سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! هرگاه دانستید، پس به آنچه دانستید عمل کنید؛ شاید که هدایت یابید . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:38 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت روش تولید 2 word دارای 104 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت روش تولید 2 word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت روش تولید 2 word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت روش تولید 2 word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت روش تولید 2 word :

اسلاید 1 :

7 پارامتر مورد توجه در فرایندهای ساخت بدون براده برداری

تعریف فرایند

شکل قطعات (تواناییهای تولید فرایند)

مواد خاص مورد استفاده در هر فرایند

زمان سیکل

کیفیت فرایند

قابلیت انعطاف فرایند

هزینه فرایند

 

اسلاید 2 :

تقسیم بندی فرایند تولید

ریخته گری

با قالب فلزی

با مدل فلزی

با قالبهای مومی

برشکاری

با ماشینهای الکتریکی

با ماشینهای مکانیکی

شکل دادن

ورق

حجمی( نورد ، حدیدهای ، مفتول کاری )

فرایند پودر( ریخته گری ،فشاروپخت ، هیدرو استاتیکس )

اتصال دادن

جوشکاری ( قوسی با برق ، گازی ، اصطکاکی )

جوشکاری در حالت جامد

چسب کاری

اتصال مکانیکی

لحیم کاری

اسلاید 3 :

چند جنبه ای بودن روشهای ساخت

فرایند ساخت شامل چندین جنبه است در میان آنها :

علم فلزات،شیمی معدنی و انتقال حرارت در بر گیرنده خصوصیت مکانیکی،فیزیکی و پلاستیکی است.

فرایند مختلف بکاررفته در تولید یک محصول مانند دوچرخه عبارتند از:

 فورجکاری 

 ماشین کاری

 ریخته گری

ü

 برشکاری

 پهن کاری

 پرداخت کاری

 

اسلاید 4 :

معیارهای انتخاب مواد اولیه محصول

واضح است عوامل زیادی در انتخاب روشهای تولید و مواد مورد استفاده مورد بررسی قرار می گیرند. این عوامل به ترتیب اولویت عبارتند از :

 خصوصیات مکانیکی

 استحکام

 درجه تغییر شکل

 سختی

 قابلیت پلاستیکی مواد

 پایداری فلز

 درجه خستگی فلز

 استحکام در برابر شکاف

 نسبت استحکام بر وزن

 نسبت مقاومت بر وزن

اسلاید 5 :

خواص فیزکی مواد

 وزن مخصوص مواد

 انبساط حرارتی

 قابلیت هدایت حرارت فلز

 درجه حرارت گرما و الکتریسیته    فلز

 خصوصیات مغناطیسی مواد

اسلاید 6 :

خواص شیمیایی مواد

 اکسیده شدن

 فرسودگی موضعی

 فرسودگی عمومی

 قابلیت سمی بودن مواد

 قابلیت آتشگیری مواد

اسلاید 7 :

عوامل تاثیرگذار درانتخاب مواد اولیه محصول

 فرم موجود مواد

 ابعاد مواد اولیه

 تلرانسها

 قابلیت تولید زمینه سطحی فلز

 خصوصیات تولیدی مواد اولیه محصول

 قابلیت تغییر شکل و ماشینکاری  فلز

 قابلیت ریخته گری فلز

 قابلیت جوشکاری فلز

 قابلیت تغییر شکل سطحی فلز

 قابلیت مقاومت فلز در مقابل حرارت

 اثرات روش تولید در خصوصیات نهایی مواد اولیه تولید

 محدودیت روشهای تولید مواد

اسلاید 8 :

معیارهایی برای روش تولید بهینه

برای ساخت یک قطعه معمولا بیش از یک روش تولید وجود دارد انتخاب یک روش نسبت به روش دیگر بستگی به یک سری پارامتر ها دارد .

این پارامترها باید از نظر مقدار هزینه مطالعه شوند عبارتند از :

 نوع مواد محصول و خصوصیات آن

 خصوصیات نهایی یک قطعه نسبت به کاری که قطعه باید بعد از تولید انجام دهد

 اندازه شکل ، ضخامت و پیچیدگی قطعه

اسلاید 9 :

ü

 تلرانس سطح نهایی قطعه بعد از تولید

 روش تولید بعدی که باید برای تولید قطعه بکار گرفته شود

 طراحی و هزینه ابزار تولید،اثرات مواد قطعه  کاردر ابزار و عمر قالب ریخته گری

 براده تولید شده و ارزش آن

 در دسترس بودن تجهیزات تولید و تجربه استفاده از این تجهیزات تولید در کارخانه

 مدت زمان لازم برای تولید اولیه محصول

 مقدار قطعه مورد نیازو میزان تولید مورد نظر

 هزینه کلی تولید

اسلاید 10 :

یکی از روشهای مهم تولید تغییر شکل پلاستیکی فلزات می باشد،آن بدین معنی است که با وارد نمودن نیرو مواد را به راههای مختلف شکل می دهند.

روشهای زیر از این گروهند:

 فورجکاری

 نورد

 کشیدن مواد فلزی

 کشیدن مواد فلزی بصورت سیم

ü

 فرایند ورق کاری

 خم کردن

 فرایند چرخاندن فلز

 فرایند پرس کاری

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی بکارگیری دال مجوف بادکنکی و ارزیابی آن نسبت به دال توپر word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی بکارگیری دال مجوف بادکنکی و ارزیابی آن نسبت به دال توپر word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی بکارگیری دال مجوف بادکنکی و ارزیابی آن نسبت به دال توپر word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی بکارگیری دال مجوف بادکنکی و ارزیابی آن نسبت به دال توپر word :

ریحانه بارانی1، رحیم امین زاده2
-1 دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسمی واحد علوم تحقیقات سیرجان -2 استادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسمی واحد علوم تحقیقات سیرجان

barani_reyhaneh@yahoo.com

چکیده

با توجه به گسترش روز افزون ساختمان های بلند، سبک سازی و صنعتی سازی ساختمان ها جزء اولویت های اصلی محسوب می شود. با عنایت به احداث سازه های با اشکال و پن های معماری متنوع، شکل گیری سقفهایی با خصوصیات منحصر به فرد افزایش یافته است. دال مجوف بادکنکی یکی از انواع این سقف هاست که عوه بر مطابقت با پن های گوناگون، به دلیل سبک بودن، اثرات قابل توجهی در طراحی سازه در مقابل زلزله دارد. این سیستم، دال دو طرفه مجوفی است که در آن استفاده از توپ های پستیکی و بادکنکی باعث حذف بتن غیر باربر می گردد. در این تحقیق به چگونگی طراحی این نوع سقف ها و مزایای استفاده از آن از نظر اقتصادی، ایمنی، زیست محیطی، اجرایی و;. پرداخته می شود. سپس نتایج حاصل از آزمایش های مختلف از جمله مقاومت و رفتار خمشی، مقاومت برشی و برش پانچ، مقاومت در برابر آتش، هدایت صوتی و گرمایی و; بیان و با دال دوطرفه ی توپر هم ضخامت با آن مقایسه می گردد.

واژههای کلیدی: دال مجوف بادکنکی، دال توپر، مقاومت برشی، مقاومت خمشی

-1 مقدمه
امروزه نیاز به مصالح ایمن و سبک، کارا و مقاوم بیش از گذشته احساس می شود،مصالحی که با شرایط محیطی سازگار بوده و محدودیت هایسایر مصالح را نداشته باشند، همچنین کار با آنها آسان باشد و نیازهای اقتصادی و تامین نیروی کار پروژه را نیز تامین کنند. دال مجوف بادکنکی یکی از این مصالح جدید و کارا می باشد.

-2 تاریخچه پیدایش دال مجوف بادکنکی
این سیستم سازه ای اولین بار توسط “برونینگ”یکی از مهندسان عمران دانمارکی معرفی شده و در مجامع علمی و فنی مورد بحث و آزمایشات متعدد قرار گرفت. گزارشات آزمایش ها در دانشگاه “آیندهون” هلند موید آن بوده است که سقف بادکنی هم از لحاظ تئوری و هم عملی با دال توپر، قابل مقایسه می باشد. رفتارها هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت مشابه می باشند. آزمایشات مورد نظر برای دالهای با ضخامت 230 تا 455 میلیمترصورت پذیرفته اند. نتایج آزمایشات دانشگاه “دارمشتات” در آلمان به طور عملی با آنالیز تئوریک مقایسهشده اند و مشاهده شده که بین تئوری و عمل هماهنگی وجود دارد و تفاوت تغییر شکل ها بسیار کم بوده و علت آن وجود تفاوت کم در سختی می باشد.[1] مطالعات در زمینه سبک سازی

1

و حذف بتن ناکارآمد از سال 1985 در دانشگاه های آلمان و مجموعه شرکت های گروه فناوری های کوبیاکس درسال 1997 با همراهی مهندسین و متخصصینی از سوئیس و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پایه ریزی و تآسیس شده است و اکنون تبدیل به یک مجموعه متخصص در مورد اسلب های تخت سبک با بتن مسلح شده است. این دانش از سال 1387 به صورت انحصاری در ایران و تعدادی از کشورهای منطقه در اختیار شرکت خانه سازی پارس مان سازه است.

