفاع بالا ساخته نشده است، توجه نمی کرد . دو سه بار آن چنان به هواپیما نزدیک شد که خیال کردم مورد اصابت موشک جنگنده های عراقی قرارگرفته است ، ولی بعد از لحظه ای ازمیان دود و آتش سالم بیرون می آمد.روزها به همین طریق سپری شد تا عملیات تیپ 37 زرهی شیراز درمارد، آغازشد.

شهید قلخانی ازیگان های مانوری ، درپشتیبانی آتش این عملیات نقش بسزایی را ایفا کرد. با هم به اصفهان برگشتیم .اردبیهشت سال 1360 به اهواز اعزام شدیم. لکشر 92 زرهی خوزستان، حمله ی خود را علیه دشمن درارتفاعات الله اکبر آغاز کرد. شهید قلخانی دراین عملیات هم رشادت های زیادی ازخود نشان داد ، بارها هلی کوپتر او بر اثر اصابت گلوله های دشمن آبکش شده بود، ولی او دست بردار نبود . بدین ترتیب عملیات الله اکبر هم با پیروزی رزمندگان اسلام خاتمه یافت.»

آزادسازی پادگان حمید
شهید قلخانی در عملیات 15 دیماه 1359 که توسط لشکر 16 زرهی قزوین و تعدادی دیگر از یگان‌های ارتش و بسیج و دانشجویان پیرو خط امام انجام شد، در آزادسازی پادگان حمید نقش بسزایی داشت. در فروردین و اردیبهشت 1360 با شرکت در چندین پرواز شناسایی بر فراز مناطق مختلف اهواز از جمله بیوض، سوسنگرد. خرمشهر، مقدمات عملیات بیت المقدس را فراهم نمودند.

سانحه
در مردادماه 1360، لشکر 16 زرهی قزوین تصمیم گرفت حمله‌ی خود را علیه نیروهای عراقی در جبهه‌ی کرخه نور طرح ریزی نماید.
« من وبقیه ی بچه ها در آسایشگاه در حال استراحت بودیم با توجه به این که از عملیات اطلاع داشتم ، اما قرار نبود اما قرار نبود آن روز من ماموریت انجام دهم. ازمنطقه ی عملیات درخواست سه فروند هلی کوپتر کردند تازه از خواب بیدار شده بودم که دواطلبانه و سراسمیه به طرف هلی کوپترها حرکت کردیم. من وستوان حمید علی مدد یک فروند ، ستوان عباس شریفی وستوان فیله کش اشرفی وشهید سجادی هم ماموریت هلی کوپتر رسکو( نجات ) تیم ما را به عهده گرفتند.
ساعت 30/12 دقیقه ، درتاریخ 5/5/1360 همگی استارت زدیم. من دراین ماموریت، لیدر تیم بودم. هلی کوپتر من در همان آغاز ماموریت دچار اشکال فنی شد. به تا من هم برسم . بعد از رفع اشکال فنی با سرعت به پرواز در آمدم ودرمنطقه ی حمیدیه به تیم پروتزی رسیدم. هلی کوپتر من در سمت چپ ، دروسط وشریفی درسمت راست قرار گرفت .

وارد منطقه ی عمومی کرخه نور( طراح ) رزمندگان اسلام در همان اوایل نبرد نیروهای دشمن را به آن سوی کرخه نور فراری دادند. تعداد زیادی از تانک ها و نفربرهای دشمن منهدم شد . منطقه ازسوی دو طرف به شدت زیر آتش قرارداشت واز شدت دود وخاک ، شعاع دیدمان کم شده بود .
آرایش گرفتیم ، به دشمن خیلی نزدیک شده بودیم ،‌آولین تانک توسط هلی کوپتر من به آتش

کشیده شد . دومین تانک توسط نجفی مورد اصابت قرارگرفت. درحال برگشتن ، هلی کوپتر من به طرف دشمن پهلو داده بود که مورد اصابت موشک بعثیون قرار گرفت . هلی کوپتر رسکیو ( نجات ) هم که برای کمک به من آمد، مورد اصابت قرار گرفت . ستوان سجادی خلبان برجسته ، کروچیف هلی کوپتر در دم به شهادت رسیدند. از 17 متر مانده بود. فرامین ازکنترل من خارج شده ودر آسمان سرگردان شده بود. آتش وارد کابین شده بود وکم کم به باک بنزین می رسید.

