سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخست دست به ستم گشاید فردا پشت دست خاید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بتن پیش تنیده ، کاربرد و اجرای آن word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بتن پیش تنیده ، کاربرد و اجرای آن word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بتن پیش تنیده ، کاربرد و اجرای آن word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بتن پیش تنیده ، کاربرد و اجرای آن word :

بتن پیش تنیده ، کاربرد و اجرای آن

مقدمه
پیش تنیدگی عبارت از ایجاد تنش داخلی در یک جسم است تا تنشی را که به علت تأثیر نیروهای خارجی به وجود می آید به مقدار مورد نیاز خنثی کند یا به عبارت دیگر پیش تنیدگی به معنای ایجاد تنش های دائمی مخالف با تنش هایی می باشد که در اثر بارهای خدمت در سازه ایجاد خواهند شد. عمده ترین کاربرد پیش تنیدگی در بتن پیش تنیده است .
بتن ، که یکی از ارزانترین و عملی ترین مصالح ساختمانی است ، مقاومت خوبی در برابر فشار دارد و تاب کششی کمی از خود نشان می دهد . بنابراین در ناحیه ای از بتن ، که بعد از بارگذاری تحت کشش قرار می گیرد ، قبلاً ایجاد فشار می کنند . این عمل ، به اصطلاح« پیش تنیدن بتن » نامیده میشود .

بر اساس « آیین نامه ACI 318 – 95 » بتن پیش تنیده عبارت است از بتن سازه ای ( ساختمانی ) که جهت کاهش تنش های کششی بالقوه حاصل از بارها ، در آن تنش های داخلی ایجاد شده است .
هدف اصلی از پیش تنیده کردن یک عضو بتنی محدود کردن تنشهای کششی و ترکهای ناشی از لنگر خمشی تحت تأثیر بارهای وارده در آن عضو می باشد .
پیش تنیدگی اصلی عمومی است که در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد . یک چرخ دوچرخه یک مثال از پیش تنیدگی را نشان می دهد : لاستیک چرخ دوچرخه بسیار نرم است و سیمهای داخل آن بسیار بلنداند ، به طوری که تحت نیروی فشار امکان کمانش آنها وجود دارد . ولی هم لاستیک و هم سیمها در مقابل کشش مقاوم اند ، پس لاستیک چرخ را پر از باد می کنند و در سیمها کشش قبلی ایجاد می کند .

 

تاریخچه
مصریها در 5000 سال پیش ، در ساختن قایقهایشان از خاصیت پیش تنیدگی استفاده می کردند . بدین ترتیب که ، برای اتصال چوبهای بدنه قایق ، تیغهای آهنی گرم به کار می برند تا بعد از سرد شدن و انقباض آنها قطعات چوبی به هم فشرده شوند.

اولین کسی که ظاهراً توانست با ایجاد تنش فشاری در بتن مقاومت آنرا تحت تأثیر لنگر خمشی افزایش دهد یک نفر آمریکایی به نام جکسون بود که اختراع خود را در سال 1886 به ثبت رسانید .دو سال بعد ، در سال 1888 ، دوهرینگ ، مهندس آلمانی ، با قرار دادن یک میله فولادی کشیده شده در داخل یک دال بتنی توانست اولین دال بتنی پیش تنیده را ایجاد کند. در سال 1896 ، مندل مهندس اطریشی اصل پیش تنیدگی را در تیر بتن پیش تنیده از فولاد معمولی با تنش اولیه 120 نیوتن بر میلیمتر مربع استفاده کرد و از افت ناشی از نشست و وارفتگی آگاهی نداشت ، فولاد به زودی کشش اولیه خود را از دست داد و تیر تبدیل به بتن آرمه معمولی شد .

در سال 1939 ، امپرگر ، مهندس اطریشی استفاده از بتن آرمه با پیش تنیدگی جزئی را پیشنهاد کرد ، یعنی قطعه بتنی ، علاوه بر اینکه به وسیله آرماتور کشیده شده پیش تنیده می شود ، دارای آرماتور معمولی ( که در بتن مورد استفاده قرار می گیرد ) باشد و قطعه در موقع بار سرویس نیز کششی تحمل بکند .
در سال 1948 ، پروفسور آبلس انگلیسی اولین سازه بتن آرمه با پیش تنیدگی جزئی را در لندن بنا کرد .

در سال 1953 ، فدراسیون بین المللی پیش تنیدگی اولین کنگره خود را در لندن تشکیل داد . در چهارمین کنگره فدراسیون ، که در سال 1962 در رم تشکیل شد ، قدمهای نوینی برای استفاده از بتن آرمه با پیش تنیدگی جزئی برداشته شد و کمیته مختلطی از فدراسیون بین المللی پیش تنیدگی(F.I.P) و کمیته اروپایی بتن (C.E.B) به وجود آمد که در سال 1970 توصیه نامه ای منتشر کرد که در آن چهار نوع سازه از بتن آرمه تا پیش تنیده کامل تعیین شده است . این چهار نوع اساساً با مقدار ازدیاد طول نسبی دورترین تار کششی بتن و ترک خوردگی بتن کششی از هم متمایز می شوند .

ـ نوع اول بتن پیش تنیده کامل که بتن تا بار سرویس نباید تنش کششی تحمل کند .
ـ نوع دوم بتن آرمه با پیش تنیدگی جزئی است . تحت بار سرویس بتن می تواند تنش کششی داشته باشد – بشرطی که ترک نخورد – و تحت بارهای دائم بتن نبایستی کشیده شود .
ـ نوع سوم بتن آرمه پیش تنیده است . در این نوع ترک خوردن بتن تحت بار سرویس امری عادی است ، ولی عرض ترکها از 1/0 تا 3/0 میلیمتر محدود شده اند . محدودیت آنها بر حسب آب و هوایی که قطعه در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد و جنس فولاد به کار رفته است .
ـ نوع چهارم بتن آرمه کلاسیک است .

مقایسه بتن پیش تنیده با بتن آرمه
ـ به علت اینکه فشار وارده از طرف کابلهای پیش تنیده به بتن بسیار زیاد است لازم است که مقاومت فشاری بتن مورد استفاده در یک ساختمان بتن پیش تنیده به مراتب بالاتر از مقاومت فشاری بتن مورداستفاده در یک ساختمان بتن آرمه باشد .

ـ فولادهای نرم که معمولاً در ساختمان های بتن آرمه به کار می رود برای ساختمانهای بتن پیش تنیده مناسب نمی باشد زیرا امکان کشیدن آن به حدی که بتواند جبران اتلاف تنش های پیش تنیدگی ناشی از انقباض و خزش بتن را بکند وجود ندارد .

ـ بتن پیش تنیده یک جسم همگن و الاستیک می باشد و قبل از ترک خوردن بیشتر خاصیتی شبیه به فولاد را دارد تا یک جسم غیر همگن مانند بتن آرمه .
ـ یک ساختمان بتن پیش تنیده کامل تحت تأثیر بارهای سرویس ترک نخواهد خورد در صورتیکه در یک ساختمان بتن آرمه از همان ابتدای بارگذاری ترکهایی در زیر تار خنثی بوجود می آید حتی اگر در اثر بارهای بیش از حد پیش بینی شده ساختمان بتن پیش تنیده ترک بخورد بعد از اینکه بارها از روی ساختمان برداشته شود ترکها بسته خواهد شد .
ـ اگر در یک ساختمان بتن پیش تنیده تنش پیش تنیدگی در اثر بار وارده خنثی شود بتن پیش تنیده خاصیتی بسیار شبیه به بتن معمولی پیدا خواهد کرد .
ـ در بتن پیش تنیده لنگر مقاوم به چند برابر افزایش می یابد اثر نیروی برشی 10/1 تا 5/1 تقلیل میابد . خمش یعنی تغییر شکل به 3/1 می رسد .

ـ در بتن پیش تنیده صرفه جوئی در فولاد به میزان 15 تا 20 درصد و در بتن به میزان 30 تا 50 در صد می باشد .

مزایا و معایب بتن پیش تنیده
مزایا :
ـ یکی از مهمترین خواص ساختمانهای بتن پیش تنیده نداشتن ترکهای دائمی می باشد . این موضوع باعث دوام بیشتر این نوع ساختمانها نسبت به ساختمانهای بتنی و بتن آرمه می شود . این امر خصوصاً در محیط هایی با گازها و زمین های خورنده و همچنین ساختمانهای دریایی بسیار حائز اهمیت می باشد . برتری بتن پیش تنیده نسبت به بتن آرمه جهت ساختمان تانکهای آب و مخازن به جهت نداشتن ترک واضح است .

ـ وزن ساختمانهای بتن پیش تنیده به مراتب از وزن ساختمانهای بتن آرمه معادل کمتر است زیرا اولاً چون از مقاومت تمام سطح مقطع بتن استفاده می شود میزان بتن لازم کمتر است ، ثانیاً چون فولاد مصرفی دارای مقاومت زیادتری است معمولاً وزن فولاد لازم بین 5/1 تا 3/1 وزن فولاد معمولی معادل می گردد .
ـ خیز به طرف پایین تیرهای بتن پیش تنیده تحت اثر بارهای سرویس معمولاً بسیار کم می باشد زیرا قبل از وارد آمدن بارهای سرویس تحت تأثیر نیروهای پیش تنیدگی مقداری خیز به طرف بالا در تیر به وجود آمده است که از شدت خیز به طرف پایین می کاهد .

ـ در ساختمانهای بتن پیش تنیده قبل از وارد آمدن بارهای سرویس ساختمان بوسیله نیروی پیش تنیدگی به شدت بارگذاری شده و بتن و فولاد تحت اثر تنشهای زیادی قرار می گیرد و این خود یک نوع امتحان از نظر مطمئن بودن بتن و فولاد می باشد اگر چنانچه در این مرحله ، ساختمان از خود حالت غیر عادی نشان ندهد می توان مطمئن شد که تحت تأثیر بارهای سرویس نیز عیبی نخواهد کرد .

ـ با تغییر مقداری نیروی پیش تنیدگی می توان سازه را صلب و یا انعطاف پذیر کرد بدون اینکه مقاومت نهایی آن تغییری بکند .
واضح است که یک سازه انعطاف پذیر بیشتر خاصیت فنری و ارتجاعی داشته و می تواند قبل از اینکه در اثر ضربه گسیخته گردد مقدار قابل توجهی انرژی را جذب کند . به این ترتیب چنین سازه هایی تحت اثر بارهای زلزله و دینامیکی رفتار بهتری نشان می دهند . یک نمونه از چنین سازه هایی شمع های ضربه گیر اسکله ها می باشد ، از طرف دیگر یک سازه بسیار صلب بهتر می تواند لرزش ها و نوسانات بسیار سنگین را تحمل کند .( برای مثال ، فونداسیون موتورهای توربینی )
معایب :

ـ غالباً برای مهار کابل های پیش تنیدگی در دو انتها ، احتیاج به وسایل مخصوصی می باشد.
ـ اجرای بتن پیش تنیده به نظارت و مهارت بیشتری احتیاج دارد که باعث بالا رفتن هزینه واحد عملیات خواهد شد.
ـ استفاده از اعضای پیش تنیده وقتی مقرون به صرفه است که امکان تولید سری و انبوه وجود داشته باشد.
ـ در شرایط فعلی ، با توجه به محدودیت های ارزی ، امکان وارد کردن وسایل پیش تنیدگی به سادگی امکان پذیر نیست.