-3 هدف

• شناخت دال مجوف بادکنکی و انواع آن

• شناخت مزایای اجرای دال مجوف بادنکی بر هزینه ، زمانساخت ، وزن ، محیط زیست،عملکرد،طراحی و اجرای ساختمانها

• مقایسه دال مجوف بادکنکی با دال توپر

-4 ساختار این سیستم

دیافراگم بادکنی سیستمی مبتنی بر فن آوری ترکیبی پیوند هوا و فود می باشد. با انطباق شکل هندسی این توپ ها و پهنای موثر توری مشبک، مدول بتنی بهینه ای به دست میآید که باعث ایجاد کارائی ماکزیمم و همزمان آن در نواحی لنگر حداکثر، می گردد (شکل .(1

مش های تقویت کننده با

توپ های پستیکی حاوی هوا

مش های تقویت کننده پایین

شکل -1جزئیات یک مدول- نحوه شماتیک قرارگیری توپ های پستیکی و مش فودی [2]

این ساختار در نتیجه شکل هندسی دو مولفه مشخص سازه ای به ترتیب زیر به وجود می آید (شکل : (2 الف– توری مشبک تقویتی جوش شده ( در با و پایین) ب– توپ های پستیکی مجوف قابل بازیافت ( در وسط )

هنگامی که تورهای مشبک تقویتی در با و پایین به یکدیگر وصل شده و توپ های پستیکی بین این دو شبکه قرار داده شوند، مدول پایدار این سازه ساخته می شود. تورهای مشبک تقویتی توپ ها را در محل دقیق و تعیین شده نگه داشته، توزیع نموده و قفل می نماید. .[3]

شکل -2 نمایی از شکل هندسی سازه مورد نظر[2]

2

-5 انواع این دال ها

:REINFORCED MODULES(1 دال مجوف بادکنکی ساده که مراحل ساخت آن به طور کامل در محل کارگاه انجام می گیرد.

:FINISHED SLAB(2 دال مجوف بادکنکی کام پیش ساخته که تمام فرایند ساخت آن در کارخانه صورت می پذیرد و سپس برای استفاده به محل کارگاه ساختمانی حمل می گردد.

:FILIGEREE SLAB(3 دال مجوف بادکنکی نیمه پیش ساخته که در آن وجه پایینی با یه بتنی پیش ساخته اجرا شده و این یه در ساختمان جایگزین بخش افقی سازه می شود. این واحدهای پیش ساخته بدون از دست دادن عمق موثر به یکدیگر متصل می شوند. در شکل 3 انواع دال های مجوف بادکنکی نشان داده شده است .[3]

شکل –3 انواع دال های مجوف بادکنکی : (1 ساده (2 کام پیش ساخته (3 نیمه پیش ساخته[3]

به منظور سهولت در حمل و نقل تمامی قطعات پیش ساخته با حداکثر عرض 3 متر و حداثر طول 14-9 متر ساخته شده و البته الحاق این قطعات در کارگاه ساختمانی به آسانی انجام می شود و همچنین ظرفیت باربری چنین دال ترکیبی کام حفظ می شود.

شکل -4 نصب قسمت های پیش ساخه در کارگاه

-6 مزایای دال مجوف بادکنکی
این سیستم در مقایسه با بقیه سیستم ها دارای مزایای متعددی در مراحل مختلف ساخت- از طراحی تا پیاده سازی- می باشد. از انجا که این نوع دال را هم می توان بطور پیش ساخته آماده نموده و هم در محل کارگاه ساختمانی اجرا نمود، از این رو دارای انعطاف پذیری قابل توجهی در اجرا و ساخت می باشد.[3]

3

-1 از نظر طراحی
کاهش وزن کلی سازه

افزایش مقاوت سازه

افزایش طول دهانه ها و کنسول ها

کاهش تعداد ستون ها

عدم وجود تیر در زیر سقف ها و کتیبه در ستون ها

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد شناخت قرآن word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد شناخت قرآن word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد شناخت قرآن word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد شناخت قرآن word :

شناخت قرآن

شناخت قرآن، برای هر فرد عالم به عنوان یک عالم و برای هر فرد مؤمن به عنوان یک مؤمن، ضروری است. برای یک عالم انسان شناس و جامعه شناس، از آن جهت ضروری است که این کتاب در تکوین سرنوشت جوامع اسلامی و بلکه در تکوین سرنوشت بشریت مؤثر بوده است و از آنجا که با توجه به تاریخ، هیچ کتابی به اندازه قرآن بر جوامع بشری و بر زندگی انسان ها تأثیر نگذاشته است، قرآن خود به خود وارد حوزه بحث جامعه شناسی می شود. معنای این سخن این است که تحقیق درباره جهان و به خصوص شناخت جوامع اسلامی در این چهارده قرن، بدون شناخت قرآن میسر نیست.
ضرورت شناخت

قرآن برای یک مؤمن مسلمان از آن جهت است که منبع اصلی دین و ایمان و اندیشه یک مسلمان و آنچه که به زندگی او حرارت و معنی می دهد، قرآن است.
قرآن مثل بعضی کتابهای مذهبی نیست که یک سلسله مسائل رمزی در مورد خدا و خلقت مطرح نموده و حداکثر یک سلسله اندرزهای ساده اخلاقی هم ضمیمه کرده باشد و بس، به طوری که مؤمنین ناچار باشند دستورها و اندیشه ها را از منابع دیگر اخذ کنند، قرآن اصول اندیشه هایی را که برای یک انسان با ایمان و صاحب عقیده لازم است و نیز اصول تربیت و اخلاق و نظامات

اجتماعی و خانوادگی را بیان کرده و تنها تفسیر و توضیح و احیاناً اجتهاد و تطبیق اصول بر فروغ را بر عهده سنت و یا اجتهاد، گذاشته است. استفاده از هر منبع دیگر، موقوف به شناخت قبلی قرآن است. قرآن معیار و مقیاس سنجش همه منابع دیگر، از جمله حدیث و سنت است. رسول اکرم و ائمه اطهار علیه السلام می فرمودند: «احادیث ما را به قرآن عرضه بدارید، اگر بر قرآن منطق نبود، بدانید ساختگی و جعلی است.»

اقسام شناخت قرآن
الف ـ شناخت سندی یا انتسابی: در این نوع شناخت می خواهیم بدانیم که انتساب کتاب مورد نظر به نویسنده آن چه اندازه قطعی است. اولین مرحله در شناخت یک کتاب، این است که ببینیم آنچه در دست ماست، از نظر اِسناد به نویسنده اش، چقدر اعتبار دارد. آیا اَسناد همه آن درست است، یا آنکه فقط درصدی از آن از نظر انتساب قابل تأیید است؟ بعلاوه به چه دلیل می توان بعضی را قطعاً نفی و بعضی را قطعاً اثبات و پاره ا ی را مشکوک تلقی کرد؟
قرآن از این نوع شناخت بی نیاز است و از این نظر کتاب منحصر به فرد جهان قدیم محسوب می شود. در میان کتاب های قدیمی، کتاب دیگری نمی توان یافت که پس از قرن ها تا این حد بدون شبهه باقی مانده باشد. قرآن بر نسخه و نسخه شناسی پیشی گرفته و جای کوچک ترین تردیدی نیست که آورنده همه این آیات، محمدبن عبدالله است که آنها را به عنوان معجزه و کلام الهی آورده و کسی نمی تواند ادعا کند و یا احتمال بدهد که نسخه دیگری از قرآن وجود داشته و یا دارد.
هیچ مستشرقی نیز قرآن شناسی و مقایسه نسخه های قدیمی را شروع نکرده، چرا که برای قرآن چنین نیازی نیست. قرآن گذشته از اینکه یک کتاب مقدس آسمانی بوده، اساسی ترین برهان صدق دعوی پیامبر و بزرگترین معجزه او محسوب می شود. بعلاوه قرآن بر خلاف تورات، به تدریج