صورت ، دست ها ، پاهایم در حال سوختن بود . هر چه تیرانداز خود ، حمید علی مدد را صدا می زدم جوابی ازرادیو شنیده نمی شد . ملخ اصل هلی کوپتر هنوز ازکار نیفتاده بوده فقط یک معجزه می توانست ما را از این مهلکه نجات دهد ، ناامید نشدم واز سرور وسالار شهیدان کمک خواستم ، با فریاد یا حسین به سراغ فرامین هلی کوپتر رفتم ، احساس کردم هلی کوپتر در اختیار من است ، با سرعتی بیش از 150 کیلومتر هلی کوپتر به روی اس

کیت های خود به روی زمین ناهموار کشیده شد و در حدود 500 متری نیروهای عراقی توقف کرد .
چون منطقه ازسوی دو نیرو زیر آتش بود وعراقی ها هم مطمئن شده بودند که هلی کوپتر ما سقوط کرده است ، اطراف محل سقوط ما را زیر آتش گرفته ودر فکر به اسارت گرفتن ما بودند. به سرعت ازکابین پیاده شدم وفریاد زدم حمید بیا بیرون ، اما او اصلا در حرف نمی زد به نظر می رسید که به او شوک وارد شده است .
بالاخره او هم بیرون آمد. هر دو به طرف نیروهای خود ی حرکت کردیم ،‌هنوز چند قدمی از هلی کوپتر دور نشده بودیم که صدای انفجار مهیبی توجه مرا به خود جلب کرد، برگشتم ودیدیم اثری ازهلی کوپتر شده بود. بلافاصله به خاک افتادم و به خاطر این معجزه و امداد غیبی که به کمک ما آمده بود سجده ی شکر انجام دادم.

بلند شدم وبه حرکت خود ادامه دادم. دراین لحظه متوجه شدم که ما ، در میدان مین قرار داریم و حمید ( کمک خلبان) همراه من نیست ،‌ بر اثر شوکی که به او وارد شده بود نمی دانست چکار کند وخلاف جهت من حرکت می کرد . برگشتم وا و را با خود آوردم . با خواندن آیه الکرسی وفرستادن صلوات به راحتی ازمیدان مین عبور کردیم، بر اثر گرمای شدید وسوختگی بدنم ، توان حرکت نداشتم ، اما با این حال چند قدم که جلوتر می رفتم ، دوباره برمی گشتم تا ببینم حمید هم می آید یا نه . حدود 50 متر با من فاصله داشت اما در جهت من حرکت می کرد .

سرانجام کشان کشان خود را به یک خاکریز رساندم، به حالت چمباتمه به روی خاکریز افتادم، شدیدا احساس تشنگی می کردم ، آب بدنم بر اثر سوختگی و گرمای کشنده ی منطقه تبخیر شده بود. از فرط تشنگی لب ها ودهانم خشکیده بود تا جایی که دیگر توان حرف زدن را هم نداشتم .
دراین لحظه به یاد لب های خشکیده ی آقا ابا عبدا; الحسین (ع) افتادم که در روز عاشورا در صحرای کربلا بر او ویارانش چه گذشت. خاطرات چندین سال زندگیم مانند فیلم به سرعت از جلو چشمانم عبور می کرد ودر ذهنم زنده می شد ، که متوجه شدم سه نفر موتور سوار به طرف ما می آیند ، یکی از آن ها که اسلحه ی کلت در دست داشت به خیال این که ما عراقی هستیم به طرف من آمد وگفت دست ها بالا ،‌گفتم که ما ایرانی هستیم. چون نتوانستم دست هایم را حرکت

دهم، متوجه شدم در آن حالت چمباتمه که خشک شده و حالت گرفته واز حالت بازمانده است . این سه نفر ازبچه های سپاه پاسداران بودند، به یک نفر از آن ها اشاره کردم که مثل سایه بان جلوی من بایستد واز تابیدن نور خورشید به بدن سوخته ی من جلوگیری نماید. یک نفر هم به کمک حمید رفت ونفر دیگر به پشت خط برگشت تا وسیله ای بیاورد وما را به پشت جبهه منتقل نماید.
برادر پاسداری که جلوی من ایستاده بود واشک از چشمانش سرازیر شده بود گفت: ما دیدیم که هلی کوپتر شما مورد اصابت موشک قرار گرفت ومنهدم شد ، اما فکر نمی کردیم شما سالم از آن مهلکه بیرون آمده باشید، ما به گمان این بود که شما عراقی هستید و می خواهید خودتان را