مصالح در بتن پیش تنیده
الف) بتن :
بتن مورد استفاده در بتن پیش تنیده دارای مقاومت بالاتری نسبت به بتن مصرفی در بتن مسلح معمولی می باشد. زیرا در بتن پیش تنیده بتن تحت تأثیر تنش های فشاری بیشتری قرار می گیرد و افزایش سطح مقطع به منظور کم کردن تنش ها باعث افزایش وزن سازه و در نتیجه غیر اقتصادی شدن طرح می شود.
در شرایط عادی از بتن هایی با مقاومت مشخصه در کارهای پیش تنیده استفاده می شود. در کارهای مخصوص مقاومت تا کاربرد دارد.
سیمان مصرفی در بتن پیش تنیده معمولاً از نوع سیمان پرتلند معمولی ( نوع 1 ) است.

سیمان مصرفی نباید به هیچ وجه کلر داشته باشد ، زیرا کلر ماده زنگ زننده بسیار خطرناکی برای فولاد کابلهاست . از سیمانی که مقاومت اولیه آن زیاد باشد( نوع 3 ) در موارد الزامی استفاده می کنند . سیمان نوع 3 به سزعت خود را میگیرد . وقتی که ناچاریم پیش تنیدگی را در سن پایینتری انجام دهیم ، از این نوع سیمان استفاده می کنیم .
ب) فولاد :
فولادهای پیش تنیدگی به سه صورت مفتول ، رشته یا کابل و میلگردهای آلیاژدارتولید می شوند. مشخصه مهم فولادهای پیش تنیدگی در مقایسه با میلگردهای معمولی ، نقطه گسیختگی بسیار بالای آنها می باشد.
در شکل (1ـالف) نمودار تنش ـ کرنش فولادهای پیش تنیدگی با میلگرد های معمولی مورد مقایسه قرار گرفته است.اصولاً نقطه جاری شدن مشخصی برای میلگردهای پیش تنیدگی وجود ندارد و در مفتول ها و کابل ها ، تنش نظیر کرنش 1 درصد و در میلگردهای آلیاژدار ، تنش نظیر کرنش 7/0 درصد به عنوان تنش جاری شدن ( تنش تسلیم ) مورد استفاده قرار می گیرد . ( شکل (1ـب)).

مفتول ها : مفتول در کارهای پس کشیده و پیش کشیده مورد استفاده قرار می گیرند . مفتول از نورد گرم فولاد بلیت بصورت میلگرد و سپس کشیدن سرد میلگرد که با کاهش قطر آن همراه است ، ساخته می شوند. در آمریکا مفتول ها طبق ASTM-A421 تولید و استاندارد می شوند. ( جدول 1 )
کابل ها : کابل ها از تابیده شدن تعدادی مفتول در دور یکدیگر ساخته می شوند که در زبان فارسی به آن مفتول بافته شده نیز گفته می شود. معمول ترین نوع ، کابل 7 مفتوله می باشد که قطر اسمی آن در حدود 3 برابر قطر مفتول تشکیل دهنده آن است.کابل 7 مفتوله از تابیده شدن 6 مفتول حول مفتول میانی ساخته شده و طبق ASTM-A416 استاندارد می شود. (جدول 2 )

میلگردهای آلیاژدار : با اضافه کردن آلیاژهای مخصوص در هنگام تولید فولاد و سپس اصلاح سرد میلگرد تولیدشده ، میلگردهایی با مقاومت بالا برای کارهای پیش تنیده تولید می شود. در آمریکا میلگردهای آلیاژدار طبق ASTM-A722 استاندارد می شوند. ( جدول 3 )

خوردگی فولاد پیش تنیده
خوردگی فولادی که تحت تنش کششی زیاد قرار دارد با خوردگی یا زنگ زدگی معمولی فولاد متفاوت است . زنگ زدگی معمولی در اثر اکسیده شدن فولاد حاصل می شود که به طور تدریجی سطح مقطع مقاوم را کاهش می دهد ، در نتیجه تنش افزایش می یابد تا به مقدار تنش گسیختگی می رسد . این عمل به تدریج صورت می گیرد و قابل پیش بینی است .

بر عکس « خوردگی تحت کشش » پدیده ای ناگهانی است و گسیختگی شکننده در پی دارد . مقطع گسیخته شده تقریباً مسطح بوده و یک هلال خاکستری رنگ در مقطع دیده می شود . اگر تنش کششی فولاد کمتر از 4/0 تنش نهایی باشد ، خوردگی تحت کشش پیش نمی آید . در بتن پیش تنیده تنش فولاد بزرگتر از 4/0 تنش نهایی است .
برای جلوگیری از خوردگی فولاد پیش تنیده باید آن را بخوبی محافظت کرد . در قطعات چسبنده ، کابل باید بخوبی در داخل بتن قرار گرفته و اطرافش ملات ماسه و سیمان ( که محیط قلیایی است ) تزریق شده باشد و در قطعات غیر چسبنده ، از کابل گالوانیزه مخصوص استفاده نمود .

روشهای پیش تنیدگی
پیش تنیدن بتن بوسیله فولاد به دو طریق اساسی «‌ پیش کشیدگی » و « پس کشیدگی » صورت می گیرد . فرق اساسی بین دو رویه فوق مربوط به شرایطی است که بتن در لحظه کشیدن فولاد دارد . در روش « پیش کشیدگی » پیش از آنکه بتن ریزی بکنند ، فولاد را تحت کشش قرار می دهند و در روش « پس کشیدگی » پس از اینکه بتن خود را گرفت و به اندازه کافی مقاوم شد فولاد را می کشند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق تحلیلی بر Thin Client(تین کلاینت word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تحلیلی بر Thin Client(تین کلاینت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تحلیلی بر Thin Client(تین کلاینت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تحلیلی بر Thin Client(تین کلاینت word :

بخشی از فهرست تحقیق تحلیلی بر Thin Client(تین کلاینت word

چکیده 3
مقدمه 3
به کارگیری THIN CLIENT چگونه است؟ 3
معماری 4
محیط THIN CLIENT 4
محیط را یانه های معمولی 4
بستر شبکه 5
ترمینال سرور 5
قرار دادها 5
تعریف نرم افزارهای کاربردی 6
دستگاه Thin Client 6
خصوصیات Thin Client 7
فواید 7
تجربه کاربر 7
دسترسی به شبکه راه دور یا بی سیم 7
امنیت 7
مدیریت و راهبری 7
هزینه و عمر مفید 8
سهولت پشتیبانی 8
استفاده کمتر از شبکه 8
مجوز استفاده از نرم افزارها 8
ذخیره توان 9


محدودیتها 9
مهارتها 9
پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای کاربردی 9
پشتیبانی تمامی تجهیزات جانبی 9
چاپ 9
بازار جهانی TC 10
تولید کنندگان اصلی TC 10

در این گزارش نگاهی داریم بر استفاده از Thin Client که در آن چگونگی به کار گیری Thin Client, معماری آن, مزایا و محدودیتهای موجود را مورد بررسی قرار می دهیم.
در این گزارش همچنین تحلیلی ساده از مقایسه هزینه ها در استفاده از Thin Client در مقابل رایانه های معمولی انجام گردیده است.
با توجه به اینکه استفاده از ترمینال سرویس, در هر صورت همراه با کاهش هزینه ها خواهد بود, در این گزارش استفاده از Thin Client مورد توجه می باشد و نه رایانه های شخصی.
به کارگیری Thin Client چگونه است؟
مدل استفاده از Thin Client بر مبنای قرار دادن نرم افزارهای کاربردی نصب شده برای یک سرور مرکزی (ترمینال سرور) که این نرم افزارها در حال ارائه خدمات به یک یا چند سرویس گیرنده هستند.
در این حالت کلیه ی پردازش ها بر روی سرور مرکزی انجام می گیرد و دستگاه سرویس گیرنده تنها به صورت یک ترمینال عمل کرده و اطلاعات مربوط به صفحه کلید وماوس را به سرویس دهنده ارسال و اطلاعات مربوط به صفحه نمایش را از آن در یافت می کند.
معماری
محیط Thin Client
در محیط Thin Client , دستگاه سرویس گیرنده فقط با ترمینال سرور ارتباط دارد. ترمینال سرویس به عنوان یک واسطه میان سرویس گیرنده و سرویس دهنده های دیگر فعالیت می کند.تمامی پردازش های مربوط به نرم افزار های کاربردی توسط ترمینال سرور انجام می گیرد و تنها اطلاعات مربوط به صفحه نمایش و چاپگر به دستگاه گیرنده ارسال می شود.
دستگاه سرویس گیرنده عمل مربوط به هماهنگی تصاویر دریافتی و همچنین ارسال اطلاعات صفحه کلید و ماوس را به ترمینال سرویس دهنده عهده دار می باشد.
در این روش پهنای باند شبکه بین Thin Client و ترمینال سرویس, خیلی مهم نخواهد بود از اینرو این روش راه حل مناسبی است, جهت استفاده در سازمانهایی که دارای شعب و دفاتر رادور می باشند. پهنای باند بین سرویس دهنده ها باید از بازدهی بالایی برخوردار باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد نظریه نهادگرایی نئولیبرال و همکاری های بین المللی word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد نظریه نهادگرایی نئولیبرال و همکاری های بین المللی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد نظریه نهادگرایی نئولیبرال و همکاری های بین المللی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد نظریه نهادگرایی نئولیبرال و همکاری های بین المللی word :

مقدمه
در دنیای امروزی هیچ دولتی نیست که به نحوی در یک یا چند سازمان منطقه ای و بین المللی عضویت نداشته باشد . در واقع تعلق دولت ها به جوامع و اتحادیه های فرا ملی یک ضرورت و نیاز دنیای پیچیده امروزی است و صرفاً مصلحت اندیشی های سیاسی در این زمینه مطرح نیست .
وجود سازمان های ناحیه ای و منطقه ای که نوعی نهاد بین المللی نیز تلقی می شوند ، تبلور

آرمان جوامع بشری را در راه رسیدن به وحدت و همزیستی و کمرنگ شدن مرزهای سیاسی و حاکمیت دولت های ملی است . البته توجه داریم که نهاد بین المللی یا منطقه ای با سازمان بین المللی و منطقه ای همواره یکی نیستند و روابط بین المللی نیز ضمن آمیزش با این دو پدیده ، در رشته علوم سیاسی یا حقوق جای ویژه خود را دارد .