در طول بیست و سه سال نازل شد و از همان آغاز نزول، مسلمین آیات قرآن را فرا می گرفتند و حفظ و ضبط می کردند و چون آن را کلام خدا می دانستند نه سخن بشر، برایشان مقدس بود و به خود اجازه تغییر کلمات و یا پس و پیش کردن آن را نمی داند. با توجه بـه آیاتی نظیر « وَ لَوتَقَو”َلَ علینا بَعضَ ألأَقاوِیلِ لأخذنَا مِنهُ بِالیَمینِ ثمً لَقَطَعنا مِنهُ
ألوَتِینَ»1 و آیات دیگری که عظمت دروغ بستن بر خدا را آشکار می کند، احدی اجازه دست بردن

در آیات قرآن را به خود نمی داد. از سوی دیگر جنبه ادبی و هنری فوق العاده قوی قرآن، که از آن به فصاحت و بلاغت تعبیر می شود، باعث جلب توجه مردم و اهتمام به فراگیری آن می گردید. همچنین پیامبر اکرم از همان روزهای اول، عده ا ی از نویسندگان را برای کتاب قرآن انتخاب کردند که به «کتاب وحی » معروفند. نگارش کلام خدا از همان آغاز از جمله علل قطعی حفظ و مصون ماندن آن از تحریف بود. به این ترتیب قرآن قبل از آن که تحریف در آن راه یابد، متواتر شد و به مرحله ا ی رسید که دیگر انکار یا کم و زیاد کردن حتی یک حرف از آن، غیر ممکن شد.
یادآوری یک نکته لازم است که در اثر توسعه سریع قلمرو اسلام و دور بودن عامه مسلمین از مدینه که مرکز صحابه و حافظان قرآن بود، خطر تحریف عمدی یا اشتباه نسخه های قرآنی در نقاط دور

افتاده وجود داشت، ولی هوشیاری مسلمین مانع این کار شد و در همان نیم قرن اول با استفاده از صحابه و حافظان قرآن، نسخه هایی تصدیق شده از مدینه به اطراف فرستادند و جلو اشتباه کاری را مخصوصاً از طرف یهود که قهرمان چنین کارهایی به حساب می آیند برای همیشه گرفتند.
ب ـ شناخت تحلیلی: در این مرحله، تشخیص اینکه این کتاب مشتمل بر چه مطالبی است و چه هدفی را تعقیب می کند، و در آن دو دسته سؤال مطرح است: دسته اول پرسش ها مربوط می شود به نگرش این کتاب نسبت به جهان، انسان، حیات، مرگ وغیره یا به عبارت جامع تر، به جهان بینی

کتاب و به اصلاح فلسفه خودمان، « حکمت نظری » که می توان به « دید کتاب » ن

یز تعبیر کرد.
دسته اول سوال ها درخصوص این است که کتاب چه طرحی برای آینده انسان دارد وانسان وجامعه را براساس چه الگویی می خواهد بسازد ، که ازاین الگو به « پیام کتاب » تعبیر می شود.
این نوع شناخت ، مربوط به محتوا است ودرباره هر کتابی می توان از این منظر بحث کرد . ممکن است کتابی از « دید » و «‌ پیام » خالی باشد ویا تنها « دید » داشته باشد ونه پیام ویا آنکه هر دورا دارا باشد.

درباب شناخت تحلیلی قرآن ، چگونگی عرضه مطالب ونوع استدلال ها وسبک ارائه مطالب نیز مطرح است ؛ یعنی اینکه مثلاً آیا دیدی فیلسوفانه ویا به اصطلاح امروز عالمانه دارد؟ آیا قضایا را عارفانه نگاه می کند ویا آنکه سبک مخصوص به خود دارد؟ آیا چون قرآن نگهبان ایمان است وپیامش ایمانی است، به عقل ، به چشم رقیب می نگرد ومی کوشد جلوی تهاجم عقل را بگیرد ودست وپایش را ببند ویا به عکس همواره به چشم یک حامی ومدافع به عقل می نگرد واز نیروی آن استمداد می کند؟ این سوالات ونظایر آن که درشناخت تحلیلی طرح می شود، ما را با ماهیت قرآنی آشنا می سازد .
ج ــ شناخت ریشه ا ی : بعد از احراز صحت استناد کتاب به نویسنده اش و تحلیل وبررسی محتوای کتاب، درمرحله سوم به این مطلب پرداخته می شود که آیا مطالب ومحتویات آن ، حاصل فکر وابداع نویسنده آن است یا آنکه از اندیشه دیگران وام گرفته شده است .چنین شناختی فرع بر شناخت تحلیلی است . پس از مطالعه تحلیلی، پای مقایسه وشناخت تاریخی به میان می آید.
برای شناخت ریشه می باید تمام محتویات قرآن را با تمام کتابهای دیگر موجود درآن زمان به

خصوص کتابهای مذهبی مقایسه کرد ودر این مقایسه تمام شرایط وامکانات از قبیل میزان ارتباط شبه جزیره عربستان با سایرنقاط ، تعداد افراد باسواد وغیره را درنظر گرفت وارزیابی کرد که آیا آنچه درقرآن است درکتابهای دیگر یافت می شود یا نه ؟ واگر پیدا می شود به چه نسبت هست ؟ وآیا نقل مطالب مشابه ، شکل اقتباس دارد ، یا آنکه مستقل است وحتی نقش تصحیح اغلاط

آن کتابها وروشن کردن تحریفات آنها را ایفا می کند؟ 1
اصالتهای سه گانه قرآن
مطالعه درباره قرآن ، ما را با اصالتهای سه گانه این کتاب آشنا می کند . اولین اصالت قرآن ، اصالت انتساب است ؛ یعنی بدون پی جویی نسخه های قدیمی، روشن است که آنچه امروز به عنوان قرآن تلاوت می شود ، همان کتابی است که حضرت محمد بن عبدالله به جهان عرضه کرده است . اصالت دوم، اصالت مطالب است ؛ یعنی معارف قرآن التقاطی نیست ، بلکه ابتکاری است . اصالت سوم ، اصالت الهی است ؛ یعنی این معارف به حضرت رسول افاضه شده است وایشان صرفاً‌ حامل پیام وحی بوده اند. ازآنجا که شناخت ریشه ا ی قرآن مبتنی بر شناخت تحلیلی آن است، بحث را با شناخت تحلیلی شروع می کنیم ، تا به «‌اصالت الهی » یعنی معجزه بودن قرآن، که عمده ترین اصالت های قرآن است ، برسیم .
شرایط آشنایی با قرآن
یکی از شرایط ضروری شناخت قرآن آشنایی با زبان عربی است . بدون دانستن زبان عربی ، آشنایی با قرآن امکان پذیر نیست . شرط دیگر ، آشنایی با تاریخ اسلام است . این کتاب برخلاف تورات وانجیل ـ که یکباره نازل شده اند ـ درطول 23 سال دوران زندگی پیامبر ، درخلال جریــان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- آشنایی با قرآن – 1و2- صص 18-9
پرهیجان تاریخ اسلام ، نازل شده است واز همین رو، آیات قرآن ، به اصطلاح شأن نزول دارند. شأن نزول معنای آیه را محدود نمی کند، بلکه دانستن شأن نزول تا حد زیادی درروشن شدن مضمون آیات ، مؤثر وراهگشاست .
شرط سوم، آشنایی با سخنان پیامبر اکرم است. آن حضرت به نص خود قرآن، مبین و مفسر

این کتاب است. 1 و آنچه از پیامبر رسیده، ما را در تفسیر قرآن یاری می دهد. برای شیعیان روایات معتبری از ائمه اطهار علیه السلام رسیده، همان اعتبار روایات معتبر نبوی را دارد، به همین دلیل روایات موثق ائمه، کمک بزرگی در راه شناخت قرآن است.
نکته مهم در بررسی قرآن، این است که در درجه اول می باید قرآن را به کمک خود قرآن شناخت. آیات قرآن مجموعاً یک ساختمان به هم پیوسته را تشکیل می دهند و معانی آیات باید در کنار