تسلیم کنید به سمت شما آمدیم ، اما حالا که شما را می بینم ، بدون شک معجزه ای صورت گرفته است ، چون هلی کوپتر شما به صورت پودر و خاکستر در آمد. بعد از چند دقیقه خودرو و جیپ رسید و ما را به پشت جبهه و از آن جا به اهواز منتقل کردند. در آن جا تحت معالجه ی اولیه قرار گرفتیم و با هواپیما به بیمارستان 577 اصفهان اعزام شدیم . شدت جراحات وسوختگی به قدری زیاد بود که روز بعد ما را به بیمارستان سوانح وسوختگی تهران انتقال دادند. تقریبا 40 درصد بدن من سوخته بود ، چندین بار دست ها و پاهایم را جراحی پلاستیک و پیوند پوست کردند ،‌‌اما موثر واقع نشد.

آثار سوختگی دست ها و پاهایم برای هر بیننده ی چندش آور بود . چند ماه بعد بر اثر حرارتی که در اثر سانحه، وارد ریه هایم شده بود، دچار عفونت ریه وتنگی نفس شدم و حس بویایی خود را نیز از دست دادم.»
آری، شیر بچه ی تویسرکان ، عقاب تبرانداز آسمان نیلگون جمهوری اسلامی و جبهه های جنگ ، شکارچی تانک های دشمن بعثی ، اکنون بال های پرواز خود را سوخته می بیند و ازاین که برای مدت نامعلومی قادر به پرواز نخواهد بود غبطه می خورد.
او روزهایی را به یاد می آورد که همگان با بسیجان صف شکن ، در راه آرمان های جمهوری اسلامی و آزادی ایران اسلامی دست دردست هم ، صف واحدی تشکیل داده بودند . آنان که کرخه کور را به کرخه نور تبدیل کردند ، عابدان وعارفانی بودند که حقیقت را نه در زاویه ی انزوای آسمان و زمین ، بلکه در میانه ی میدان همین زندگی و در متن همین طبیعت ودر بطن همین عالم خاکی جستجو می کردند ویافتند.
کرخه نور نمونه ی کوچکی است از آرمان هایی که همه تاریخ بشریت را در پی خویش تا بدین جا کشانده است . آنان که کرخه نور را زیر دست و پای دشمن و از لابه لای چنگ و دندان مسلح او بیرون کشیدند، دل درگرو بیت الامور حقیقی و آسمانی عالم وجود نهاده بودند ودر هنگامه ی قیامت آن عملیات بی نظیر ، هم زمان با کلام حکیمانه و عار فانه سعدی به سوی کرخه نور زمینی ، می تاختند و می نواختند که ای ایران ! دوباره خرم باش و آزاد باش وبه نام و اذن حق تعالی بخوان :
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

مأموریت‌ها
بعد از این سانحه هوایی در صف جانبازان (شهید زنده) جنگ تحمیلی قرار گرفت. پس از گذشت 2 سال از این سانحه که حال وی رو به بهبودی می‌رفت در سال 1362 پروازهای آزمایشی خود را از سر گرفت. چندی بعد یک شرکت فیلم‌سازی که برای ساختن فیلم‌ سینمایی (کانی مانگا) از هوانیروز قهرمان کمک خواسته بود، باز هم به طور داوطلب در این مأموریت شرکت نمود و پرنده‌ی آهنین خود را به پرواز درآورد و از این که این مأموریت هم با موفقیت انجام شده بود، بسیار خوشحال بود، آن قدر که در پوست خود نمی‌گنجید.