« نهاد » Institution در یک تعریف کلی به « مجموعه تشکیلات » مقررات و سنت هایی گفته می شود که یک اجتماع یا گروه متشکل را مشخص می کند . هر گاه این اجتماع متشکل به جامعه بین المللی تعلق داشته باشد انرا نهاد بین المللی International Institution می نامند . به هنگامی که صرفاً در چارچوب جغرافیایی مانند قاره های آسیا ، اروپا ، آفریقا ، خاور میانه ، خاور دور ، آمریکای لاتین و ; مطرح شود ، به آن نهاد منطقه ای Regional Institution می گویند .

سابقه ایجاد نهادهای منطقه ای بین دولت ها به زمانهای بسیار دور بر می گردد . در واقع دامنه توسعه روابط بین دولت های ملی از اواخر سده پانزدهم و در قرن شانزدهم همزمان با دوره رنسانس جوامع اروپایی و بویژه در قرن هفدهم با پیدایش دولت های ملی مستقل در اروپا گسترش یافت . به عقیده بسیاری از پژوهشگران ، این دوره ، مقطع و منشاء ظهور نهادهای بین المللی و منطقه ای می باشد . با این همه ، اینگونه روابط در آن زمان منحصر به منطقه قاره اروپا بود . مناطق جغرافیایی دیگر در آفریقا و آسیا هنوز نه به جرگه حقوق بین الملل پیوسته بودند و نه اصولاً به بازی گرفته می شوند .

بسیاری از تحلیل گران سیاسی نقش اکثریت پیمان ها و اتحادیه های منطقه ای و محلی را ( بویژه آنها که یکی از قدرت های بزرگ در آن حضور دارند ) به صحیح ابزاری برای رقابت جهت تحصیل قدرت در سطح جهان تعبیر کرده اند . برخی نیز تاثیر آن ها را در حفظ صلح و نظم عمومی در مناطق مختلف جغرافیایی ستوده اند . از نظر ما نکته مهم و اساسی در این کوششهای گروهی و منطقه ای ، توجه به منافع واقعی ملت های ذینفع می باشد و نه ضرورتاً تمایلات و منافع و گرایش های

مقطعی نخبگان وابسته به شرق و غرب که ممکن است الهامبخش این حرکات سیاسی باشند .
اندیشه جلوگیری از جنگ و مصائب آن و دست یابی به صلح پایدار از اولی انگیزه های تشکیل نهاد های منطقه ای از طریق پیمان های سیاسی بود . در همین دوران بود که ایجاد یک حکومت پر قدرت جهانی به عنوان نسخه ای برای صلح و روابط مسالمت آمیز بین اقوام ملت ها و نژادهای مختلف تجویز شد . به تدریج که انقلاب صنعتی شکل گرفت و دانش فنی امکانات تازه ای در دسترس بشر گذاشت ، نوع روابط بین الملل نیز دگرگون شد و ضرورت داد و ستد علمی ، اقتصادی ، تجاری و ; بین دولت ها محسوس گشت . از آنجا بود که تشکیل اتحادیه ها و نهادهای فرا ملی برای امور پستی ، بهداشتی ، مخابراتی و ; که روابط بین را تسهیل و تسریع می کرد ، به عنوان نیاز جوامع مطرح شد .
تاسیس و تشکیل یک نهاد بین الملل

ی اعم از اینکه بعد جهانی داشته باشد یا منطقه ای به منظور نظم بخشیدن و به قاعده در آوردن نوعی از روابط بین الملل است . سازمان های بین المللی منطقه ای نیز یک نوع نهاد هستند ، ولی هر نهاد بین المللی ضرورتاً یک سازمان بین المللی نیست . در واقع سازمان های بین المللی مرحله ای پیشرفته و توسعه یافته از فن نظم بخشیدن به تعامل دولت ها در روابط بین المللی می باشند . به عبارت دیگر ، نهادهای زیادی در سطوح مختلف در جهان وجود دارد که همگی به عنوان یک سازمان یا Organization مطرح نیستند . قواعد حقوق بین المللی نیز بیشتر دسته اخیر از تشکیلات بین المللی را می پوساند و مثلاً نهادهای بین المللی خصوصی یا شرکت های فرا لی و چند ملیتی ضرورتاً تابع آن نیستند .

لازم به تذکر است که شرکت های چند ملیتی عموماً تابع قوانین داخلی و ملی کشورهایی هستند که در آنجا به ثبت رسیده اند و اقامتگاه قانونی دارند . البته فعالیت این نهادها ممکن است همواره در گستره روابط بین المللی مطرح شود ولی تنها از دیدگاه حقوق بین الملل خصوصی که در سیستم حقوق آمریکایی تعارض قوانین « Conflict of laws» نامیده می شود ، مورد مطالعه قرار می گیرد .

دولت ها معمولاً در تشکیل سازمان های معروف به ( NGO ) Non – Goverment Organizutim نقشی ندارند . برخی از آنها انتفاعی هستند و بعضی دیگر صرفاً هدف های علمی ، فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی و آموزشی و دیگر فعالیت های غیر انتفاعی را دنبال می کنند .
از جمله سازمان های بین المللی خصوصی و انتفاعی ، می توان به چند ملیتی ها « Multi – National Corporations » اشاره نمود که در مناطق مختلف جغرافیایی پراکنده هستند . کمپانی های نفتی ، بانک ها ، شرکت های مخابراتی ( مانند ITT ) شرکت های بیمه و ;. هر کدام

به طور فعال و موثر در سطح جهان نقش سیاسی و اقتصادی ایفا می کنند ولی از قلمرو حقوق بین الملل خارج هستند . تا کنون اقدامات بین المللی از جمله در چارچوب سازمان ملل متحد نتوانسته است بر فعالیت های شرکت های چند ملیتی کنترل داشته باشد و تنها در سطح مناطق ، اقداماتی از قبیل تاسیس و توسعه بازارهای مشترک ، نهادهای تعاون و همکاری مالی و پولی منطقه ای ، تا حدودی از نفوذ و آثار زیان بخش چند ملیتی ها کاسته است .

پیمان های منطقه ای در واقع تشکیلاتی سیاسی هستند که در زمینه های حفظ صلح و امنیت توسعه روابط دوستانه ، همکاری های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، بشر دوستانه ، محیط زیست و از این قبیل ، ماموریت و مسئولیت خاصی دارند .
برخی از سازمان ها دارای یک شخصیت بین المللی هستند و ب

ه همین اعتبار با دیگر ارگان ها و سازمان های بین المللی ناحیه ای و منطقه ای داد و ستد بر قرار می کنند . این به مفهوم آن نیست که این سازمان ها یک ابر دولت متشکل از دولت های مختلف تشکیل می دهند ، بلکه به این معنی است که برای رسیدن به اهداف خود ، لاجرم مقداری از حاکمیت و قدرت کشور های عضو طبق ضوابط و شرایط معینی به ارگان مرکزی تصمیم گیری اجرایی آن محول می شود و در همان چارچوب با دیگر ارگان ها از موضوع یک اتحادیه ، روابط خاصی با شخصیت حقوقی برخوردار می شود .
از نقطه نظر حقوق بین الملل برای انکه یک سازمان شخصیت حقوقی کسب کند لازم است :
1- یک اتحادیه دائمی با اهداف قانونی و مشروع و تشکیلات اجرایی باشد .
2- بین سازمان و اعضای آن تفکیک وجود داشته باشد ( از نظر اختیارات قانونی و اهداف )
3- وجود قدرت قانونی قابل اجرا در سطح منطقه یا بین الملل و نه تنها در سطح نظام های ملی یک یا چند دولت .

طبیعی است که این شرایط همواره به طور واضح و قابل روئیت و لمس وجود ندارند ولی بسیاری از سازمان های منطقه ای وابسته به ملل متحد یا اتحادیه اروپا ( اتحادیه اقتصادی اروپا ، اتحادیه زغال و فولاد و اورانیم ) و کمیکون ( شورای کمک متقابل یا بازار مشترک شرقی ) دارای ظرفیت و قدرت یک سازمان بین المللی و دارای شخصیت خاصی می باشند .

بنابراین ممکن است اتحادیه ای وجود داشته باشد ، اما ارگان های اجرایی و شخصیت حقوقی مرتبط با ان را نداشته باشد . مانند کشور های عضو مشترک المنافع که سرزمین های مختلفی از آسیا و آفریقا ( بعضاً مستعمرات قدیم امپراتوری انگلیس ) را گرد هم آورده است ولی به عنوان یک سازمان و تشکیلات منطقه ای یا جهانی فاقد شخصیت حقوقی لازم می باشد . اگر جامعه بی

ن المللی را به صورت یک سیستم کلان یا مجموعه در نظر بگیریم ، سازمان های منطقه ای و محلی در واقع از دیدگاه جهانی ، یک سیستم فرعی به شمار می آیند . طبیعتاً اگر در سیستم های فرعی مناسبات صلح امیز و عادلانه برقرار باشد ، این خصوصیت بر جامعه بزرگتر یعنی همان سیستم جهانی تاثیر می گذارد .

– میزان هم بستگی دولت های عضو به یکدیگر .
– از نظر وسعت جغرافیایی .
– از نظر اهدافی که در مجموع دنبال می کنند .
– از نظر وابستگی آنها به دولت ها یا سایر نهاد ها و تاسیسات غیر دولتی ، مذهبی ، علمی .
– از سایر جهات

شرایط و عوامل همکاری های منطقه ای به اجمال عبارتند از :
1- بودن دولت های مستقل حاکم که نخستین شرط برقراری رابطه همکاری در سطح منطقه می باشد .
2- وجود علائق و منافع مشترک میان آنها
3- قصد و اشتیاق به همکاری بین این دولت ها
4- امکان برقراری رابطه .

سابقه و نوع همکاری دولت ها را از دوران یونان قدیم یا روابط « دولت – شهرها » تا امروز ، می توان دنبال نمود . پیدایش دولت – ملت ها Nation – State نوعی روابط منطقه ای بود و به تدریج تحول تکنولوژی آثار بسیار گسترده ای در توسعه این روابط به وجود اورد . در واقع نیت و هدف نهایی و اصلی حفظ صلح و جلوگیری از جنگ و ستیز و ایجاد مبادلات سیاسی ، اقتصادی بود . در این میان آرمان گرایان ، حکومت جهانی را طلب می کردند ، اما این امر به علت تعداد اهداف و اختلاف نظر و سطح فرهنگ در قاره ها امکان نداشت . بنابراین در سطوح مناطق و نواحی ، پیمان ها بسته شد و نهاد ها و سازمان های بین المللی در معیار کوچکتر بوجود آمد .