یکدیگر فهمیده شوند. آیات قرآن برخی مفسر برخی دیگر است و همان گونه که برخی مفسران بزرگ گفته اند، ائمه اطهار علیه السلام این روش تفسیری را تأکید کرده اند، چرا که قرآن در بیان مسائل، شیوه ا ی مخصوص به خود دارد و در بسیاری موارد اگر آیه ا ی بدون عرضه بر آیات مشابه، اخذ شود، مفهومی پیدا می کند که با مفهوم همان آیه در کنار آیات هم مضمون دیگر، بکلی متفاوت است.
به عنوان نمونه ا ی از شیوه خاص قرآن، می توان از آیات محکم وآیات متشابه نام برد. تصور عوامانه درباره این آیات، این است که مطالب در آیات محکم، ساده و صریح و در آیات متشابه، به صورت معما و رمز مطرح شده است. بر این اساس مردم تنها حق تدبر در آیات محکم را دارند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- « وانزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم » یعنی : « وما این ذکر]= قرآن[رابرتونازل کردیم تا آنچه راکه به سوی مردم نازل شده است ،برای آنها روشن سازی.» (نحل/44)
و آیات متشابه اساساً قابل شناخت نیستند. قهراً سؤال می شود که فلسفه آیات متشابه چیست و چرا
قرآن آیاتی را که قابل شناخت نیستند، عرضه کرده است؟
پاسخ این است که نه معنای محکم، صریح و ساده است و نه معنای متشابه، معما و رمزگونه. قرآن خودش را کتابی روشنگر وقابل فهم برای همه که آیاتش همه نور و هدایت است، معرفی می کند. سر مطلب در آیات محکم و متشابه این است که برخی از مسایل بخصوص وقتی سخن از غیب و ماورای طبیعت است، با قالب الفاظ قابل بیان نیستند و از آنجا که زبان بیان قرآن همین زبان بشری است، ناگزیر آن موضوعات لطیف و معنوی با عباراتی که بشر برای موضوعات مادی به کار می برد، بیان شده اند. مسائل در بعضی آیات به گونه ا ی طرح شده که برای جلوگیری از سوء فهم باید حتماً به کمک آیات دیگر تفسیر گردد و غیر از این راهی وجود ندارد. قرآن برای جلوگیری از مشتبه شدن آن معانی عالی و شامخ با معانی مادی، می فرماید: متشابهات را به محکمات ارجاع دهید.1
برخی آیات قرآن محکم هستند؛ یعنی دارای آن چنان استحکامی که نمی توان آن ها را از معنی خود خارج کرد ومعانی دیگری نتیجه گرفت . این آیات ام الکتاب ، یعنی آیات مادرند ومرجع آیات متشابه به حساب می آیند. آیات متشابه برای فهمیدن وتدبر کردن است ، اما باید به کمک آیات محکم درآن ها تدبر کرد وبدون کمک آیات مادر، آنچه از متشابهات اخذ شود، درست ومعتبر نخواهد بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- « هوالذی انزل علیک الکتاب منه آیات محکمات هن ام الکتاب واخرمتشابهات » « اوکسی است که این کتاب رابرتونازل کرد،که قسمتی ازآن ،آیات محکم است،که اساس این کتاب می باشدوقسمتی ازآن متشابه ». (آل عمران/7) ]«ام» دراصل به معنی محل رجوع وبازگشت می باشد.[
آیا قرآن شناختنی است ؟
درتحلیل محتوایی قرآن ، نخستین سوال این است که آیا میتوان درمطالب ومسایل قرآن تفکر وتدبر کرد، یا آن که این کتاب اساسا‌ً برای شناختن ، عرضه نشده وصرفاً برای تلاوت وثواب بردن وتیمن وتبرک است ؟ شاید این سوال بی مورد تصور شود؛ زیرا دراین که قرآن کتابی برای شناخت است کسی تردید نمی کند. اما از آنجا که دردنیای اسلام به علل مختلف جریانهای نامطلوبی درموضوع شناخت درقرآن پیش آمده ، که درانحطاط مسلمین تأثیر به سزایی داشته ومتأسفانه هنوز هم ریشه های آن افکار منحطط وخطرناک درجامعه ما وجود دارد، لازم می دانیم کمی دراین باره توضی

ح بدهیم . سه چهار قرن پیش دربین علمای شیعه ، افراد معروف به « اخباریان » پیدا شدند که معتقد بودند قرآن حجت نیست . اینها از میان منابع چهارگانه فقه که از طرف علمای اسلام به عنوان معیار شناخت مسائل اسلامی عرضه شده بود ، یعنی قرآن ، سنت ، عقل واجماع ، سه

منبع را قبول نداشتند.اجماع را رسم سنی ها وغیر قابل اتباع می دانستند درخصوص عقل می گفتند : یا این همه خطای عقل ، اعتماد برآن جایز نیست . اما در مورد قرآن محترمانه ادعا می کردند که قرآن بزرگتر از آن است که ما آدمهای حقیر بتوانیم آن را مطالعه کنیم ودر آن بیندیشیم فقط پیامبر وائمه حق دارند درآیات قرآن غور کنند. ما فقط حق تلاوت آیات را داریم . اخباریان تنه

ا مراجعه به اخبار واحادیث را جایز می دانستند . شاید تعجب کنید اگر بدانید در بعضی از تفاسیری که توسط این افراد نوشته شد ، اگر حدیثی ذیل آیه وجود نداشت ، چنانکه گویی آن آیه از قرآن نیست ، از ذکر آیه خودداری می کردند . این عمل نوعی ظلم وجفا بر قرآن وخروج از مسیر آن بود.
گروه دیگری نیز به جز اخباریان بودند که قرآن را دور از دسترس عامه می دانستند .از جمله اشاعره، که معتقد بودند شناخت قرآن ، عبارت است از تدبر در آیات قرآن نیست ، بلکه معنای آن فهم معانی تحت اللفظی وظاهر آیات ورها کردن باطن است . آنها به دلیل برداشت عوامانه از قرآن وتعطیل کردن عقل ، خیلی زود ازجاده درک صحیح منحرف شدند واعتقادات نادرستی مانند تجسم ( جسم بودن خدا ) ، امکان رؤیت خدا با چشم ، وگفتگو با خدا بازبان بشری وصدها اعتقادات انحرافی دیگر پیدا کردند.
درمقابل گروهی که قرآن را رها کرده بودند ، گروهی پیدا شدند که قرآن را وسیله رسیدن به اهداف واغراض خود قراردادند . اینان درزمینه ا ی که منافعشان اقتضا می کرد، به تأویل آیات قرآن می پرداختند ومسائلی را به قرآن نسبت می دادند که کاملاً با روح قرآن بیگانه بود . درمقابل هر اعتراضی پاسخشان این بود که باطن آیات را تنها ما می دانیم واین معانی از شناخت باطن آیات بدست آمده اند.قهرمانان این جریان درتاریخ اسلام ، دو گروهند . اول اسماعیله یا باطنیه ودوم متصوفه . اسماعیلیان شیعه شش امامی هستند وبه واسطه باطنی گری خیانت های زیادی درتاریخ اسلام مرتکب شدند وتقش بزرگی در ایجاد انحراف درمسائل اسلامی داشتند.
بعد از اسماعیلیه ، متصوفه درزمینه تحریف آیات وتأویل آنها مطابق عقاید شخصی خود، ید طولا

یی داشته اند. برای نمونه ، از تفسیر های تحریف گونه می توان به داستان حضرت ابراهیم وذبح پسرش اسماعیل اشاره کرد، که متصوفه می گفتند : مقصود از ابراهیم ، ابراهیم عقل است ومقصود از اسماعیل ، اسماعیل نفس است ؛ یعنی عقل ، قصد داشت تا نفس را ذبح کند.
روشن است که چنین برداشتی بازی کردن با قرآن وشناخت انحرافی آن است . پیامبر اکرم درباره چنین برداشت های مبتنی برامیال شخصی از قرآن کریم ، فرمود:
« من فسّر القرآن برأیه فلیتبوّءُ مقعده فی النار »1 .

راه وسطی را که قرآن دربرابر جمود وخشک اندیشی اخباریان ونیز درمقابل برداشت های ناروای باطنیه ومانند آنها پیشنهاد می کند، عبارت از تأمل وتدبر بی غرض ومنصفانه است . قرآن علاوه برمومنین ، مخالفین را هم به جای جبهه گیری به تفکر درآیات خود، فرا می خواند . دربرخی آیات، هدف از انزال قرآن ، تدبر وتذکر بیان شده است 2 این آیات ودهها آیه دیگر ، درتأکید برتدبر درقرآن، جواز تفسیری قرآن را تأیید می کنند .وقتی منصفانه وبی غرض درقرآن تأمل شود به این نتیجه می رسیم که هیچ ضرورتی ندارد که بتوان همه مسائل آنرا حل کرد. قرآن ازاین حیث شبیه طبیعت است ؛ یعنی چه بسیار رازها وجود دارد که حل نشده ودر شرایطی فعلی نیز برای ما امکان حل آنها وجود ندارد ، اما این مسایل درآینده حل خواهد شد . بعلاوه درشناخت طبیعت ، انسان باید اندیشه خود را با طبیعت ، آنگونه که هست ، مطابق کند ، نه آنکه طبیعت را آنگونه که می خواهد تفسیر کند . قرآن نیز مانند طبیعت کتابی است که برا ی یک زمان نازل نشده است . درغیر این صورت اگر همه رازهای آن درگذشته کشف می شد ، این کتاب جاذبه وتازگی واثر بخشی خود را از دست می داد. همانطور که ائمه اطهار ، توضیح داده اند قرآن تنها برای یک زمان ویک مردم نازل نشده است ، بلکه برای همه زمانها وهمه مردم است واستعداد تفکر وتدبر وکشف جدید همیشه برا ی قرآن هست . درحدیثی از پیامبر اکرم نقل شده است که مثل