شهید قلخانی که از هوش و استعداد سرشاری برخوردار بود، دوره‌ی 41 مقدماتی توپخانه‌ی صحرایی را در تاریخ 28/7/1365 طی نمود و به عنوان نفر برتر این دوره، انتخاب گردید. در سال 1367 مجدداً به تکمیل دانش نظامی خود پرداخت و دوره‌ی 3 عالی مکاتبه‌ای دانشکده ی توپخانه‌ی صحرایی، دانشکده‌ی

پدافند هوایی را در تاریخ 8/4/1368 با موفقیت و با طبقه‌بندی عالی به پایان رسانید.
درسال 1368 در چندین ماموریت که درمناطق مختلف ارومیه ، مهاباد ، علیه اشرار مسلح انجام شد ، شرکت جست. در سال 1370 به فاصله ی یک ماه در چند ماموریت علیه قاچاقیان مواد مخدر درطبس ، یزد و زاهدان شرکت نمود که مهمترین آن ، عملیات نصر بود که درمنطقه ی نصرت آباد زاهدان علیه بزرگترین باند قاچاقیان بین المللی مواد مخدرانجام شد وبزرگترین محموله ی مواد مخدر درتاریخ 31/6/1370 نابود واشرار مسلح را به اسارت خود در آوردند وبه لطف این عملیات موفقیت آمیز ، منطقه ی آزاد شده ی عملیات ، نصر آباد نام گرفت.
درسال 1371 به گروه رزمی کرمان منتقل وبعد از 5 ماه مجددا او را به گروه رزمی پشتیبانی اصفهان انتقال دادند. درمورد خصوصیات اخلاقی وی یکی از افراد خانواده اش می گوید:« او درزندگی نمونه ی اخلاق وسرمشق برای تمام دوستان و آشنایان بود . او فردی متدین وبا تقوا بود وسایر واجبات دینی را با خلوص نیت انجام می داد وهیچگاه به این امر تظاهر نمی کرد ، او جمله حضور وشرکت فعال او در نماز جمعه ی شهر اصفهان بود . در مورد کمک به مستمندان وافراد زحمت کش ، همیشه یاد ویاور آن ها بود ، و تا آن جا که توان داشت نسبت به این قشر کمک ومساعدت نمی نمود.
شهید قلخانی ، نسبت به خانواده و اقوام ودوستان متانت غیر قابل وصفی داشت. با این که از نظر درجه وسواد در رتبه ی بالایی قرارداشت ، اما در مقابل افراد دیگر ، کمترین تکبری از خود نشان نمی داد. دربرابر هرشخصی چنان افتادگی و تواضع از خود نشان می داد که دراین مورد اظهار نظر بعضی افراد که فقط یک بار با او آشنا شده بودند حاکی ازاین موضوع است . دربرابر مشکلات و مصائبی که درمسیر کار وزندگی خصوصی اش پیش می آمد، سنگ زیرین آسیا بود. درزمینه ی شعلی ، نمونه ی کامل یک سرباز بود وبا عشق وعلاقه به نظام جمهوری اسلامی خدمت می کرد.»
ادارات
یکی دیگر از افراد خانواده‌اش در مورد او می‌گوید: «شهید قلخانی که خود را پیرو مولای متقیان علی (ع) می‌دانست، سعی در انجام امور و فرایض به تبعیت از آن امام همام داشت. در هیچ موردی دروغ نمی‌گفت و پایه و اساس زندگی خود را بر راستی و صداقت بنا نهاده بود. در برخورد با دیگران بسیار بی‌تکلف و ساده بود. با توجه به این که از لحاظ شغلی از موقعیت برجسته‌ای برخوردار بود، هرگز این مسئله را وسیله‌ی فخرفروشی و اثبات برتری خود نسبت به دیگران قرار نمی‌داد.

وقتی که از ایشان درباره‌ی کارش سؤال می شد، بسیار با احتیاط و در نهایت رازداری جواب می‌داد و همواره سعی بر امانت‌داری و حفظ اسرار نظامی داشت و در رفتار با اقوام و بستگان همیشه صله‌ی رحم را به جا می‌اورد. هرگاه به مرخصی می‌رفت به همه‌ی فامیل، حتی برای یک لحظه هم که بود سر می‌زد و احوال آن‌ها را جویا می‌‌شد.

دوستان و آشنایان درمسائل ومشکلات خود، ازایشان به عنوان همفکر ومشاور، راهنمایی می خواستند و این شهید بزرگوار با نهایت صبر وبردباری به صحبت های آن ها گوش فرا می داد و آن گاه هرکاری را که مصلحت بود پیشنهاد می کرد و از هیچ گونه کمکی به دیگران دریغ نمی ورزید.
دربرابر مشکلات و مصایبی که پیش می آمد ، بسیار صبور و شاکر درگاه خداوند بود ومدام این نکته را متذکر می شد که مصایب ومشکلات ، امتحانی است از جانب خداوند برای بندگان خود وباید خواست خداوند را پذیرفت وشکر کرد. به مادیات و امور دنیوی بی توجه بود وبیشتر به مسائل معنوی و اخلاقی پای بند بود.