نهاد گرایی لیبرال (نئو-لیبرال )
از میان اثر گذار ترین انواع اندیشه لیبرال در نظریه روابط بین الملل معاصر یکی هم آن چیزی است که معمولا نهاد گرایی نو-لیبرل یا به سادگی لیبرالیسم نو نامیده شده است. همان گونه که شماری از صاحب نظران اشره کردند این معمولا بر جسته ترین شکل لیبرالیسم در امور بین المللی بوده است. برای مثال همان گونه که جوزف گرکو در انتقاد زیرکانه اس از این گونه نظریه ها گفته است نهاد گرایی لیبرال قبل از موج کنونی در سه موج پی در پی رخ نمود که عبارت بودند از نظریه

ادغام کارکرد گرایی دهه های 1940 و 1950 نظریه ادغام نو – عملکرد گرایی محلی در دهه های 1950و1960و نظریه وابستگی متقابل دهه 1970شاید بتوانیم این نکته را هم اضافه کنیم که نویسندگان آرمان گرای گذشته و متعلق به دوره بین دو جنگ جهانی هم بر نهادها و سازمانهای بین المللی تاکید داشتندو اینبا آن واقع گرایی ویرانگر نظام موازنه قوای متعلق به قرن نوزدهم در تعارض کامل بود.

در هر حال اثر گذارترین نوع نهاد گرایی لیبرال معصر برداشت متفاوتی از خودش دارد . برای این که شباهت ها و تفاوت های موجود بین این نوع از نهاد گرایی و انواع قبلی آن را درک کنیم بهتر است مطلبی را از رابرت کوهین اثر گذارترین نهاد گرای نئو لیبرال به تفصیل نقل کنیم .
او می نویسد :لیبرالیسم گاهی اعتقاد به برتری بازارها بر مقررات اقتصادی دولتی تلقی می شود . برداشت دیگری از لیبرالیسم با اعتقاد به ارزش آزادی فرد هراه است . در هر حال او معقد است که هیچ یک از این دو ارتباط چندانی به تحلیل وی از روابط بین المللی ندارند . ولی او در ادامه

میگوید:لیبرالیسم مجموعه ای از اصول راهنما برای علوم اجتماعی معاصر هم هست (به این مفهوم )بر نقش نهادهایی که بشر برای تاثیر گذاری بر تصمیم گیری جمعی توده افراد پی نهاده است تاکید می کند .لیبرالیسم به اهمیت روندهای سیاسی در حال تغیر بیشتر توجه دارد تا به ساختارهای ساده و تغییر ناپذیر . وبراین عتقاد متکی است که دست کم احتمال پیشرفت روز

افزون در نهادهای مربوط به امور بشر به دنبال اقدامات بشری تغییر می کند و تغییری که در نتیجه این وضع در انتظارات و روندها به وجود می آید ممکن است بر رفتار دولت تاثیرات عمیقی بگذارد و موافقت نامه ها –رژیم ها و سازمان ها باعث همکاری بیشتر آن می شوند . از آن جایی که نهاد گرایان نئو لیبرال در این بر داشت با واقع گرایان اتفاق نظر دارند که رهبران کشورها درد سرها و

منافع یک رشته اقدامات رابه دقت ارزیابی می کنند این گونه مطرح کردن این موضوع به این معناست که نیازمندیم بپرسیم نهادها بر انگیزه دولتها چه تا ثیری می گذارند ؟

نظریه نهادگرایی نئولیبرال و همکاری های بین المللی

از زمان شکل گیری حکومت های ملی و به تبع آن پیدایش روابط بین الملل مدرن در قرن هفدهم میلادی ، دودیدگاه بدبینانه و خوش بینانه درموردماهیت و محتوای روابط بین الملل وجود داشته است . بر همین اساس ، دومکتب فکری یا نمونه عالی آرمان گرایی و واقع گرایی در ادبیات روابط بین الملل شکل گرفته که به نوبه خود به پردازش نظریات متعارض منجر شده است .
نقطه اوج تقابل این دو رویکرد ، به صورت مناظره اول در روابط بین الملل درمقطع زمانی بین دوجنگ ظاهر شد که سرانجام باپیروزی واقع گرایی پایان یافت.

باوجود تفوق و تسلط نمونه عالی واقع گرایی- اعم از وابع گرایی کلاسیک مورگنتا و نئوواقع گرا یی کنت والتز- بر مطالعات روابط بین الملل ، این قالب فکری بدون چالش و مخالفت نظری نبوده است . غالب این چالش ها از سوی نظریات مختلف درچاچوب آرمان گرایی – یاآنچه که بعد از جنگ جهانی دوم لیبرالیسم خوانده شد- صورت گرفته است . نظریات همگرایی منطقه یی دربرگیرنده ، کارکردگرایی ، نوکارکردگرایی ، فدرالیسم باواقع گرایی می باشند.

امادر اواسط دهه 80 این چالش نظری واردمرحله نوینی شد. از این زمان به بعد ادبیات روابط بین الملل ، شاهد ظهور نظریه جدیدی است که به نهادگرایی نئولیبرال یا نئولیبرالیسم مشهور شد. این نظریه ، برخلاف واقع گرایی ،‌معتقد است که روابط بین الملل ماهیتأ خشونت و مناقشه آمیز نیست و جنگ نیز یک استثنا است .
بنابراین ، حتی درشرایط بی ن

ظمی و فقدان یک حکومت مرکزی در سطح جهان ، میتوان باکمک نهادها و سازمانهای بین المللی به همکاری های بین المللی دست یافت .
تبار شناسی
دراواخر دهه 60 واوایل دهه 70 میلادی دراثرناکامی نظریات همگرایی ، علاقه فکری نظریه پردازان به نظریه نوکارکردگرایی روبه کاهش نهاد . ارنست هاس ، بنیانگذار نظریه نوکارکرد گرایی ، از آ‌نجا که شرایط عملیاتی این نظریه برآورده نشده ، فسخ آن را اعلام نمود. نوکارکرد گرایان ، بنابراین ، از پیش فرض های اولیه خود دست کشیدند و به پردازش نظریه یی که مجددا وضعیت وابستگی متقابل ، را به عنوان نقطه آغاز همگرایی مورد تاکید قرار میداد ، اکتفا کردند.

ناامیدی و یاس از کارآیی و مطلوبیت نوکارکردگرایی باعث پردازش نظریه وابستگی متقابل شد. نظریه پردازان وابستگی متقابل ، نسبت به نوکارکردگرایی چون هاس موضعی مکمل گرفتند. آنهاخاطرنشان کردند که همگرایی ، پاسخ و واکنشی به وابستگی متقابل است . لذاتلاش کردند دامنه ودایره شمول نوکارکردگرایی راگسترش و مطلوبیت آن را برای درک و فهم حوزه وسیع تر وابستگی متقابل نشان دهند.

به اعتقادآنان ،‌همگرایی منطقه یی به صورت سیاست ملی درواکنش نسبت به وابستگی متقابل بین المللی ،‌ظهور می کند. درحقیقت آ‌نها سعی کردند نظریه یی را ارائه دهند که برخلاف نوکارکردگرایی ،‌به توزیع قابلیت های نظامی ، قدرت اقتصادی و نقش مستقل کشورها توجه کافی مبذول می داشت.
درنهایت ، نظریه پردازان وابستگی متقابل باانتقاد از جهت گیری منطقه یی و غایت گرایانه نوکارکردگرایی ، تلاش کردند از اصول آن برای توضیح و تبیین شکل گیری و گسترش رژیم های بین المللی استفاده کنند.

طبق نظر کیوهین ونای ، دوتن از نظریه پردازان وابستگی متقابل و رژیم ها ، تحت شرایط وابستگی متقابل پیچیده ، رژیم ها و نهادهای بین المللی جهت هدایت روابط بین کشورها شکل می گیرند. دریک وضعیت بی نظم که حکومت مرکزی وجود ندارد تااصول و قواعد رفتاری رااجرا کند ، رژیم های بین المللی ، که دربرگیرنده ترتیبات ، قواعد، هنجارها و نهادهای تنظیم کننده روابط بین کشورها می باشد ، برای انجام این کار شکل میگیرند.

نظریه رژیم ها ، درحقیقت ، معلول دوعامل خاص بود. اولا به علت این که دانشمندان دررشته سازمانهای بین المللی دریافتند که نظریه های نهادگرای کلاسیک ، مانندنوکارکردگرایی ، رهیافتی ناقص و نامناسب برای درک و فهم چگونگی تشکیل و کارکردنهادها و سازمانهای بین المللی بودند. ثانیا، توجه به نقش و کارکد رژیم ها ، پاسخ و واکنش مستقیمی به نظریه نو واقع گرایی بود که از طریق ردِ هویت مستقل نهادهای بین المللی و نقش خودمختار آنهادرنظام بین المللِ بی نظم و خودیار ، رهیافت نهادگرایی را به چالش طلبیده بود.
به عبارت دیگر ، نظریه رژیم ها برای پرداختن به موضوع همکاری های بین المللی و نهادسازی دریک نظام بی نظم متشکل از کشورهای دارای حاکمیت که درتلاشند تا منافع و قدرتشان را به حداکثر برسانند ، ارائه شد. پردازش نظریه رژیم ها ، تااندازه یی ، بازتاب تلاشی بود برای پرکردن شکاف های تحلیلی که نو واقع گرایی به صورت حاشیه یی به آن پرداخته بود و به صورت ناقص و نامناسب توسط نوکارکرد گرایی مفهوم سازی شده بود.

نظریه رژیم ها ، به نوبه خود ،منجر به ارایه نظریه نهادگرایی نئولیبرال شد. سلف بلافاصل نهادگرایی نئولیبرال ، بنابراین نظریه رژیم های بین المللی است که خود ریشه درنظریه وابستگی متقابل دارد.
موضوع و مفاد
نهادگرایی نئولیبرال دربرگیرنده دوطیف ازنظریه رژیم ها می باشد. رویکردنظریه بازی ها به رژیم و نظریه کارکردی رژیم. با این وجود ، نظریه رژیم ها توسط نئولیبرال تعدیل و اصلاح شده است . درحالی که نظریه پردازان اولیه رژیم ها بر وابستگی متقابل و اهمیت بازیگران غیر دولتی تاکید میکردند،نظریه پردازان نئولیبرال متاخر برکشورها به عنوان بازیگران یکپارچه و عاقل تاکید می کنند.
اگرچه نئولیبرال ها اذعان دارند که نهادها و رژیم های بین المللی از طریق قواعد ، اصول و فرایند تصمیم گیری بر سیاست و رفتارهای کشورها تاثیر می گذارند ، اما اظهار دارند که این رفتارهای هنجاری کاملا با تعقیب منافع ملی سازگارند.
بنابراین نظریه نهادگرایی نئولیبرال ، رویکردی کارکرد

ی نسبت به رژیم های بین المللی دارد و سعی می کند تاسیس و رشد نهادها راباتوجه به کارکردی که آنها در نظام بین الملل دارند، توضیح دهد. این نظریه تلاش می کند با استفاده از اصول و پیش فرض های نوواقع گرایی ، میزان و درجه نهادینگی درسطح بین المللی راتوضیح دهد . به علت این که نهادگرایی نئولیبرال ، کشورها رامهمترین بازیگران درنظام بین الملل می داند ،‌بنابراین

نهادهای بین المللی را به صورت پدیده های سیاسی در نظر میگیرد که اهداف و منافع بازیگران قدرتمند را تامین می کنند ، دراین دیدگاه ، نهادهای بین المللی استقلال و حاکمیت حکومت های ملی رابه چالش نمی طلبند و کشور- ملتهای موجود راتحت انقیاد خوددرنمی آورند. برخلاف نوکارکردگرایی که به شکل گیری یک اقتدار فراملی درسطح بین المللی اعتقاددارد، نهادگرایی معتقد به تاسیس یک چنین نهادمرکزی درنظام بین الملل نیست .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله آشنائی با کارت شبکه word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آشنائی با کارت شبکه word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آشنائی با کارت شبکه word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آشنائی با کارت شبکه word :

آشنائی با کارت شبکه
کارت شبکه ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری است . هر کامپیوتر موجود در شبکه ( سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان ) ، نیازمند استفاده از یک کارت شبکه است . کارت شبکه ، ارتباط بین کامپیوتر و محیط انتقال ( نظیر کابل ها ی مسی و یا فیبر نوری ) را فراهم می نماید .