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- هرکس قرآن را براساس امیال خودتفسیرکند ،جایگاهش درآتش مهیا شده است. (عوالی اللئالی- ج4-ص104)
2- « کتاب انزلناه الیک مبارک لیدبر وایاته ولیتذکراولوا الالباب » یعنی :« این کتابی است پربرکت،که برتونازل کردیم تا درآیات آن تدبرکنند وخردمندان متذکرشوند.(ص/29)

قرآن،مثل خورشید وماه است ومثل آن دو همیشه در جریان است1یعنی ثابت ویکنواخت نیستند. 2
فصل اول ــ شناخت تحلیلی قرآن
قرآن درباره مطالب بسیاری بحث کرده است ودراین میان، روی بعضی از مطالب زیاد تکیه کرده وروی برخی کمتر. از جمله مسائلی که درقرآن مورد بحث قرار گرفته ، جهان وخدای جهان است. باید ببینم قرآن خدا را چگونه می شناساند . فیلسوفانه یا عارفانه ؟ آیا به سبک تورات وانجیل اس
مسأله دیگر ، مسأله جهان است . باید بررسی کنیم که دید قرآن درباره جهان ، چگونه است ؟ آیا خلقت وجهان را عبث وبازیچه می داند یا آن را برحق می داند؟ آیا جریان جهان را براساس یک سلسله سنن می داند یا آن را بی قاعده وگزاف می شمارد؟ باید نظر قرآن درباره انسان نیز تحلیل شود . آیا قرآن انسان را حقیر می شمارد یا برای اوکرامت وعزت قایل است؟ آیا قرآن برای جامعه انسانی شخصیت واصالت قایل است یا آنکه فرد را اصیل می داند؟آیا جامعه مانند افراد انسان ، موت وحیات دارند یا نه؟ نظر قرآن درباره تاریخ ونیروهای محرک تاریخ چیست ؟ وتأثیر فرد درتاریخ تا چه اندازه است ؟ مسائل دیگری مانند نظر قرآن درباره خودش ونیز سخنی که قرآن درباره پیامبر دارد، تعریف مؤمن وصفات مؤمنین و … درقرآن مطرح است که هر کدام از این بحث ها ، شعبه ها وشاخه هایی دارد که درجای خود می آید .
قرآن چگونه خود را معرفی می کند؟
برای تحلیل محتوای قرآن ، بهتر است ابتدا نظر خود قرآن ، درباره خودش را بررسی کنیم . اولین
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- آشنایی با قرآن – ج1و2- صص 30-19
2- « یجری کما یجری الشمس والقمر » (بحارالانوار-ج35-ص404).
نکته ا ی که قرآن درباره خودمی گوید ، این است که این کلمات وعبارات، سخن خداست . قرآن تصریح می کند که پیامبر انشا کننده قرآن نیست ، بلکه آنچه را توسط روح القدس یا جبرئیل به اذن خدا بر او القا شده است ، بیان می کند.

قرآن ، رسالت خود را هدایت مردم وراهنمایی آن ها برای خروج از تارکی ها به سوی نور معرفی می کند. 1بدون شک یکی از مصادیق این ظلمات ، جهالت ها ونادانی هاست وقرآن بشررا از این ظلمات به روشنایی علم می برد. اگر ظلمت ها تنها در نادانی خلاصه می شد، فلاسفه هم

می توانستند این مهم را به انجام برسانند، ولی ظلمت های دیگری چون منفعت پرستی ، خودخواهی وهوا پرستی که ظلمت هایی فردی واخلاقی اند ونیز ظلمت های اجتماعی ، نظیر ستم وتبعیض و… وجود دارد که به مراتب خطرناکتر از ظلمت نادانی است2ومبارزه با آنها از عهده علم خارج است وبر عهده قرآن وسایر کتابهای آسمانی است . 3
آشنایی با زبان قرآن
منظور از تلاوت ، تنها ثواب بردن ، بدون درک معانی آن نیست . بلکه خواندن ، مقدمه ا ی ا

ست برای درک معانی آن . درک معانی قرآن ویژگی هایی دارد که باید به آن توجه داشت . یک
وظیفه قرآن ، تعلیم اندیشه های تازه است . دراین جهت مخاطب قرآن ، عقل انسان خواهد بود
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- «الرکتاب انزلناه الیک لتخرج الناس من الظلمات الی النور;» یعنی :« این کتابی است که برتونازل کردیم، تامردم را ازتاریکی ها(ی شرک وظلم وجهل) به سوی روشنایی (ایمان وعدل وآگاهی) ; درآوردی .» (ابراهیم/1).
2- قرآن همواره ظلمات راجمع می آورد ونوررا مفرد ذکرمی کند؛ یعنی راه راست یکی بیشتر نیست ومسیرانحراف وگمراهی متعدد است .
3- « ولقد ارسلنا موسی بایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور» « ماموسی را با آیات خود فرستادیم؛(ودستوردادیم) که: قومت را ازظلمات به نوربیرون آر.» (ابراهیم /5) ازاین آیه استفاده می شودکه این تاریکی، همان تاریکی ستم فرعون وفرعونیان است ونور،نورآزادی وعدالت .
وقرآن با زبان منطق واستقلال با او سخن می گوید. اما به جز این زبان ، قرآن زبان دیگری دارد که
مخاطب آن دل است وزبان آن احساس . یکی از متعالی ترین غرایز واحساسات انسان

حس مذهبی وفطرت خداجویی اوست . سروکار قرآن با این حس شریف وبرتر است . قرآن کریم نیز در توصیف خود، برای خود دو زبان قایل می شود . گاهی خود را کتاب تفکر ومنطق واستقلال معرفی می کند وگاهی کتاب احساس وعشق . قرآن نه تنها غذای عقل واندیشه ، که غذای روح هم هست . برای آشنایی وانس با قرآن ، آشنایی با این دوزبان لازم است وعدم تفکیک آنها مایه بروز خطا خواهد شد.
قرآن بر موسیفی خاص خودش تأکید زیادی دارد ، نوعی از موسبقی که اثرش دربرانگیختن

احساسات عمیق ومتعالی انسان از هر موسیقی دیگر بیشتر است . قرآن درخطاب بر پیامبر می گوید: « درحالی که به عبادت ایستاده ا ی قرآن را ترتیل کن.»1 « ترتیل » ، یعنی قرائت قرآن ، نه آن قدر تند که کلمات مفهوم نشود ونه آن قدر جدا از هم که رابطه ها ازبین برود. می گوید: قرآن را با تأنی ودر حالی که به محتوای آیات توجه داری بخوان .
درمیان مسلمان ها یگانه چیزی که مایه نشاط وکسب قدرت روحی وپیدا کردن خلوص وصفای باطن بوده، همان موسیقی قرآن است . ندای آسمانی در اندک مدتی از مردم وحشی شبه جزیره عربستان، مؤمنانی ثابت قدم بوجود آورد که توانستند با بزرگترین قدرت های زمان درافتند وآنها را از پا درآورند . مسلمانان ، قرآن را نه فقط به عنوان یک کتاب درس وتعلیم که همچون یک غذای روح ومایه کسب نیرو وازدیاد ایمان می نگریستند. پیامبر نیز تنها وبی هیچ پشتیبان درحالی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- ورتل القرآن ترتیلاً (مزمل/4).
که تنها قرآن را دردست دارد، قیام می کند، اما همین قرآن برای او سرباز وسلاح ونیرو فراهم می کند ودشمن را دربرابرش خاشع وخاضع می گرداند.