دررفتار با فرزندان خود ، راهنما و دلسوز بود و آن ها را در درس هایشان کمک می کرد و از آن جا که از استعدادی قوی بر خوردار بود ، دربیشتر زمینه های علمی به عنوان معلمی دلسوز، یارویاور فرزندان خود بود وعلاوه بر آن ، به آن ها درس مردانه زیستن و آزادگی را می آموخت . علاقه ی خاصی به ادای نماز در اول وقت داشت وهمواره دیگران را به انجام صحیح امور مذهبی سفارش می کرد.

به اصول و فروع دین به شدت پای بند بود. هیچ گاه به دنبال سرگرمی های مخرب نمی رفت. بهترین سرگرمی ایشان ورزش باستانی بود که همه روزه همچون امری واجب به انجام آن می پرداخت که درنتیجه ی این کار، ازبدنی قوی و ورزیده برخورداد بود.
خصوصیات اخلاقی ایشان را می‌توان این گونه بیان کرد: راستگو، امانتدار، صبور، با درایت، مدیر و مدبر، بی‌توجه به امور دنیوی و مسائل مادی و مردی وارسته و عارف مسلک.
با وجود این که براثر جراحات وارده به او درپرواز ، درچندین کمیسیون پزشکی شرکت کرده بود و او را از ماموریت ها و نقل وانتقالات معاف کرده بودند، لکین او هم چنان به ماموریت های خود ادامه می داد. درتابستان 1372 به گروه رزمی هوا نیروز کرمانشاه منتقل گردید و چون خانواده ی او دراصفهان به سرمی بردند وخود درپایگاه زندگی می کرد ، اکثر ماموریت های واگذاری را به عهده می گرفت و در چندین عملیات پروازی علیه منافقین واشرار درمنطقه ی کردستان و شمال غرب

شرکت نمود که همه ی آن ها با موفقیت انجام شد. سرانجام دربعد ازظهر 19/8/1372 دریک ماموریت ویژه ی زمینی که برای شناسایی منطقه ی علمیاتی شمال غرب به تبریز اعزام شده بود ، در حالی که بیش از 900 ساعت پرواز در دفترچه ثبت پرواز او به ثبت رسیده بود ، در حوالی رود مرزی ارس در محلی به نام « خدا آفرین» درسانحه ی دلخراش تصادف اتومبیل، شربت شهادت نوشیده و به لقاء الله پیوست. مزار این شهید در بهشت زهرای تویسرکان زیارتگاه عاشثقان است . روحش شاد ، یادش گرامی وراهش پررهروباد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله استفاده از عایق حرارتی در پوسته خارجی ساختمان word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از عایق حرارتی در پوسته خارجی ساختمان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از عایق حرارتی در پوسته خارجی ساختمان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از عایق حرارتی در پوسته خارجی ساختمان word :

عدم اجرای عایق کاری حرارتی در ساختمان باعث اتلاف انرژی و کاهش دما در زمستان می شود . این تلفات را می توان با اضافه کردن لایه عایق حرارتی مناسب درپوسته خارجی ساختمان کاهش داد .
سمت قرار گرفتن پنجره ها
سمت قرار گرفتن پنجره ها از نظر استفاده بهینه از روشنایی خورشید بسیار حائز اهمیت است . این راهکار در استفاده ار گرمای خورشید درزمستان نیز قابل توجه است به طوری که با به کار گیری سطح مناسب پنجره های جنوبی ساختمان در مناطق سرد سیر می توان در مصرف سوخت صرفه جویی کرد .
استفاده از پنجره با شیشه های دو جداره و قاب استاندارد :
یکی از مهمترین عوامل تلفات انرژی حرارتی ساختمان ها عبور گرما از شیشه های تک جداره و نشست هوای گرم داخل خانه از طریق درزهای در و پنجره است .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد اسید های چرب word دارای 140 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد اسید های چرب word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد اسید های چرب word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد اسید های چرب word :

توسط باکتریهای موجود در دوره تخمیر شده و حاصل تخمیر اسیدهای چرب کوتاه زنجیره شامل اسید استیک، پروپیونیک و بوتیویک می باشد. استیک و پروپیونیک سریع جذب می شوند و به کبد می روند و با مکانیسم ناشناخته ای باعث کاهش خون می شود. بوتیریک توسط سلول های روده بعنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت عدم وجود گلوکز و گیوآمیز استفاده می شود در صورتی که از اسیدبرتیریک استفاده کنند هم باعث حفظ سلامت سلولهای روده می شود و تکثیر آنها می شود.

