سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دشمنی به بار می آورد : نفاق، ستمگری و خودبینی . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق بهداشت و ایمنی کارگاه های فرش دستباف word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بهداشت و ایمنی کارگاه های فرش دستباف word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بهداشت و ایمنی کارگاه های فرش دستباف word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق بهداشت و ایمنی کارگاه های فرش دستباف word :

بحث در مورد ایمنی و بهداشت کارگاه های قالیبافی بسیار گسترده است. ایمنی و بهداشت کارگاه ها در مورد کارگاه های متمرکز بزرگترین مشکل کم بودن یا نبودن این مراکز می باشد که در جواب این امر متولیان فرش دلایل قانع کننده ای دارند.
در مورد کارگاه های خانگی با اینکه اقداماتی را در بهداشتی کردن محیط قالی بافی انجام داده بودند، اما بافندگان استقبال چندانی از آن ننموده اند. بهتر است قبل از اجرای هر طرحی ابتدا فرد را از اهداف آن مطلع نماییم و آنان را به نحو شایسته ای توجیه کنیم تا بافندگان خود نسبت به اجرای طرح تمایل داشته باشند و از آن استقبال نمایند

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد انسان و امواج الکترومغناطیس word دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد انسان و امواج الکترومغناطیس word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد انسان و امواج الکترومغناطیس word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد انسان و امواج الکترومغناطیس word :

انسان و امواج الکترومغناطیس

چکیده
انسان در معرض انواع میدان‌های الکترومغناطیسیی ناشی از منابع طبیعی و مصنوعی است. این میدان‌ها باعث ایجاد میدان الکتریکی در بدن و تاثیر حرکت یون‌ها، ایجاد گرما، تحریک عصبی و عضلانی و آثار مختلف دیگری می‌شوند. به نظر می‌رسد میدان‌های الکترومغناطیسی ناشی از وسایل خانگی معمولی که در حد متعارف هستند، خطری برای انسان نداشته باشند، اما در حالت‌های خاص مانند زندگی در نزدیکی خطوط انتقال قدرت و پست‌های فشار قوی، کار و یا زندگی در مجاورت ایستگا‌های فرستنده پرقدرت رادیویی و تلویزیونی و رادارها و انواع دیگر پرقدرت، میدان الکترومغناطیسی آثار زیانباری دارد و باید حتی‌الامکان از چنین میدان‌ها و امواج الکترومعناطیسی اجتناب و یا جوانب بهداشتی را رعایت کرد.

 

مقدمه
امواج الکترومغناطیسی سرتاسر فضای اطراف ما را پر کرده است، بسیاری از این میدان‌ها و امواج از ابتدای جهان وجود داشته‌اند و میلیون‌ها سال قبل در منشاء حیات و تکامل آن نقش داشته‌اند. امروزه نیز علاوه بر میدان‌های طبیعی با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت و با کابردهای بیشتر میدان‌های الکترومغناطیسی در علوم، صنعت و پزشکی، هر روزه این میدان‌ها سلامت محیط زیست انسان را در معرض تهدید قرار می‌دهند. آثار زیست‌شناختی ناشی از این میدان‌ها به شدت میدان، بسامد (فرکانس)، تغییرات آن و خصوصیات فیزیکی فرد مورد تابش یا قسمتی از بافت که مورد تابش قرار گرفته، بستگی دارد.

از سوی دیگر اکثر وسایل خانگی که از برق شهر استفاده می‌کنند، در اطراف خود دارای میدانی هستند که با بسامد برابر با بسامد بر شهر تغییر می‌کند. دستگاه‌های مخابراتی شبکه‌های انتقال قدرت، اجاق‌های ماکروویو، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های تصویری و دستگاه‌های MRI از جمله منابع میدان‌های الکترومغناطیسی هستند. میدان‌های دارای بسامد پائین، معمولاً می‌توانند باعث تحریک عصبی شوند، اما آثار ناشی از میدان‌های دارای بسامد بالا، بیشتر آثار گرمایی هستند.

منابع طبیعی میدان‌های الکترومغناطیسی
طبقات یونسفر و مگنتوسفر جو زمین، آن را در مقابل قسمتی از تابش الکترومغناطیسی ناشی از بیرون جو حف می‌کنند. اما خود باعث ایجاد میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی بر روی زمین می‌شوند. تابش خورشیدی و اشعه‌ی کیهانی از منابع مهم میدان‌های طبیعی برون جوی هستند، زمین نیز از منابع تابش است.