اکثر مادربردهای جدیدی که از آنان در کامپیوترهای شخصی استفاده می گردد ، دارای یک اینترفیس شبکه ای onboard می باشند . کامپیوترهای قدیمی و یا کامپیوترهای جدیدی که دارای اینترفیس شبکه ای onboard نمی باشند ، در زمان اتصال به شبکه ، می بایست بر روی آنان یک کارت شبکه نصب گردد.
شکل زیر یک نمونه کارت شبکه را که دارای یک پورت RJ-45 است را نشان می دهد .

وظایف کارت شبکه 

• برقراری ارتباط لازم بین کامپیوتر و محیط انتقال
• تبدیل داده : داده ها بر روی گذرگاه ( bus ) کامپیوتر به صورت موازی حرکت می نمایند . نحوه حرکت داده ها بر روی محیط انتقال شبکه به صورت سریال است . ترانسیور کارت شبکه ( یک ارسال کننده و یا دریافت کننده ) ، داده ها را از حالت موازی به سریال و بالعکس تبدیل می نماید .

• ارائه یک آدرس منحصربفرد سخت افزاری : آدرس سخت افزاری (MAC ) درون تراشه ROM موجود بر روی کارت شبکه نوشته می گردد . آدرس MAC در واقع یک زیر لایه از لایه Data Link مدل مرجع OSI می باشد . آدرس سخت افراری موجود بر روی کارت شبکه ، یک آدرس منحصربفرد را برای هر یک از کامپیوترهای موجود در شبکه ، مشخص می نماید . پروتکل هائی نظیر TCP/IP از یک سیستم آدرس دهی منطقی ( آدرس IP ) ، استفاده می نمایند . در چنین مواردی قبل از دریافت داده توسط کامپیوتر ، می بایست آدرس منطقی به آدرس سخت افزاری ترجمه گردد .

انتخاب کارت شبکه
برای انتخاب یک کارت شبکه ، می بایست پارامترهای متعددی را بررسی نمود :
• سازگاری با معماری استفاده شده در شبکه : کارت های شبکه دارای مدل های متفاوتی با توجه به معماری استفاده شده در شبکه ( اترنت ، Token ring )می باشند . اترنت ، متداولترین معماری شبکه در حال حاضر است که در شبکه هائی با ابعاد بزرگ و کوچک ، استفاده می گردد .

• سازگاری با throughput شبکه : در صورتی که یک شبکه اترنت سریع (سرعت 100Mbps ) پیاده سازی شده است ، انتخاب یک کارت اترنت با سرعت 10Mbps تصمیم مناسبی در این رابطه نخواهد بود . اکثر کارت های شبکه جدید قادر به سوئیچینگ اتوماتیک بین سرعت های 10 و 100Mbps می باشند ( اترنت معمولی و اترنت سریع )

• سازگاری با نوع اسلات های خالی مادربرد : کارت های شبکه دارای مدل های متفاوتی با توجه به نوع اسلات مادربرد می باشند. کارت های شبکه PCI درون یک اسلات خالی PCI و کارت هائی از نوع ISA در اسلات های ISA نصب می گردند . کارت شبکه می بایست متناسب با یکی از اسلات های خالی موجود بر روی مادربرد، انتخاب گردد. اسلات آزاد به نوع مادربرد بستگی داشته و در این رابطه گزینه های متعددی نظیر ISA,PCI و EISA می تواند وجود داشته باشد . شکل زیر یک نمونه مادربرد را که دارای اسلات های ISA و PCI است ، نشان می دهد :

گذرگاه ISA که از کلمات Industry Standard Architecture اقتباس شده است، استاندارد استفاده شده در کامپیوترهای IBM XT است . استاندارد فوق در ابتدا به صورت هشت بیتی مطرح و در سال 1984 نوع شانزده بیتی آن نیز عرضه گردید. تعداد زیادی از تجهیزات سخت افزاری نظیر مودم ، کارت صدا و کارت های شبکه بر اساس استاندارد فوق تولید و عرضه شده اند . برخی از مادربردهای جدید دارای اسلات های PCI بوده و از کارت های ISA حمایت نمی نمایند . ( کارت های PCI دارای سرعت بیشتری نسبت به ISA می باشند ) .

PCI در سال 1993 معرفی و یک گذرگاه سی و دو بیتی است . PCI 2.1 شصت و چهار بیت را حمایـت می نماید .کارت های شبکه PCI با توجه به پتاسیل های موجود دارای استعداد لازم به منظور ارائه سرعت و کارآئی بیشتری نسبت به کارت های ISA می باشند :
• بافرینگ : حافظه تراشه ها ( RAM ) بر روی کارت شبکه قرار داشته و از آن به عنوان بافر استفاده می گردد .از حافظه فوق به منظور نگهداری اطلاعاتی که در انتظار پردازش می باشند و یا اطلاعاتی که می بایست بر روی شبکه منتشر شوند ، استفاده می گردد .

• DMA و یا Direct Memory Access ، کامپیوترهائی که از DMA حمایـت می نمایند، امکان ارسال و یا دریافت داده از حافظه را مستقیما” و بدون درگیرکردن پردازنده فراهم می نمایند .
• Bus Mastering . کارت های شبکه می توانند بگونه ای طراحی شوند که مستقیما” بدون استفاده از پردازنده کامپیوتر و یا واسطه ای دیگر به حافظه RAM کامپیوتر دستیابی داشته باشند . ویژگی فوق به کارت های شبکه اجازه می دهد که bus را کنترل نموده و داده ئی را به حافظه RAM کامیپوتر ارسال و یا دریافت نمایند .

نصب کارت شبکه
برای نصب کارت شبکه می توان مراحل زیر را دنبال نمود :
• باز نمودن کیس کامپیوتر و نصب کارت شبکه در یکی از اسلات های آزاد
• بستن کیس و متصل نمودن کابل به پورت کارت شبکه

• راه انداری کامپیوتر . در صورتی که یک کارت Plug&Play تهیه شده است و از سیستم عاملی استفاده می شود که تکنولوژی Plug & Play را حمایت می نماید ، تنها کاری که احتمالا” می بایست انجام داد ، قرار دادن دیسکت و یا CD درایور کارت شبکه در درایو مربوطه است .در صورتی که از سیستم عاملی استفاده می گردد که قادر به تشخیص سخت افزارهای جدید نمی باشد ، می بایست عملیات نصب کارت شبکه به صورت دستی انجام شود .
با توجه به این که کامپیوترهای جدید و سیستم های عاملی که بر روی آنان نصب می گردد، عموما” از فن آوری Plug&Play حمایت می نمایند ، نصب یک کارت شبکه کار چندان مشکلی نخواهد بود . کافی است کارت شبکه را درون یکی از اسلات های خالی مادربرد قرار داده و کامپیوتر را راه اندازی نمود . کارت های شبکه Plug&Play توسط سیستم عامل تشخیص داده شده و درایور آنان نصب می گردد .

در حال حاضر سیستم های عامل اندکی وجود دارد که از تکنولوژی Plug &Play حمایت نمی نمایند ، در زمان نصب کارت شبکه بر روی این نوع سیستم ها ، می بایست دارای اطلاعات لازم در رابطه با IRQ نیز باشیم ( IRQ از کلمات Interrupt Request اقتباس شده است) . به هر دستگاه موجود در کامپیوتر نظیر موس ، صفحه کلید و کارت شبکه ، یک خط IRQ نسبت داده می شود. دستگاه های فوق با استفاده از IRQ نسبت داده شده ، درخواست خود را با پردازنده مطرح می نمایند ( پردازش داده ها ) . هر دستگاه می بایست دارای یک IRQ منحصربفرد باشد در غیر اینصورت با یک IRQ Conflict مواجه خواهیم شد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد آب در کشاورزی word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آب در کشاورزی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آب در کشاورزی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آب در کشاورزی word :

نیروهای محرک و تهدید ها
آّ ب برای کشاورزی
حیطه وسیعی از آب تحلیل رفته و غیر تحلیل رفته استفاده شده درزیر بخش های کشاورزی مربوط به موارد محیطی، اقتصاد ی، اجتماعی برجسته و برخورد های حرفه ایی به خصوص

، را می پوشاند، آب برای کشاورزی، آب حاکم استفاده شده از جریانات آبی برای آبیاری و آب باران و رطوبت خاک درجنگل ها و زمین های کشاورزی می باشد. تبخیر از بدنه های آب تازه و زمین های مرطوب برای زیست ستیزی و ماهی گیری دریائی و درون مرزی مهم

می باشد آبیاری از 70 درصد حجم های آبی مختصر جهانی (که در ; 800/6 همین شده است) استفاده می کند، درحالیکه استفاده کلی کشاورزی درحدود 90 درصد استفاده کلی آب روان و آب باران را (000/25 ). نشان می دهد. جدول درشکل 1 طبقات مختلفی از آب کشاورزی و استفاده شان را برای محصولات (آبیاری شده، باران خورده و زمین خشک) زیر بخشهای جنگی، ماهیگیری و دامها نشان می دهد .

مطالبات کشاورزی استفاده جاری از بارش باران، رطوبت خاک و آب های روان رابرای تولیدات کشاورزی نشان می دهد. این با مطالبات طرح ریزی شده ی کلی فرق می کند و شکاف سرمایه گذاری سریع و عظیم برای ذخایر آبی، گاهی اوقات با هنوان نا سازگاری و تناقض ذخیره ی آبی اشاره می شود. علاوه برهمه این ها، کشاورزی برای جمعیت جهانی تحت و ضعیت های آبیاری و بارانی ؛ خوراک و غذای مورد نیاز را تامین می کند (اپل گرن و کلهن، 2001).