وقتی قرآن زبان خود را زبان دل می داند، منظورش آن دلی است که می خواهد با آیات خود، آن را صیقل بدهد وتصفیه کند وبه هیجان بیاورد . این زبان ، غیر از موسیقی است که احیاناً‌ احساسات شهوانی را تغذیه می کند ویا حس سلحشوری را تقویت می کند این همان زبانی است که از اعراب بدوی، مجاهدینی می سازد که برای آنان منافع شخصی ومسائل فردی درکار نبود ودر همه لحظات ، با عمق هستی در ارتباط بودند ، شبهایشان به عبادت می گذشت وروزهایشان به جهاد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله مینیاتورتأثیر تبلیغات بازیهای اینترنتی خشونت آمیز بر کودکان و نوجوانان word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مینیاتورتأثیر تبلیغات بازیهای اینترنتی خشونت آمیز بر کودکان و نوجوانان word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مینیاتورتأثیر تبلیغات بازیهای اینترنتی خشونت آمیز بر کودکان و نوجوانان word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مینیاتورتأثیر تبلیغات بازیهای اینترنتی خشونت آمیز بر کودکان و نوجوانان word :

مقدمه
تعاریفی از خشونت در رسانه ها
تحقیق در خصوص تاثیر خشونت و رسانه ها
گمراهی بازیگران بازیهای اینترنتی/ویدئویی خوشونت آمیز
تعیین و شناخت یکی از شاخص‌ها
ماهیت و تأثیرات خشونت در رسانه بر روی کودکان و نوجوانان
فراگیری رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه
حساسیت زدایی
راه‌کارهای مداخله ی ممکن و احتمالی
منابع
مقدمه
بدیهی است که خشونت نوجوانان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که دانشمندان در هزاره جدید با آن مواجه می‌باشند.عوامل مؤثر خشونت در نوجوانان و عامل‌های ذکر شده در این مقاله،ناشی از خشونتی است که کودکان در تلویزیون و فیلم‌ها نگاه می‌کنند،در نوع خاصی از موسیقی گوش می‌دهند،و با کاربرد نامحدود و کنترل نشده ی اینترنت و بازیهای ویدئویی و بازیهای Coin-Up خشونت آمیز بدان مبتلا می گردند. [Chilton: 1997].

گزارش جدیدی مبتنی بر 30 سال تحقیق و بررسی به عمل آمده ازچهار سازمان بهداشت ملی آمریکا (انجمن پزشکی آمریکا،آکادمی طب کودکان آمریکا،انجمن روانپزشکی آمریکا و آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا،اظهار می‌دارد که ارتباط مستقیمی میان خشونت در رسانه ها و خشونت در کودکان وجود دارد.در این مقاله،تأکید عمده بر بازیهای اینترنتی خشونت آمیز به عنوان شکلی از رسانه‌های جمعی الکترونیکی و نفوذ و تأثیر آن بر کودکان و نوجوانان خواهد بود.

ترکل(Turkle)بر این باور است که کامپیوترها و بازیهای کامپیوتری درحال حاضر به بخشی از نسل جدیدی از این نوع بدل گشته است که درحال رشد و ترقی می‌باشد.اگرچه ممکن است این مقوله حقیقت داشته باشد،آنچه که نگران کننده است این است که کودکان زندگی‌ خود را از دست داده و رو به زوال و افول می گذارند.

این مرگ در واقعیت به حقیقت نمی‌پیوندد و مربوط به درد فیزیکی که بتوان آنراتحمل نمود،نمی‌شود.بلکه بنا به نظر گرین اتال(Green Etal) (19: 1998)این نوع مرگها،مرگهای الکترونیکی می باشد که بطور غیرواقعی برصفحات نمایشگرهای کامپیوترهای خانگی به وقوع می‌پیوندد.

تعاریفی از خشونت در رسانه‌ها
تعاریفی از خشونت توسط محققان مختلف طی سالها به منظور پیشبرد مطالعات درخصوص محتوی و مضمون خشونت در رسانه‌ها ارائه گردیده و بسط یافته است.بعلاوه،سیاستگزاران نیز با مسائلی ازقبیل آنچه که باید درخصوص محتوی و مضمون خشونت مطالعه و بررسی گردد،درگیر می‌باشند.از این رو،آنچه را که فردی،مضمون و محتوی آن را خشونت آمیز در نظر می‌گیرد،فرد دیگر ممکن است آن را در نظر نیاورد و از این رو تحت تاثیر تصورات خشونت آمیز قرارگرفتن از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

در اینجا،به خلاصه‌ای از مراحل پیشرفت مفهوم خشونت در رسانه ها می‌پردازیم.در اوایل سال1972،دکتر جرج گربنر (George Gerbner)،متخصص خشونت در رسانه‌ها در ایالات متحده تعریفی از خشونت در رسانه‌ها را به شرح ذیل ارائه نمود:
“ابراز خشونت فیزیکی علیه دیگران یا خود،یا الزام به نشان دادن واکنش علی رغم خواست شخصی درحین احساس درد ناشی از آسیب دیدن”.

تعریف خشونت مهلک یا آزاردهنده باید براساس قالب واژه های نمادینی از درام(شور و هیجان)واقعی یا قابل باور باشد.خشونت طنز آمیز و حتی خشونت فکاهی می تواند حقیقی و قابل قبول باشد،حتی اگر از تاثیر مضحک و خنده آور برخوردار باشد.اما تهدیدات بیهوده،سوءاستفاده ی کلامی یا ایما و اشاره‌های کمیک با هرگونه عواقب واقعی نباید به عنوان خشونت در نظر گرفته شود.

در سال1976کمیسیون سلطنتی خشونت درصنعت ارتباطات کانادا که به عنوان کمیسیون لامارش(Lamarsh) شناخته شده است،تعاریفی برای ماهیت خشونت و ماهیت خشونت در رسانه‌ها ارائه نمود.طبق آن تعاریف،«خشونت هرگونه کنشی است که بطور تاسف انگیزی با عنوان رفاه و سلامت فیزیکی،روانشناختی یا اجتماعی بر اشخاص یا گروه‌های مختلف تحمیل می گردد.»
در این خصوص الووی(Alloway)و گیلبرتGilbert(99- 98: 1998)تصریح نموده اند که تمایز میان خشونت تام و نمادین ممکن است بویژه در بررسی تأثیر بالقوه خشونت نهفته در بازیهای ویدئوی/اینترنتی بر گفتمانهای حالت مردی و مردانگی مفید باشد.

بنابراین خشونت تام مشخصا مبتذل،قابل پیش بینی و بطور کلیشه ایی مردانه بوده و از محتوی سطحی و کم اهمیت برخوردار می باشد.درنتیجه،خشونت تام مخاطب را به مشارکت در تحریک برای تباهی و نابودی سوق می دهد؛در صورتیکه،خشونت نمادین،برالتزام پیچیدگی،بحرانی بودن و عقلانیت نسبت به مسائل و جریانات شدت می بخشد.

با درنظرگرفتن بازیهای ویدئوی/اینترنتی،بیشتر فرض بر این است که این بازیها،بازیگران را به درگیری غیرمنطقی و احساسی،رهانیدن توانایی‌های خطرناک و لذت بردن از تجارب جایگزین خشونت بی دلیل و بی جهت دعوت می‌نماید.

با درنظرگرفتن خشونت در رسانه‌ها،اینگونه تعریف شده است که خشونت موجود در نشریات،فیلم،تلویزیون،موسیقی، با اجرای زنده،صرفاً شبیه به خشونت در زندگی واقعی نیست.علاوه بر آن،خشونت موجود در رسانه‌ها ممکن است تعداد زیادی از مردم را در برگیرد،درحالیکه خشونت درنوع خود اینگونه نمی‌باشد.

در سال 1994پیشنهاد و طرحی توسط کمیته دائمی امور قضایی و حقوقی ارائه گردید.براساس این طرح موضوع اصلاح یا اضافه نمودن مفهوم«ناهنجار»به تعریف ارائه شده از خشونت در رسانه‌ها،عنوان گردید.
چنین تغییری به منظور منع واردات و فروش یا پخش کالاهایی با شاخص سلطه گر و غالب«استثمار بیش از اندازه یا تجلیل ازترس،سبعیت یا خشونت»صورت پذیرفت.

طرح فوق در سال1996توسط دپارتمان قضایی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.مسائلی درخصوص قانونمند نمودن منع محتوی و مضمون خشونت مطرح گردید.اثبات آزار و اذیت و توانایی برای تعیین استاندارد اجتماعی نیز به عنوان برخی از ملاحظاتی قلمدادگردید که تغییرات قانونی را بیش از پیش مشکل می‌سازد.

تحقیق در خصوص تاثیرخشونت و رسانه‌ها
تحقیقی که به این بخش از مقاله اختصاص یافته است،تمرکز ویژه‌ایی بر خشونت در تلویزیون و بازیهای ویدئویی خواهد داشت.تقریباً این تحقیق‌ صرفاً درخصوص بازیهای اینترنتی خشونت‌آمیز وتأثیر ناشی از آن برکودکان به عمل آمد،اما اگر شخص ماهیت تعاملی(برهم کنشی)این بازیها را در نظر گیرد،صرفاً ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد.مطالعه کلیدی نشان دادکه ارتباط میان خشونت در رسانه‌ها توسط شخصی بنام دکتر ارون (Eron) ارائه گردیده است

.وی گروهی از افراد جوان را برای مدت 22سال مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه دست یافت که افرادی که بیشتر به تلویزیون تماشا می کنند در سن هشت سالگی قریب به یقین خشن بوده،در سن30 سالگی،مرتکب جنایات هولناک بیشتری شده و درهنگام مشروب خواری پرخاشگرتر و تهاجمی‌تر بوده و کودکان خود را بطور بیرحمانه‌تری نسبت به دیگران تنبیه می‌نمایند

.با انجام تحقیقات دیگر،مطالعات دکتر ارون(Eron)تکرار گردیده و نتایج مشابه به دست آمد.طی تحقیقات بعدی،برندن سنتروال(Brandon Centerwall)،جنایتکاران جوان محکوم به زندان را که مرتکب جرائم خشونت آمیز شده بودند را مورد مطالعه اجمالی قرار داد.