 

منابع میدان‌های الکترومغناطیس ساخت بشر
دستگاه‌ها و خطوط انتقال قدرت میدان‌های الکترومغناطیسی ایجاد می‌کنند که معمولاً با بسامدهای 50 تا 60 هرتز نوسان می‌کنند. میدان الکتریکی و مغناطیسی ناشی از یک خط انتقال قدرت 400kv و 1000A در زیر خط به ترتیب عبارتند از میدان الکتریکی 10000v/m و میدان مغناطیسی در حدود 20ut.
دستگاه‌ها و وسایل خانگی که از شبکه توزیع برق استفاده می‌کنند، در اطراف خود دارای میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی با فرکانس 50 تا 60 هرتز هستند.
به عنوان مثال یک سشوار در فاصله‌ی 1 فوتی (30cm) دارای میدان مغناطیسی به شدت 10 تا 20 گوس و میدان الکتریکی به شدت 40v/m می‌باشد. تلویزیون‌های معمولی در فاصله‌ای که بیننده قرار دارد، دارای میدان الکتریکی در حدود 0/1ut هستند.

فرستنده‌های مخابراتی سیستم‌های رادار، فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی شدیدی تولید می‌کنند که با بسامدهای بالا نوسان می‌کنند. کارگرانی که در برجهای خبری رادیویی و یا تلویزیونی از مرتبه 10kv/m و میدان‌های مغناطیسی با شدت بالاتر از 5A/m قرار می‌گیرند، اجاق‌های مایکروویر نیز از منابع تولید میدان‌های الکترومغناطیسی با بسامد رادیویی (RF) هستند که در بسامدهای z245MHz-915MHz با توان خروجی 600-1000w کار می‌کنند.

در فاصله بسامدهای 1MHz-1GHz انرژی میدان الکترومغناطیسی توسط بدن جذب و به انرژی حرارتی تبدیل می‌گردد که اگر میزان جذبل انرژی دریافتی از تعداد 4w/m2 بیشتر شود، ا تا 2 درجه افزایش دما را باعث می‌شود و به همین دلیل از این امواج در دیاتری برای درما استفاده می‌شود.

انسان در میدان الکترومغناطیسی
بدن انسان از نظر میدان الکترومغناطیسی یک محیط ناهمگون است که خواص الکتریکی و مناطیسی قسمت‌های مختلف آن با هم متفاوت است. میدان الکتریکی با بسامد کم باعث جاری شدن بارها، پلاریزاسیون بارهای مقید، شکل‌گیری دی‌پل‌های الکتریکی و تغییر جهت دی‌پل‌های موجود دریافت می‌شوند. میدان مغناطیسی نیز باعث القای میدان الکتریکی در بدن و ایجاد جریان بسته می‌شود. اندازه میدان القائی و چگالی جریان، متناسب با شعاع حلقه هدایت جریان و میزان تغییرات فلوی میدان مغناطیسی است.

 

اثر میدان و چگونگی جذب انرژی از میدان توسط بدن
پیشینه جذب از یک میدان با بسامد رادیویی (RF) زمانی اتفاق می‌افتد که جهت میدان الکتریکی موازی مشخص باشد. هم‌چنین برای یک انسان متوسط فرکانس‌های بین 70-150 MHz یعنی باند VHF بیشترین جذب را در بدن دارند.

به طور کلی میزان جذب در فرکانس‌های مختلف به صورت زیر است:
• فرکانس‌های زیر 100KHz باعث جذب انرژی ناچیز و افزایش دمای اندک و غیرقابل اندازه‌گیری می‌شود و اثر آن بیشتر به ایجاد جریان القایی و تا حدی تحریک عصبی برمی‌گردد.

• در فرکانس‌های بالاتر از 100KHz جذب بیشتر است. با افزایش فرکانس‌ میزان جذب انرژی بیشتر می‌شود و همین‌طور جذب جایگیزیده منطقه‌ای می‌شود. در فرکانس‌های بیشتر از 10GHz یعنی باند EHF جذب انرژی از میدان الکترومغناطیسی بیشتر به سطح پوست محدود می‌شود.
به همین دلیل نیز در بسامد مختلف از واحدهای متفاوتی برای اندازه‌گیری شدت میدان استفاده می‌شود.