دریک چشم انداز وسیعتر نه تنها اصلی ترین مصرف کننده ی آب میباشد بلکه فاکتور حیاتی شکل گیری بیوم های آب تازه و جهانی می باشد که قسمت الزامی خدمات اکو سیستم حافظ زیست را تشکیل می دهد. کشاورزی همچنین یک دلیل جایی و آلودگی منابع آب می باشد و همچنین چرخه غذایی را درمسیر های آب های و سیستم های آب خاک مختل می کند و آب غیر مفید و باارزش کمتری برای استفاده های آبی ارائه می دهد. کشاورزی اولین مرکزاقتصادی حافظ

زیست قدیمی را ارائه داد که به طور075 نزدیک با ارزش های اصول و مقررات حرفه ای به خصوص و فرهنگی زمین و آب که برروی آن جوامع سنتی و قدیمی ساخته می شوند، اتصال داشت. استفاده آبی کشاورزی و صول مقررات حرفه ای موضوع گسترده و وسیعی را تشکیل می دهد که ماورای تولید غذا، تولید ماکزیمم، صلا حیت

استفاده آب بهبود یافته و حفاظت از محیط زیست می رود. آب درکشاورزی به ملور گسترده با آبیاری رابطه دارد. انقطاب بستر و افزایش درتولید غذای جهانی از، 1960 تا، 1980حیطه مهمی براساس بسط وگسترش در حیطه آبیاری جهانی از 140 میلیون هکتار با 240 هکتار، بود.
250 میلیون هکتار منطقه آبیاری شده وجود دارد که تقریبا 075 آن درکشور های درحال توسعه و چهار کشور، چین، هند، ایالات متحده آمریکا و پاکستان، شامل نصف زمین های آبیاری شده جهان می باشند.

شکل 1: جدول استفاده های آبی درکشاورزی و تاثیراتش.
تجارت آب موجود، تغییرات در ذخیره، تخریب محیطی
استفاده مسیل
و تاثیرات آن آب باران و استفاده رطوبت خاک مختصراتی از آب رودخانه و استفاده زیر زمینی زیر بخش کشاورزی
تجارت غذائی، کمک غذایی آلودگی رود خانه ای منابع غیر محلی آبیاری تکمیلی / محصول آبی، استفاده غیر رقابتی 12 درصد منطقه کشاورزی آبیاری
تجارت غذائی، کمک غذائی، تخریب زمین آلودگی رودخانه ای، منابع غیر محلی 88 درصد مناطق کشت شده، تولید محصول صادراتی، پستی و نقدی آبیاری تکمیلی /محصول آبی، ذخایر آبی روستایی محصولات بارانی
کاهش و افزایش و ذخیره ؛ تجارت غذایی،‌کمک غذایی،‌تخریب زمین چرای فصلی زمین های پشت سیل برده حیطه ؛ به مدیریت زمین چراگاه ذخیره های آبی دام، تولید بر اساس علوفات آبیاری شده دام
تجارت غذا، کمک غذا ماهیگیری های تسخیری ؛ کشاورزی در بدنه های آبی طبیعی
آبزی پروری برکه ای و استخری ماهی گیری
کاهش در ذخیره، چوب سوخت و الوار صادراتی – وارداتی تاثیر روی رسوب گذاری و سیلابها جریان کاهش یافته ی استفاده تحلیل رفته سالیانه (500/1 -500)، جریانات و ریزش های درونی با سطح پایین پیشرفته آبیاری جنگلی جنگلداری

2-1- جمعیت و غذا :
آب برای تولید کشاورزی ضروری می باشد و ارتباط آن با امنیت غذایی و موارد جمعیتی اغلب در دسترسی آبی و کمیابی آبی با منابع آبی معین توزیع شده روی جمعیت درحال افزایش، منعکس می شود. با عنوان یک پیامد چشم اندازهای اصول و مقررات حرفه ای از آب در کشاورزی به طور نزدیک با بحث malthuian روی جمعیت،‌کمیابی آبی ناسازگاری ها مربوط شده است. رشد جمعیت جهان ادامه خواهد داشت، اگر چه در میزان های کاهشی (شکل 2) می باشد و تا سال 2050 به جمعیت حدود 9 بیلیون می سازد. به طور کلی رشد اساسا در جمعیت انبوه کشور های در حال پیشرفت با کاهش جزیی در جمعیت در کشور های پیشرفته اتفاق خواهد افتاد.
شکل (2) : رشد جمعیت طرح شده.

با مهاجرت شهری – روستایی درحال افزایش، جمعیت بیشتر و بیشتری درمناطق شهری زندگی می کنند. انتقال و جریان محصولات غذایی، درحال حرکت و جریان بوسیله سرمایه گذاری بین المللی و داخلی و توانایی رشد جمعیت شهری برای خرید، به طور افزایشی برای برخورد با مطالبات غذایی مهم خواهد شد. همراه با مهاجرت جمعیت جهانی (محل 1) و کاهش در کار روستایی ؛ خطر انحطاط و رکود روستایی برجسته، رها سازی و فقر در کشور های در حال توسعه

وجود دارد. موقعیت اصول و مقررات حرفه ای برای مدت طولانی و حضور برای پیشرفت و حفاظت منابع برای بهزیستی اجتماع بشری می باشد. با مفهوم کمیابی مشاهده شده ی منابع طبیعی ؛ موارد حساس رشد وابسته به آمارگیری نفوس تعادل یافته، بوجود می آید. اظهارات کلی روی رشد جهانی می تواند

منحرف شود و جزئیات را پنهان کند. برای مثال کشورهای صنعتی شده با رشد طول زندگی، مهاجرت، و حاصلخیزی بالا، اکنون رشد جمعیت بلایی را تجربه می کند. تحت شعاع اقتصاد، کمیابی بر اساس ارزش ها و بها به عنوان قیمت های فرصتی و بر اساس اختصاص کافی از طریق بازارها برای به حداکثر رساندن ارزش منابع برای منابع می باشد. با رشد خطر اجتماعی و بار بیشتر داده شده به کالای عمومی مفهومات کمیابی اقتصادی که خطرهای اجتماعی را مشخص نمی کند،‌در موارد کاربردی در شکست می باشند

با دنبال کردن Rio Earth Summit (حداکثر و اوج زمین ریو در ریو 1992،موارد وابسته با آمارگیری *** به طور مجزا در کنفرانس بین المللی روی جمعیت و توسعه، 1994، مورد رسیدگی قرار گرفته است. ده سال بعد از World Summit On Suitable Rio (قله جهانی روی پیشرفت قابل تحمل)‌، 2002، بر روی احتیاجات جمعیت افزایش و نگرنده های چاره ای و راه حلی متمرکز شد که شامل ریشه فقر، دسترسی افزایش یافته با غذا،‌و استطاعت مالی، پیشرفت قابل تحمل جهت داده شده بوسیله اصول مقررات حرفه ای و انسجام جهانیی که با هم زندگی می کنند که بوسیله ی موسسات چند جانبه ای موثر و مفید راهنمایی می شوند. ماتوس (1798)

انتظار مصیبت ها و عدم تعادل پیامد در تناسب بین افزایش طبیعی جمعیت و غذا را دارد. مفهوم Multhusian روی کمیابی و مواردی جمعیت در ممنوعات حساس دست گذاشته است و بنابر این با مقاومت برخورد کرده است.

حامیان آن اغلب نه تنها به خاطر تشخیص بحران مبالغه آمیز متهم می شوند بلکه به خاطر حمایت از ضد – بشریت و کمیابی منابع مساوی با موقعیتی که مردم زیاد و مرکز گرایی ایالتی برای اهداف حرفه ای نظیر اترواگری،نژاد پرستی و نخبه سالاری وجود دارد،‌متهم می شوند (اهل سن 1999)

در یک جهان حاکم بوسیله واقعیات سیاسی داخلی و جهانی، بحث کمیابی آب به طور اصولی. نسبت به کشاورزی و تولید غذا و حساسیت های مربوط، بدهکار می باشد. درچشم انداز تهدیدات به وجود آمده جدید ارتخریب محیطی و پیشرفت تکنولوژی کند درآب و کشاورزی و خطر افزایش – بلایای محیطی و هیدرو لوژیکی (وابسته به خواص آب و فاصله های رفاهی و اقتصادی و اجتماعی، کشاورزی برای ارتباط با فقر روستایی، تولید پایین، و کشاورزی حیاتی خارج از اقتصادی، اداری و رسمی، با دسترسی محدود و درخواست محدود از تکنولوژی، پایتخت و مزایای آزادی بازار و جهانی شدن بازار، ادامه پیدا می کند. موقعیت خیلی پیچیده تر می باشد. و ماورای کمیابی منابع می باشد و با اصول و مقررات حرفه ای پیشرفت و توسعه و انتخاب افزایش یافته برای همه در برخورد می باشد.

محل و – چهارچوب 1: مهاجرت جمعیت :
یکی از پیامدهای ارتباط پیشرفت جریان فقر افزایش از شمال به جنوب، مهاجران اذیت شده – و جابجا شده می باشد. جنبه های مشاهده شده ی فقر و رشد زیاد مهاجران و تعارض ها و ناسازگاری های سخت مربوط به منابع طبیعی و کشاورزی تاثیر می گذارد. اما همچنین پیامد جهانی بازارهای کار می باشد و آزمایشی را برای انسجام جهانی تشکسل می دهد. نزاع مهم بحث ها و بحث های برخوردی را تشکیل میی دهد،‌نظیر، مهاجرت افزایش یافته از فشارهای جمعیتی،‌فقر، و مهاجرت خارجی جمعیت های کشاورزی ریشه می گیرد و بیشتر مدیون سرمایه گذاری های بین المللی پویا با به کار گیری کار کشاورزی غیر قانونی همراه با کارگران خارجی رد صنعت، می باشد.

مهاجران اغلب قربانیان سیاست های مهاجرتی غیر معقول و ناسازگار در کشور های دریافت کننده می باشد.با وجود این،‌مهاجرت اداری و ماموری برای همراهی با احتیاجات اجتماعی در حال تغییر می باشد وبیشتر بر اعضای خانواده مهاجران اولیه متمرکز شد. کارهای کشاورزی اغلب برای کارکردن تحت شرایط ضعیف با فقر متوالی و موارد سلامت و قیمت های اجتماعی پرداخته شده بوسیله *** اغلب جست و جو می شود. نتیجه و اثر بویسله جامعه زیر بخش و آبیاری مصنوعی و 4 کشاورزی غیر عملی حمایت می شود که در تولید بیش از حد با آب خیلی کم و تخریب محیطی درکشورهای غیر صنعتی شرکت دارد. مسائل اخلاقی سرمایه گذاری های کشاورزی درکشور های مناسب برای سرمایه گذاری های عمده دراقتصاد های ضعیف ار دسترسی پیدا کردن با سرمایه گذاری بین المللی به منظور ایجاد فرصت های سرمایه ای برای برگشت و امنیت، نتیجتا پیدا می کند.و. اقتصاد های درحال پیشرفت با * ثابت از قسمت جوان و شایسته ی کار سرچشمه گرفتار می شود که بیشتر پایای کاربران تولید کشاورزی فرسایش می دهد.
3 1 جهانی شدن و تکنولوژی :

نیروی درحال پیشرفت تکنولوژی مدرن به منظور منتج شدن با تولید افزایش یافته درکشاورزی و رفاه روستائیان پیشرفته ادامه پیدا می کند اما تنها برای گروه های ممتاز جمعیت کشاورزی جهانی. جمعیت روستایی درکشور های OECD درحدود 20 درصد یا درحدود 190 میلیون درمقایسه با بیشتر از 70 درصد یا 800/1 درکشور ها یی با درآمد کم می باشد. کشاورزی فشرده منجر به تولید بیشتر با استفاده از آب کمتر و منابع زمینی و کارمی باشد. کشاورزی فشرده منجر به

تولید بیشتر با استفاده از آب کمتر و منابع زمینی و کار می باشد اما همچنین خطرات جدیدی را برای منابع طبیعی و محیط تولید می کند. درسایه تقویت و تکنولوژی جدید درکشاورزی – جهان اخیرا به ظرفیت تولیدی جهانی به منظور تولید و توزیع غذای مورد نیاز برای همه دست پیدا کرده است.