یک چهارم تا یک سوم گزارشات بروجود شباهت در تکنیکهای جرم و جنایت دلالت می‌نمود که آنها در تلویزیون مشاهده کرده بودند.شاید بازگو نمودن این مطلب که سطح خشونت در خلال کارتونهای صبحگاهی بیش از سطح خشونت در دیگر برنامه های تلویزیونی در خلال ساعات پربیننده تلویزیون می‌باشد،مضحک باشد،اما واقعیت این است که 20 تا 25 عمل خشونت آمیز در هر برنامه ی کارتون صبحگاهی در مقابل 3 تا 5 عمل خشونت آمیز در هر برنامه ی ساعات پربیننده تلویزیون به چشم می خورد.

علاوه بر آن مؤسسه ملی بهداشت روانی به این نتیجه دست یافت که 3/80درصد از کل برنامه‌های تلویزیونی بر اعمال خشونت آمیز مشتمل می‌گردد و آن دسته از کودکانی که درعصر حاضر به دنیا آمده‌اند،تا رسیدن به سن 18 سالگی شاهد 200 هزار عمل خشونت آمیز در تلویزیون خواهند بود.

با در نظرگرفتن بازیهای ویدئویی،برنت دی وال(Brent de waal)دانشجوی آزمایشگاه رسانه‌های دانشگاه سیمون فریزر(Simon – Fraser)،تأثیرفیزیولوژیکی بازیهای ویدئویی را برروی انسان مطالعه نمود.دی وال گروهی از نوجوانان16ساله را در مقابل بازیهای ویدئویی خشونت آمیز مختلف نشانده و واکنشهای فیزیولوژیکی آنان را مورد بررسی و سنجش قرار داد.

وی میزان فعایت الکتریکی پوست(واکنشهای پوستی گالوانیکی)،و نیز ضربان‌ قلب بازیگران را کنترل نمود.دی وال با واکنشهای پوستی گالوانیکی و ضربانهای قلبی مواجه گردید که مطابق با محتوی بازی به طور جداگانه‌ایی نوسان می‌یافت.بنابراین اختلافی میان این موضوع وجود دارد که آیا بازی که آنها انجام می‌دهند برحسب میزان فعالیتشان خشونت آمیز یا غیرخشونت آمیز می‌باشد.در بخش بعدی این مقاله،توجه بیشتری را بر تأثیر فیزیولوژیکی خشونت در رسانه‌ها برروی کودکان مبذول خواهیم نمود.

گمراهی بازیگران بازیهای اینترنتی/ویدئویی خوشونت آمیز
بنا به اعتقاد دی گاتانو و بندر(DeGaettano and Bande 1996)بازیهای ویدئویی/اینترنتی خشونت آمیز پیام‌های کاذب و گمراه کننده ذیل را به بازیگران القاء می‌دارد:
• مشکلات می‌تواند به سرعت و با سرمایه شخصی اندک رفع گردد
• بهترین راه برای حل مشکلات حذف نمودن منبع و علت مشکل است

• مشکلات درست یا غلط،سیاه یا سفید(نحس یا خوش یمن)هستند
• غرق شدن در قانون بازی ویدئویی نشات گرفته از واقعیت صرفنظر از مورد سؤال قرار دادن قوانین مورد قبول و پذیرش می‌باشد
• بهره جستن از رفتارهای غریزی به جای رفتارهای متفکرانه و مسوولیت دار درقبال واکنش به مشکلات
• ذهنیت و تصور شخصی،مهارت مهمی برای حل مشکل نمی‌باشد

این چنین پیام‌های کاذب و گمراه کننده به سبب ساختار متمایز بازی های ویدئویی،یعنی کنشگری متقابل،تقویت گشته است.از زمانیکه صنعت کامپیوتر در تولیدات خود بیش از پیش پیشرفته گردیده است،بازیها و نسخه(ورژن)واقعی‌تری از وقایع و موضوعات را وعده داده است.از این رو متنهای بازی(دستورالعمل های نحوه انجام بازی)،ایده تجربه حسی تجسم یافته را افزایش می‌دهد.(Alloway and Gilbert 1998:107).

افراد جوان برای تحت تأثیر قرار گرفتن خشونت در رسانه‌ها مستعدتر و آسیب‌پذیرتر هستند
براساس تحقیقات به عمل آمده،سه عامل به شرح ذیل وجود دارد که شاخصهای اساسی تحت تأثیر قرار گرفتن جوانان از خشونت در رسانه‌ها می‌باشد.

1 تعیین و شناخت یکی از شاخص‌ها
واکنش،به شاخصی بستگی خواهد داشت که بازیگر با آن شاخص شناسایی می‌گردد.از این رو می‌توان تصریح نمود که به این علت که مهاجمان در رسانه‌ها معمولاً مردان بوده و زنان نیز قربانی می‌باشند،پسران به احتمال قریب به یقین به تهاجم واکنش نشان خواهند داد و دختران به ترس.مطالعات نشان می دهد

که بعد از انجام بازیهای ویدئویی خشونت آمیز پسران احساس خرسندی و رضایت نموده اما از طرفی دختران احساس آرامش کمتری نموده و تمایل چندانی به انجام مجدد بازی ندارند.در این خصوص فرد باید هنگامی که در خصوص نفوذ و تأثیر خشونت رسانه‌های الکترونیک بر روی کودکان بحث و گفتگو می‌نماید،مسئله جنسیت(زن یا مرد بودن)را به بحث خود اضافه نماید.

فرض بر این است که بازیهای ویدئویی/اینترنتی و بیشتر فیلم‌های خشونت آمیز معطوف به بازار جوانانی است که بشدت نیرومند،مهاجم و خشن هستند.در این حالت مردان بیشتری نسبت به زنانی که به انجام بازیهای ویدئویی مبادرت می نمایند،وجود خواهد داشت،‌علاوه بر این موضوعات و مضامین تهاجمی و پرخاشگرانه‌تری در شخصیت‌های مردانه و خشونتهای ویژه مردان نسبت به زنان در صفحه بازیهای ویدئویی نسبت به تلویزیون وجود خواهد داشت.

اگر فردی این موضوع را مدنظر قرار دهد که بیشتر مردان توسط صنعت بازی مورد هدف قرارمی‌گیرند،این روند که چگونه تصاویر اغوا کننده‌ایی از کنش مردانگی و خشونت حاصل می‌گردد،نگران کننده و ملال آور است.
اگر فردی بازی نبرد مهلک(Mortal Combat)را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد،دریافت خواهد کرد که صفحه اکشن(روند انجام بازی همراه با اعمال خشونت آمیز)مملو ازخشونت می‌باشد.چالش بازی برای بازیگران،انتخاب شخصیت بازی و جنگیدن و برنده شدن با انجام اعمال خشونت آمیز می‌باشد.

در این بازی،تمامی شخصیتها خشن بوده و سونیا بلید(Sonya Blade)تنها شخصیت زن در گروه هشت نفره است که در نبرد با شخصیتهای مرد شرکت جسته و از شاخص خشونت شهوت انگیز برخوردار می باشد.

جنبه مهم دیگر این است که مردانگی غالب و برتر در بازیها همگام با حالات مختلف مردانگی‌ تبعی و در ارتباط با حضور زنان شکل گرفته است.حتی در انجام بازیها که مردان صرفا ً‌پیشگام و پیشتاز اجرای قوانین نمی‌باشند،جریانی در بازی به منظور تعیین اختلافات میان شخصیتهای زنان و مردان حاکم است که تحت تاثیر آن،زنان به فاکتورهای سکس و عوامل اغوای شهوت در مردان بدل گشته‌اند.از روند فوق الذکر می توان به این نتیجه دست یافت که به بازیگران لذات استیلا و تفوق سکسی القاء شده است.

این موضوع که اغلب مصرف کنندگان و بازیگران بازیها،مرد هستند،معمولاً مبین سیطره و تسلط مردان بر زنان است.برای مثال،در بازی(Virtual Valerie)به بازیگران فرصتی برای انجامValerieبرحسب لذت و میلشان ارائه شده است.از این رو بازیگران به بیرون ریختن و آشکار ساختن احساسات و تخیلاتشان در دنیای مجازی که در آن دنیا تمایلات جنسی بلافاصله ارضاء می‌گردد،دعوت و فراخوانده شده‌اند.