هم فیبرهای محلول و هم نامحلول باعث حجم مدفوع می شوند. سلولها چون تجزیه نمی شوند باعث حجم مدفوع می شوند با جذب ولی توان حاصل از فیبر محلول باعث باکتریهای روده و و حجم مدفوع می شود سلولها از طریق تکثیر باکتر یها موجود در روده باعث حجم مدفوع و حرکات بریلیت لپتیک کولون را داده در نتیجه مواد زائد را از کولون تسریع می کند در نتیجه اثر مثبت آن باعث می شود که مواد زائدرا که به کولون رسیده اند مواد سمی مواد غذایی اسیدی صفراوی و موادی را که هضم نشده اند این مواد سبب سرطان کولون می شوند(ا سیدهای صفراوی) و مواد سمی داخل مدفوع اگر به مدت طولانی درم هارت سلولها قرار بگیرد احتمال ابتلا به سرطان را می دهد.

پس چون زمان عبور مواد در کولون کاهش می یابدند مجاورت مواد با سلول ها کمتر و دقع صفرا سریعتر از مجاری ماود سمی با سلول ها جلوگیری و احتمال سرطان را کاهش می دهد و در رژیم گیاهخواران.

 

سرطان معده
نیتراتها باعث سرطان معده می شوند نیتراتها و نیتریتها و نیتروآمینها، نتیرات و نیتریت براحتی با آمینها ترکیب و تولید نیتروز آمین می کند که نیتروآمینها سبب ایجاد سرطان می شود. در هویج، چغندر قند، نیتراتها و نیتریتها زیاد می باشند.
در رژیم گیاهخواری + رژیم عادی مواد نگهدارنده = نیتروزآمینها

جلوگیری
ویتامین C از تبدیل نیترات نیتریت نیروزآمین. اگر V.C بسار مصرف می شود نقش محافظت کنندگی در ایجاد سرطان معده دارد.
باکتریی هلیکوباکتریبلوری یک عامل ناشناخته شده برای زخم معده و سرطان معده می باشند. V.C باعث کاهش هلیکوباکتر می شود به این ترتیب از ابتلاء سرطان معده جلوگیری می کند.

سایر سرطانها
سرطان ریه در گیاهخواران کمتر از بقیه دیده می شود کسانی که روزانه بیشتر از 1 واحد میوه مصرف می کنند در مقایسه با کسانیکه کمتر از 3 واحد میوه در هفته مصرف می کنند امکان احتمال سرطان ریه75% کاهش می یابد.
عوامل موجود در ایجاد سرطان ریه کاروتن و E

در دروه های IU روزانه تجویر کردند کسانیکه سیگاری هستند وقتی می خورند بیشتر مبتلا می شوند حیوانات آزمایشگاهی مواد موجود دود سیگار با ممکن باعث ایجاد مواد سمی می شود که باعث سرطان ریه می شود. بنابراین مکمل بتاکاروتن را برای او توصیه نمی کنند. غیر سیگاری است.
( سرطان)

در رژیم گیاهی W3 بصورت لینولیک می باشد با سرطان پروستات ارتباط مستقیم و FPA,DNA باعث ارتباط غیر مستقیم دارد. ( کاهش سرطان) .
سبزیجات و میوه جات و کشمش و میوه های خشک با سرطان پروستات ارتباط عکس دارد. مصرف سویا بخطر ایزوفلادونوئید نقش محافظت کننده ای دارد و ایروفلاونوئیده چون خاصیت فیتواستروژنی درند با عث کاهش می شوند و حاوی فیتوتسترون هم می باشند که از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کنند.
سرطان پانکراس

ابتلا به سرطان پانکراس در گیاهخواران 80% درصد در مقایسه با غیر کمتر می باشد. با میوه های خشک مثل خرما و کشمش ارتباط معکوس دارد( پیشگیری کننده ها)
سرطان مثانه
مصرف گوشت قرمز 2 برابر به احتمال ابتدا به سرطان مثانه را می دهد و مصرف گوشت کم و آنتی اکسیدانها زیراد در رژیم غذای گیاهخوار می باشند.
سرطان سنیه