با آزاد سازی و جهانی شدن بازار، تکنو لوژی جدید همراه با موسسات و سیستم های بازاریابی، بیشتر در دسترس قرار می گیرند و اقتصادی که به قیمت بازار برای تخصیص منبع طبیعی حرکت کرده است، به طور عموم حداقل با رشد اقتصادی موقت دست پیدا کرده است و برای تقویت پیشرفت اقتصاد و امنیت غذایی معتبر مجهز شده است. بنابر این به خاطر محرومیت و دسترسی محدود به غذا، منابع آبی و زمینی و تکنولوژی و سرمایه، غذای کافی و وسایل برای تولید غذای داخلی برای همه د ردسترس قرار نمی گیرد. یک پیامد تاثر انگیز و قابل مشاهده این است که 800 میلیون نفر آدم تحت شرایط فقر و نا امنی غذایی زندکی می

کنند. از نقطه نظر اخلاقی و نقطه تفکر ذکر شده از بلایا و اضطرارات افزایش یافته با خطرات تاثیرات اجتماعی ***آتی،‌ادعاهای اخلاقی مشروع برای انسجام جهانی بیشتر و توجه با تاثیرات مخالف برنامه های آزاد سازی و جهانی سازی طبیعی روی گروه های آسیب پذیر و فقیر و روی محیط، وجود دارد. و همچنین تردیده های مشروعی و قانونی مربوط به تحمل سیستم های بازار جهانی با تمایلات برگشت به سایت های تجاری و کشاورزی توسعه درون نگر و حفاظتی و

تمایل فشار افزایش و برخورد با امنیت سهم ملی جریانات آبی انتقال مرزی وجود دارد. سازمان تجارت جهانی، رشد غیر عادی را در تجارت بین المللی 12 درصد در سال 2000 ثبت کرده است.پیش بینی برای سال 2001 یک کاهش شدید را تا 2 %، با کشالورزی نشان دهنده مرکز و بخش حفاظت شده و ناسازگار، نشان می دهد. از آن جا که بیشتر کشورها که به واردات غذا وابسته می باشند، خطر مشاهده شده ای همچنین بر اساس ملاحظات حکومت ملی در کشور های

وارد کننده بوسیله تصمیمات اختیاری شمار محدودی از کشور های صادر کننده غذا، وجود دارد. این ممکن برای یک کشور به منظور اتکا به قدرت اقتصادیش برای خرید غذا در بازار بین المللی کافی نباشد، اگر ضمانتی برای دسترسی آزاد به مقادیر قابل صدور غذا وجود نداشته باشد. زمانی که حق برای غذا، یک حقوق بشری را شکل می دهد ؛ بد بختانه محتمل نمی باشد و حتی مورد تردید می باشد که آیا امنیت غذایی طولانی مدت میتواند بر روی دسترسی جهانی بر پایه

انسجام و تساوی برای اقلام غذایی تولید شده،‌ ساخته شود. زمانیکه تولید کشاوری جهانی به سطح های بالاتر می رسد، نیوری اقتصادی سرمایه گذاری بین المللی متمرکز شده می شود. تنها 200 شرکت چند ملیتی بزرگ برای اقتصاد جهان مسئول می باشد (2001, FAO) و شمار شرکت های گرفتار در خرج های کشاورزی تولید غذا، و خورده فروشی غذا کمتر از 10% می باشد در سطح داخلی، زمین کشاورزی به واحدهای بزرگتر در دست شمار کوچکتری از مالکان متمرکز می شود. دامنه برای ملاحظات لازم و حفظ اجتماعی در بخش کاهش می یابد. زمانی که کشور از تولید غذا ابتکارات و عملیات کشاورزی و کنترل بر روی بخش خصوصی،‌ عقب نشینی می کند.

 

14 – بالایا و سوانح القا شده به بشر :
1- پیشرفت منابع آبی و کشاورزی برای تقویت و افزایش و تولید بالاتر و قیمت های خارجی محیطی و اجتماعی بالاتر به منظور فرآیند مربوط هستند. این قیمت ها چه غیر قابل مشاهده یا شناخته باشد،‌چه نادیده گرفته شود و چه مهم در نظر گرفته شود به اغلب غیر داخلی در نظر گرفته می شوند. تاثیر محیطی و اجتماعی و شکل تخریب محیطی بوسیله بلایای القا شده بر انسان و برخوردهای اجتماعی مفتوح و ناثباتی بعنوان قیمت های اقتصادی و اجتماعی مدت دار شروع شده است و سهم های افزایشی منابع اجتماعی محدود و ظرفیت ها در اقتصاد صنعتی و توسعه یافته مطالبه می کند. شصت میلیون نفر تخمین زده شده است که بوسیله این حوادث و بلاها تحت تاثیر قرار گرفته اند. و بیشتر از 30 میلیون نفر قربانیان سیل بوده اند. صنعت بیمه بین المللی به ظرفیتش برای پوشش تخریب های سیلی و خسارات مجموع روی منابع اقتصادی و اجتماعی برای برآمدن از عهده بلایای طبیعی که به زودی از نصف محصول های اقتصادی در اقتصاد صنعتی شده تهدید کننده رشد اقتصاد جهانی تجاوز خواهد کرد،‌ رسیده است. امنیت و کمک در حوادث در کشور های در حال توسعه به طور افزایشی برای انسجام جهانی می شود. بیشتر از 70 سال از زمان مدیریت آب یکپارچه بر بستر رودخانه ها که جایگزین روش های تک هدفی شده است می گذرد و تجربه نشان می دهد که : و;.درک پتانسیل کامل مدیریت آب یکپارچه ممکن است در آینده خیلی طولانی باشد، مشکلات آنالیز پیشرفته و اصلاحات موسسه ا ی لازم سخت و دشوار می باشد وایت، 1999)

شکل 3 (a 2001 و FAO) نشان می دهد که تنها افزایش سریع در15 سال گذشته درشمار کشورهای تحت تاثیر سهم افزایشی اضطرارات القای شده ا نسا نی که شامل قحطی، خرابی محصول، سیل ها، خشکی و نزاع داخلی بافقدان ها و کمبودهای اجتماعی و پیامد های تاسف برانگیز، می باشد، قرار گرفت (محل و چهارچوب 2). زمانی که خطرات محیطی و اقتصادی، اجتماعی مربوط همه کشور ها را نگران می کند، تهدید کننده، هر دوی اقتصاد در حال پیشرفت و صنعتی شده و رفتن ماورای چشم اندازهای اخلاقی انسجام می باشد، هر عملکرد جنبه ای و طرفدار جهانی غیر محتمل باقی می ماند تا زمانیکه مینیمم چهارچوب

جهانی و مکانیزم ها برای منع و حفظ داخلی، در جایش قرار داده شود ] محل و چهار چوب 2 : Rwanda: Apocalypse (آیا نتیجه کمیابی و ناسازگاری ها (برخورد ها) می باشد ؟ از جمعیت کلی 5/7 میلیون نفر در Rwanda تنها 300000 نفر قسمت اقتصاد رسمی را تشکیل می دهند که برای مطالعه کردن چیزی خیلی فقیر می باشند. در مقابل کشور های در حال توسعه ی دیگر Rwanda هیچ مهاجرت شهری – روستایی را تجربه نکرده است و در ایجاد انتخابات وسیله معاش برای ساختن یک بخش مدرن شکست خورد و اقتصاد برای نگه داشتن سخت و افزایش درآمد های دولتی کافی خیلی کوچک باقی ماند.

پیامد های تاسف بار فقر بیشتر از حد Rwanda (40% فقیر در مقابل 9% غیر فقیر و 1% ثروتمند)، در قتل عام 1994 به اوج خود رسید. سوال این می باشد که آیا این حادثه نیز نتیجه غائی و نهایی فقر روستایی ثابت و ماندگار و کمیابی منابع طبیعی بوده است اهل سن 1999

5-1 ارزیابی و تغییر.
علی رغم مشاهده سوانح بزرگ یا هشدارات از سوی محققان و دانشمندان علمی و موسسات، تغییر اساسی شروع شده از تهدیدات و آماده باش های بحرانی محتمل نمیباشد. حتی از نقطه نظر واقعیات بحران درحال رشد و فاجعه، غیر محتمل می باشد که سیاستمداران برای دلایل مختلف خطرات سیاسی طولانی مدت را درالزامات، کارواج سیاسی معدود را حمل می کند، درنظر نگیرند.