2 نقد و تفسیر آنچه که جوانان آن را واقعیت مربوط به زندگی خودشان می‌پندارند
آنچه که از این جمله مشهود است این که خشونت در رسانه‌ها تأثیر مؤثرتر و قوی‌تری بر کودکانی دارد که در زندگی خود با خطر مواجه گردیده اند.بعلاوه،خشونت در رسانه‌ها تأثیر مهلک و مخربی بر جوانان خواهد داشت.دلیل این امر این است که آنان از تجارب زندگی واقعی برای قضاوت درخصوص این موضوع که آنچه را که درصفحه نمایش می‌بینند واقعی بوده یا غیرواقعی برخوردار نمی‌باشد.
3 خیال پردازی شخصی درباره شخصیتهای بازی های خشونت آمیز
روئیا در بیداری«تجسم مجدد فیلم و بازی در ذهن»نفوذ و تأثیر صحنه‌های خشونت آمیزی را که کودک آن را تماشا نموده است،افزایش خواهد داد.

باید خاطرنشان ساخت که دو تیرانداز مسؤول تراژدی (Columbine)درسال 1999 مثال خوبی از حساسیت جوانان نسبت به تصاویر خشونت آمیز رسانه‌های الکترونیکی می‌باشند.حدس و گمان بر این است که دو پسر(دو تیرانداز) مقلد شخصیتهایی بودند که آن ها در کامپیوترهای خانگی‌ خود در نقش آنان بازی کرده بودند.براساس گزارشات رسانه‌ها،دو تیرانداز،اریک هریس(Eric Harris)و دیلان کیبولد(Dylan Kiebold)از انجام بازی DOOM که از جانب ارتش ایالات متحده به منظور آموزش سربازان برای کشتن مؤثرتر و کارآمدتر مجوز و پروانه گرفته بود، لذت می بردند.

هنگامی که مرکز سیمون ویسنتال(Simon Wiesenthal)به دنبال ردپایی از گروه‌های نفرت اینترنتی در شبکه بود، جستجوی جامعی را آغاز نمود و به وب سایت هریس(Harris)با نسخه‌ایی از بازی Doom که وی سفارش داده بود،برخورد نمود.در این نسخه از بازی Doom دو تیرانداز با تسلیحات فوق العاده و با مهمات نامحدود وجود داشته و شخصیت‌های دیگر بازی فاقد چنین امکاناتی بودند.

در واقع هریس (Harris)در وب سایت خود از یکی از سرگرمی‌هایش نام برده بود و اینگونه خاطر نشان ساخته بود که او یک بازیگر حرفه‌ایی Doom و خالق DoomII(نسخه دوم بازی Doom )می‌باشد.
برای جلوگیری از یک چنین تراژدی علائم و نشانه هایی مبنی بر اینکه کودکان و نوجوانان تحت تأثیر محتوی رسانه‌های الکترونیکی خشونت آمیز قرارگرفته‌اند،وجود دارد.

براساس انجمن روانشناسی آمریکا و آکادمی پزشکی اطفال آمریکا،علائم هشدار دهنده که باید مدنظر و توجه قرار گیرد را می‌تواند به سه گروه سنی ذیل تقسیم نمود:
• کودکان نوپا و پیش دبستانی
• کودکانی که به سن مدرسه رفتن رسیده باشند
• نوجوانان(رده های سنی ده تا نوزده سال)
علائم هشدار دهنده در کودکان نوپا و پیش دبستانی:
• داشتن کج خلقی‌های رفتاری بسیار در یک روز تنها
• داشتن طغیانهای تهاجمی و پرخاشگرانه اغلب بدون هیچگونه دلیل و نشانه‌ایی
• بیش فعالی،تابعیت از امیال آنی و نترس بودن

• همواره از پیروی نمودن دستور عمل و راهنمایی و گوش دادن به بزرگتران سرباز می‌زنند
• عدم وابستگی و تعلق خاطر به والدین
• به کرات نظاره گر خشونت درتلویزیون می باشند
• ترغیب به انجام بازی های برخوردار از مضامین و محتوی خشونت آمیز
• اعمال رفتار خشونت آمیز علیه دیگر کودکان هم سن و سال خود
علائم هشدار دهنده در کودکانی که به سن مدرسه رفتن رسیده باشند:
• عدم تمرکز و توجه

• برهم زدن و مختل نمودن فعالیتهای کلاسی
• ناخوشی و کسالت در مدرسه
• ایجاد نزاع و درگیری به طور مکرر در مدرسه
• تماشای صحنه‌های تلویزیونی و فیلم‌های خشونت آمیز و یا انجام بازیهای ویدئویی خشونت‌آمیز
• دوستی با کودکان سرکش یا پرخاشگر

• عدم پیروی از بزرگسالان
• داشتن رفتاری خشونت آامیز نسبت به حیوانات دست‌آموز(اهلی)یا دیگر حیوانات
• به راحتی مأیوس و ناامید می‌گردند
علائم هشدار دهنده در نوجوانان(رده های سنی ده تا نوزده سال):
• عدم گوش فرا دادن به سخنان اشخاص مقتدر و صاحب قدرت
• بدرفتاری با مردم و متکی به خشونت فیزیکی یا تهدیدات خشونت آمیز برای حل مشکلات
• وجود یاس در زمان حضور در مدرسه و اغلب فراری از کلاس
• محرومیت از کلاس
ماهیت و تأثیرات خشونت در رسانه بر روی کودکان و نوجوانان
شایان ذکر است که اغلب افراد هنگامی که نظاره گر خشونت تلویزیونی یا سینمایی می‌باشند یا به انجام بازی اینترنتی خشونت آمیز مبادرت می‌نمایند،به افرادی خشن بدل نمی‌گردند.اما ممکن است تحت تأثیر یکی از موارد ذیل قرار گیرند:
• تأثیر تهاجمی:تشویق به رفتار خشونت آمیز

• تأثیر قربانی:افزایش ترس و وحشت
• تأثیر تماشاچی و ناظر:منتج به بیرحمی و پذیرش خشونت به عنوان رفتاری نرمال و باثبات
• تأثیر رغبت:ایجاد اشتیاق برای انجام هرچه بیشتر بازیهای خشونت آمیز
شایان ذکر است که خشونت در رسانه‌های الکترونیک عمومی به شرح ذیل بر روی کودکان تأثیر می‌گذارد:
• افزایش رفتار تهاجمی و ضد اجتماعی
• افزایش ترس از قربانی شدن
• ایجاد خلاء ‌احساسی نسبت به خشونت و قربانیان خشونت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی شهرداری شوش دانیال word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی شهرداری شوش دانیال word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی شهرداری شوش دانیال word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی شهرداری شوش دانیال word :

عنوان
« مرحله اول »
تاریخچه سازمان
نمودار سازمانی و تشکیلاتی
نوع محصولات تولیدی یا خدماتی
شرح منحصری از فرآیند تولیدی خدماتی
« مرحله دوم
موقعیت رشته کارآموزی در واحد صنعتی با بررسی جزئیات رشته کار آموزدر واحد صنعتی با برسی جزئیات رشته کار آموز در واحد صنعتی
امور جاری در دست اقدام
برنامه های آینده
نکنیکهایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی بکار می رود
مقدمه
رشته عمران یکی از مهمترین رشته ها در امر سازندگی و آبادانی هر منطقه به شمار می رود به طور که این رشته را می توان به عنوان مادر سازندگی یاد کرد . دانشجویان فارغ التحصیل از محل دانشگاه خود طی تحمل بیشتر با موارد تئوریک کار خود آشنایی پیدا می کنند و آشنایی با موارد عملی کار خود را به طور خیلی محدود آن هم در قالب بازدید ها و وسایل سمعی بصری می باشد .
در درس کار آموزی 2 دانشجو به تحلیل و بررسی عمیقی در مورد مکان و موضوع کا آموزی می پردازد و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت ارائه دهد .
طی گذراندن این 2 واحد درسی دانشجو با جزئیات عملی کار در محل کار خود آشنا می شود و دانسته های تئوری خود را با دیدن و عمل در کار استحکام و افزایش می دهد لذا این واحد یکی از مهمترین واحد های درسی دوره کارشناسی عمران می باشد .

تشکر :
اینجانب نیز به نوبه خود از تمام مسئولین و پرسنل سازمان شهرداری شوش که من را در امر گذراندن این وحد درسی یاری نمودند تشکر و قدر دانی می نمایم .
از جناب آقای مهندس حلوایی ریاست محترم دانشکده عمران که من را در انجام هر چه بهتر این واحد راهنمایی کردند کمال تشکر و قدر دانی را می نمایم .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