مصرف چربیها، وزن بدن، تغییرات هورمونی به سرطان پستان مربوط است. هورموون استروژن با سرطان پستان در ارتاباط است. رژیم گیاهخواری باعث ترشح استروژن وطولان یبودن سیکلهای قاعدگی C بلوغ دیرتر روی میدهد. هرچه بلوغ زودتر روی دهد سرطان سینه و فقط استروژنهای رژیم غذایی گیاهخواری در سویا و ترکیبات مشابه که گیرنده استروژن در بدن متصل می شود ولی فعالیت کمی نسبتاً به استروژن دارد و از ابتلا به سرطان سینه و رحم جلوگیری می کند.
مصرف شیر با سرطان سینه ارتباط چون یکی از منابع عدددی که استروژن در آن زیاد می باشد شیر می باشد چو به گاوات تزریق میباشد که تولید شیر و بین این حالت استروژن که وارد ریشه می شود با سرطان سینه ارتباط مستقیم وجود دارد..

بیماریهای کلیه:
اگر مقدار دریافت pro زیاد باشد( رژیم پروتئین) ارتباط بای بیماریهای کلیه دارد گیاهخواری چون pro ابتلا کم دفع اوره، مقدار فسفر و پتاسیم در رژیم غذای بیماریهای کلیه می بایتسی مورد نظر قرار گرد. در رابطه با اوره در بیماران کلیوی پروتئین می دهیم که بارکیته را زیاد نکنند. موجود در pro گیاهی مشابه حیوانی نیست و مقدار زیادی گیاهی استفاده می شود برای تولید انرژی و دفع اوره را می دنتهند. سپس پروتئین حیوانی میدهیم. گیاهی هم استفاده می شد و بعد آن را تکمیل می کنیم و الگوی مشابه حیوانی می کنیم و تولید را به حداقل می رسانیم PRO گیاهی مشابه الگوحیوانی نسبت پس در پی PRO ساز بکار نمی روند و دفع آنها بالا می باشد اوره آنها.

عموماض 70 درصد ارزش بیولوژیکی بالا مب باشد و 30 درصد آن ارزش بیولوژیکی پائین میباشد.
– در رژیم گیاهخواری Kزیاد دارد اگر بیمار کلیوی هیپرکالمی بود باید رژیم گیاهخوای و صنایع گیاهی را محدود کنیم. در بیماران کلیوی مقدار K بسیار باید محدود گردد.

– فسفر، پنیر و لبنیات و پروتئینهای حیوانی مقدار زیادی فسفر دارند. حبوبات و مغزها و دانه های روغنی Pزیاد دارند. اسید فیتیک 3 گروه فسفات دارد و حاوی مقدار زیادی فسفر می باشد. پس صنایع گیاهی را به دلیل مقدار زیاد فسفر محدود می کنیم گوشت می دهیم که هم pro تأمین کند + تا حدودی p .
– مصرف سویا باعث کاهش دفع آلبومین در افراد آلبومین اوره می شود کسانیکه در هقته اول ننزوپاتی هستند و دیابتی فسفر باعیث کاهش دفع pro از ادرار می شود.

– بیماران کلیوی اوره دفع پروتئین
– K را چون سریع دارد آب می شود وارد آب پخت شد آب را دور می ریزیم + و k سویا چون ارزش آنها بالاست + p را می توانیم محدود کنیم و با خیساندن آن را به مقدار کمی خارج کنیم.
– روزانه g 28 سویا فسفر آن باز هم درصد مجاز می باشد.
– فیتات بیشتر دفع می شود و جذب آن کم است ولی اگر تخمیر شده باشد p آن باز شده و در دسترس قرار می گیرد و جذب می شود.

تغذیه ورزشکاران
مواردی که در فیزیولوژی ورزش مهم می باشد:
– قدرت عضله
– توان عضله
– تحمل عضله
قدرت عضله: برابر با سطح مقدار عضله می باشد که هرچه حجم در سطح قطعه عضله بیشتری باشد صدرت بیشتر است بازای هر سطح ه بیشتر باشد قدرت بیشتر است بازای هر سطح عضله بیشتر باشد قدرت عضله را نیز پس می دهد و قدرت عضله
4-3 کیلوگرم می باشد.
توان و فشاری که عضله می تواند تحمل کند.
قدرت
X= 150
مثلاَ یک عضله kg 525 فشار را می تواند تحمل کند ولی تاندونها نمی توانند.