جمعیت عمومی که با فلسفه بد بینی اشباع شده اند، نسبت به هشدارها بی تفاوت و بی اهمیت باقی خواهند ماند – مگر اینکه مربوط به ثبات، آرامش، رفاه اجتماعی و امنیت غذایی و سلامت باشد. بنابراین اعتراض و دعوت با جنگ برای تعیین مکانیزم های ارتباطی برای تحریک و انفعال جامعه بسمت تصمیمات تعادلی روی الگو های محیطی، اقتصادی و اجتماعی برای استفاده های قابل حفظ آب و زمین تصمیمات اخلاقی براساس انسجام و ارزش های اخلاقی بالا می باشد.
نهایتا این به سیاست بر پایه ی اخلاق برای پیشرفت آمار گیری نفوس، شهر سازی، انتقال اقتصادی شامل کشاورزی تولید کننده و تجارت بین المللی نشان دهنده ی حرکتی انتقادی استفاده منابع طبیعی افزایش یافته، بستگی خواهد داشت. اجرا درسطح جهانی خیلی از سئوالات را دربردارد.
پیشرفت و حفاظت.
1-2 اصول محیطی :
رفتاراخلاقی براساس سازگاری و یکپارچه گی می باشد، حقیقت و واقعیت اخلاقیات خیلی غیر عقلی برای صلاحیت موسسه ای مشاهده می شود. درسطح عملی، این شامل دلیل این می باشد که چرا اصول اخلاقی تاثیرات معدودی روی روش های مدرن نسبت به مدیریت آبی و زمینی دارد و این که چرا آب و سیتم های قانونی زمین، که با بعد های محیطی و اجتماعی پیشرفت منابع پاسخ می دهند، بیشتر تمایل دارند که با تعادل های عمل گرایانه بین احتیاجات سرمایه گزاری، استفاده اقتصادی و احتیاج برای تنظیم عمومی متقبل شوند. اخلاقیات محیطی (محل و چارچوب 3) به عنوان شاخه اخیری از فلسفه به کار رفته متمرکز روی ارزش های ذاتی به منظور شامل شدن قیمت ها و ارزشهای محیطی در ارزیابی سرمایه گزاری عمده دربرنامه های غیر فیزیکی و طرح های

5-1 ارزیابی و تغییر
علی رغم مشاهده سوانح بزرگ یا هشدارات از سوی محققان و دانشمندان علمی و موسسات، هر تغییر اساسی شروع شده از تهدیدات و آماده باش های بحرانی محتمل نمی باشد. حتی از نقطه نظر واقعیات بحران در حال رشد و فاجعه، غیر متحمل می باشد که سیاست مداران برای دلایل مختلف خطرات سیاسی طولانی مدت را در الزامات که رواج سیاسی محدود را حمل می کند، در نظر بگیرد.
جمعیت عمومی که با فلسفه ی بدبینی اشباع شده اند، نسبت به هشدار ها بی تفاوت و بی اهمیت باقی خواهنئ ماند – مگر اینکه مربوط باثبات، آرامش، رفاه اجتماعی و ا منیت غذائی و سلامت باشد، بنابراین اعتراض و دعوت به جنگ برای تعیین مکانیزم های ارتباطی برای تحریک و انتقال جامعه بسمت تصمیمات تعادلی روی الگوهای محیطی، اقتصادی واجتماعی برای استفاده ی حفظ آب و زمین و حفظ تصمیمات اخلاقی براساس انسجام و ارزش های اخلاقی بالا می باشد.
نهایتا این به سیاست بر پایه ی اخلاق برای پیشرفت آمار گیری نفوس، شهره سازی، انتقال اقتصادی شامل کشاورزی تولید کننده و تجارت بین المللی نشان دهنده ی الگوهای حرکتی انتقادی استفاده منابع طبیعی افزایش یافته بستگی خواهد داشت. اجرا درسطح جهانی خیلی از سئوالات را دربردارد.
پیشرفت و حفاظت.
1-2- اصول محیطی :
رفتار اخلاقی براساس سازگاری و یک پارچه ی می باشد، حقیقت و واقعیت اخلاقیات فعلی غیر عقلی برای صلاحیت موسسه ای مشاهده می شود. درسطح عملی، این شامل دلیل این می باشد که چرا اصول اخلاقی تاثیرات معدودی روی روش های مدرن نسبت به مدیریت آبی و زمینی دارد و این که چرا آب و سیستم های قانونی زمین، که با بعد های محیطی و اجتماعی پیشرفت منابع پاسخ می دهند،
بیشتر تمایل دارند که به تعادل های عمل گرایانه بین احتیاجات سرمایه گزاری، استفاده اقتصادی و احتیا ج برای تنظیم عمومی متصل شوند. اتخلاقیات محیطی (محل و چهارچوب 3) به عنوان شاخه اخیری از فلسفه به کاررفته متمرکز روی ارزش های ذاتی به منظور شامل شدن قیمت ها و ارزش های محیطی درارزیابی سرمایه گزاری عمده دربرنامه های غیر فیزیکی و طرح های غیر پیشرفتی که شامل تنظیم های ساختاری و سیاست بخشی می شود، بوجود آمده است این درزمانی اتفاق افتاد که کار برای دلایل مختلف دولت های ملی سیاست درون نگر را زیر جنب های کشاورزی بالا و سرمایه گزاری عمومی بزرگ به منظور جستجوی منابع آبی پیشرفت روستائی د استقنا و خود بسندگی غذا به دنبال کردن. (محل و چهار چوب 3 : نظریه اصول و مقررات حرفه ای (اخلاقیات) محیطی درطی سه دهه گذشته رواج پیدا کرده است و بوسیله ادعاهای Aido

و Leopoid و دیگر دانشمندان ساخته شده است که می گویند دلایل ریشه بحران اکو لوژیکی نه فلسفه ای می باشد، اصول و اخلاقیات محیطی برای مدت طولانی بر ارزش های محیطی ذاتی متمرکز شد اما اخیرا تعویض جهانی دراقتصادی سیاسی منعکس شده است و چرخشی به سمت مفهومات ارزشی گرفته است)
{ محل و چهارچوب 4 : اصول محیطی و پیشرفت اصول و مقررات حرفه ای (اخلاقی) (1) عملکردهای مما نعتی و احتیاطی ؛
02

9 ارزشهای سیستمی طبیعی (3) مدیریت خطری براساس انسجام.
هدف اصول عملکردهای ممانعتی و احتیاطی حفظ حقوق نسل آینده و عدم واجد شرایط بودن هرعمل می باشد مگر اینکه برروی خطرات خیلی جدی تاثیر نگذارد. اصل اغلب تحت قرار داد های محیطی و سند های اداری تشکیل شده است.
1- اصل ارزشهای سیستمی طبیعی حفظ طبیعت را راههای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی حمایت می کند. مراحل برای دوبار شکل گیری طبیعت حتی برای اهداف بدست آوردن ارزش های محافظتی رد شده است. این اصل اغلب به خاطر عملی بودن آن برای تشخیص سیستم های طبیعی و غیر طبیعی مورد سئوال قرار می گیرد.

2- یک مصالحه و سازش بین دواصل بالا مدیریت خطری براساس انسجام، برروی خطرات محاسبه شدن منعکس کننده عملیات دوره کوتاه ساخته می شود. زمانیکه بلا یای بزرگ یا با تاثیرات افزایش روی جوامع و حیط درحال مضاعف شدن می باشند، مدیریت حوادث دارای نگرانی جهانی مربوط به انسجام ملی برای باز سازی دوباره، می باشد }. طرح های پیشرفت آبیاری برای پیشرفت منابع آبی برای چندین دهه یکی از بخش های اصلی را برای کمک مالی و تکنیکی بین المللی تشکیل داد و به تدریج همکاری بین المللی درکل متهم به تشویق و ترویج بی قاعدگی و تخریب شده است که این موارد غیر سازگاری و اخلاقی را افزایش داده است.

202 0 رفتارانسانی : شبیه با جریانات اجتماعی دیگر، اصول پیشرفت کشاورزی و استفاده آب کشاورزی بوسیله ترجیحات سیلی جا ری تحریک می شود و براساس تمرینات قانونی می باشد جائیکه اصول و نظریات شکل داده می شوند جریان یک روش از بالا به پائین را نشان می دهد که واحد های قانون گزار دولت را درگیر می کند و ثابت شده است که زمان برقی باشد و همیشه درزمان اجرا موثر نمی باشد براساس هنجارهای اخلاقی حکم با عنوان، اخلاقیات زمینه ای،

درون و بین گروههای مختلف ساخته شده است. اخلاقیات پیش زمینه ای با ارتباطی داخلی درون یک جامعه یا بین دولت ها و گروه روستائیان مربوط می شود. برای مثال اکثریت درمورد رفاه مهوج دقت خواهند کرد دقت خواهند کرد و اقلیت بیشتر از چیزی که امن و مناسب می باشد خواهند گرفت که براساس صرف نظر از آنچه که دیگران فکر خواهند کرد هعمل خواخواهند کرد عمل خواهند کرد. این هنجارهای اخلاقی اجتماعی ایستا و ساکن نمی باشد اما سرمایه اجتماعی جاری را درسطح داخلی نشان می دهند که درحال رشد می باشد اما تحت تاثیر ات و استرس ها (فشارهای) خارجی قرار گرفته اند.

محل و چهار 5 : همکاری بین المللی : درملاحظات بد بینی واقع بینانه مرور فقدان کلی مدیریت برای پایه اخلاقیات درسطح بزرگ و جهانی لازم می باشد. زمانیکه سازگاری حضو میت اصلی رفتار اخلاقی را نشان می دهد، مواردی اخلاقی درسطح بزرگ با عیوب اخلاقی درهنجارهای اجتماعی حاکم وجود دارد، تعداد کمی از کشورهای فقیر برای سبک کردن فقر داخلی درمناطق روستائی کارهایی انجام داده اند. نشان هایی در تحقیقات اخیر وجود دارد که نشان می دهد پیشرفت فقیر ترین کشورها به خاطر عدم صلاحیت و از بین رفتن دولتشان از حرکت باز می ماند درحالیکه کشور های دیگر نظیر کره جنوبی،50 سال قبل و امروز درعضو OECD، نشان دادند که پیشرفت با دولت های صلاحیت دار و جریانات اقتصادی مناسب محتمل می باشد. بااین نا سازگاری ها در هنجارهای اجتماعی و اخلاقی درکشور های فقیر، کمک پیشرفتی غیر کافی می باشد }

203 پیشرفت و نگهداری :
درواقعیت، زیست ستیزی و پیشرفت کشاورزی ا هداف منازعه آمیز و برخوردی را نشان می دهد و دربحث شما لی – جنوبی جهانی اصلی ترین مشکل و سختی را تشکیل می دهد. زیست زیستی به وسیله جنوب به عنوان بحثی برای کمک پیشرفتی بین المللی ا فزایش یا فته و سهام بزرگتر اقتصاد جها نی برای جنوب، استفاده می شود. موقعیت شمالی بوسیله این علم که پیشرفت قابل حفظ بستگی به حفاظت و مگهداری زیست ستیزی دارد، حمایت می شود. کشاورزی اغلب به عنوان تخریب کننده و برخورد کننده با نگهداری درمظر گرفته گرفتارمی شود و مطالبات جهانی ا فزایشی برای ریست ستیزی و توریسم وجود دارد. از جنبه ی اجتماعی، توریسم و زیست ستیزی به عنوان امتیازات نسبت به اقتصاد درحال پیشرفت داخلی درشکل درآمد و استخدام ؛ برگردا نده می شود.

] محل و چهارچوب 6 دریاچه Malawi و حوزه ی رود خا نه Ngasa : نگئداری ریست ستیزی درمقابل فقر، ناامنیتی غذائی و کیابی آب : دریاچه Ma lawi / Ngasa دردرجه 3 بزرگترین دریاچه آب تازه. درافریقا می باشد که مساحتش2 km 29000 است و سطح بستر مجموع 98000 می باشد. دریاچه مکان زیبایی طبیعی می باشد و غنی از جانوران و گیاهان میباشد و پارک ملی دریاچه ما لاوی درسال 1984 میراث طبیعی جهانی UNESQ درنظر گرفته شد. با فقر روستایی افزایش یافته و انتخابات کم برای تغذیه : کشاورزی زیستی تولید کننده ی پائین برای افزایش نگهداری امنیت غذا ادامه خواهند داشت بنا براین تخریب محیطی درحال افزایش درحوزه زمین و دریاچه می باشند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