توان عضله عبارت است از kg 1 متر بر دقیقه می باشد یعنی در min 1 یک جسم وزن kg 1 را به فاصله متر 1 در مدت 1دقیقه جابجا می کند. توان عضله به عواملی بستگی دارند که عبارتند از:

1) قدرت عضله
2) به تعداد دفعاتی ه عضله در هر دقیقه منقبض می شود.
3) هرچه قدرت یا فعالیت بدنی طولانی بلاشد توان متر می شود و توان برحسب زمان تغییر می کند در 5 تا 8 ثانیه اول توانعضله در یک ورزشکار حرفه ای می باشد و در یک دقیقه بعد این توان به کاهش می یابد و اگر برای نیم ساعت ادامه یابد توان می شود.
ورزشی که 5 تا 8 ثانیه طول بکشد پرتاب نیزه، دو سرعت 50 متر حدوداً 5 ثانیه زمان می برد ک برای آن توان فرد 7000 می باشد و برای دوماراتون توان فرد 1700 می باشد.

آیا توان ورزشکار با سرعت دویدن ورزشکار ارتباطی دارد یا نه؟ در دو ماراتون سرعت از دو سرعت کمتر است و در دو سرعت اگر بدوند و دو ماراتون با سرعت تقریباً می باشد ولی توان می باشد چرا سرعت فرد نصف شده ولی توان وی سرعت چون توان تبدیل به سرعت می شود.
تمام توان اگر به کار فیزیکی تبدل می شو انتظار می رفت توان با سرعت ولی کارآیی تبدیل توان به کار فیزیکی صددرصد نیست. وقتی توان بالاتر می باشد راندمان آن یا بیشتر است نسبت به وقتی که توان کمتر است..

برآیند توان=
برایند توان=
وقتی سرعت زیاد است هدر رفتن انرژی بیشتر است.
تحمل عضله عبارت است از: هرچه انرژی که دردسترس عضله قرار می گیرد تحمل عضله است که تحمل عضله را براساس مقدار کلیگوژن اندازه گیری می کنند. هرجهGiy چون سفت ترجیحی عضله است پس عضله بیشتر می تواند باری که به آن وارد شده است را تحمل کند. به منبع انرژی در دسترس عضله مربوط است. جایی که می توانیم در رابطه با تغذیه بیشتر روی آن کار کنیم.
مدت زمانیکه بتواند یک باری را تحمل کند.

عواملی که روی سطح مقطع عضله نقش دارد: قطر عضله
برای قدرت و توان عضله که اگر بتوانیم قطر عضله را دهیم قدرت عضله می یابد.
1) تمرین ورزشی
2) تغذیه
3) تستوسترون
4) ارث
تمرین
اگر تمرین ورزشی باعث شود که عضله در حداکثر میزانی که منقبض شود این انقباضات باعث قطر عضله می شوند. ولی اگر باعث حداکثر میزان انقباض عضله شود قطر عضله نمی یابد.
پس در تمرین حداکثر میزان انقباض هم می باشد.
تسترسترون:
باعث قطر عضله و حجم سلول
ژنتیک هم عاملی است که در آن قطر عضله مؤثر می باشد.
عاملی که باعث قطر عضله می شود:
در حالت ایجاد میشود:
1) قطر فیبر افزایش یابد.
2) تعداد فیبر افزایش یابد.
اولین اتفاقی که رخ می دهد قطر فیبر زیاد می شود وقتی قطر فیبر به حد خاصی می رسید به 2 میوفیبر تغییر می شود که سبب تعداد فیبر می باشد.
فیبر ها در عضله یکسان نیستند. عضله از واحدهای مضرابی تشکیل شده که هرکدام از مضربی دیگر در آنها و فیبر ها هستند. فیبرهای عضلانی دو دسته هستند:
1) فیبرها با تدیچ سریع( انقباضات سریع) فسفاژن بی هوازی انرژی سریعاً آزاد
2) فیبرها با تدیچ آهسته( انقباضات کند) سیسم هوازی انرژی کند
یکسری از فیبرها

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