اثر غیرمستقیم میدان
اثر غیرمستقیم میدان، اولاً به جریان تماس حاصل از اتصال بین شخص و رسانای الکتریکی دیگری که در میدان قرار دارد و در پتانسیل متفاوتی است، بستگی دارد. با تماس شخص با این رسانا جریان الکتریکی از بدن او می‌گذرد که شدت این جریان بستگی به شدت میدان، فرکانس، محل تماس، سن و جنس فرد دارد. ثانیاً به جفت‌شدگی میدان با وسائلی که در بدن شخص کار گذاشته می‌شود یا همراه اوست، مثل سمعک، پیس‌میکر (ضربانساز قلبی یا مصنوعی) یا

الکترودهایی که برای تحریک و یا برای اندازه‌گیری در داخل بدن شخص قرار داده می‌شوند، بستگی دارد و باعث وقفه در کار آنها می‌شود. برای بدن خطرناکترین بسامدهای ELF (در حدود 50 تا 80 هرتز) هستند. در این بسامدها جریان‌های بسیار کوچک، باعث آثار زیست‌شناختی و قابل توجه می‌شوند. به عنوان مثال، عبور جریان 23mA در فرکانس‌های حدود 50-60Hz می‌تواند باعث شوک دردناک و مشکلات قلبی و تنفسی شدید شود، در حالی که این اثر در فرکانس 100KHz با جریانی حدود 320mA ایجاد می‌شود.

 

آثار ناشی از میدان‌های الکترومغناطیسی EMF
میدان الکتریکی ایستا

میدان الکتریکی ایستا باعث ایجاد جریان ایستا می‌شود که این جریان آثار زیر را به دنبال دارد.
الکترولیز بافتی: با عبور جریان الکتریسیته مستقیم از بدن الکترولیز رخ می‌دهد و مایعات بین‌بافتی و خون الکترولی می‌شوند.
عبور جریان پیوسته باعث احساس سوزش، سوزن سوزن شدن قرمزی، احساس حرارت، ایجاد مزه آهن، سرگیجه و آثار دیگری می‌شود. هم‌چنین اعصاب و عضلات در اثر عبور جریان الکتریسیته تحریک و منقبض می‌شود.

 

میدان مغناطیس ایستا
مطالعه بر روی کارگرانی که با تولید آهنرباهای دائمی سروکار دارند، نشان داده است که میدان مغناطیسی ایستا می‌تواند باعث کاهش فشار خون، کاهش گلبول‌های سفید خون، کاهش ضربان قلبو تغییر الکتروانسفالوگرام گردد. هم‌چنین در افرادی که زمان‌های طولانی تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی بوده‌اند.
علائمی مثل افسردگی، سردرد، زودرنجی، کم‌اشتهایی، خارش و سوزش مشاهده شده است. کسانی که در معرض چگالی شار مغناطیسی قرار گرفته‌اند، هنگام حرکت در میدان سرگیجه، تهوع و طعم فلز داشته‌اند.

 

میدان‌های الکترومغناطیس ELF
درباره‌ی میدان‌های الکترومغناطیسی که با بسامدهای پائین نوسان می‌کنند، (100Hz) مثل شبکه‌های انتقال قدرت و یا میدان‌های الکترومغناطیس ناشی از بعضی از وسائل خانگی مطالعات زیادی انجام شده است. افزایش خطر انواعی از سرطان مثل سرطان خون و یا سرطان سینه، در تحقیقات زیادی مشاهده شده است.

مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد جریان‌های ضعیف ELF موجب برهم کنش می‌شوند که منجر به پاسخ‌های زیست‌شیمایی و تغییر در عملکرد سلولی و زاد و ولد می‌شوند. مدارک نشان می‌دهد که خواص ساختمانی و عملکرد سلول در پاسخ به میدان‌های بیش از 100mA/m عوض می‌شوند.
کیرشوینگ و همکاران مدلی را پیشنهاد کرده‌اند که در آن ذرات مغناطیسی در فضای بین سلولی می‌توانند غشای سلول را شکافته و یا دریچه‌های آن را مسدود کنند، در رابطه با سرطان و وابستگی آن با میدان‌های الکترومغناطیس با فرکانس پایین مثل میدانهای وابسته به شبکه‌های انتقال قدرت و لوازم خانگی تحقیقات وسیعی انجام شده است.

تعدای از این تحقیقات افزایش خطر انواع خاصی از سرطان خون و یا سرطان سینه را نشان داده‌اند. اما این تحقیقات و حتی تحقیقاتی که نتایج معکوس داشته‌اند، با نداشتن پشتیبانی آزمایشگاهی کافی از توان لازم برای پیگیری یک استدلال قوی برخوردار نیستند.

نتیجه‌گیری
تحقیقات در مورد آثار زیست‌شناختی مربوط به میدان‌های الکترومغناطیس هنوز در ابتدای راه است. مطالعات گوناگونی آثار زیانبار این میدان‌ها در حدود غیرمتعارف نشان داده است، اگرچه ممکن است مکانیزم‌های این این آثار ناشناخته باشد.

اما به طور کلی می‌توان گفت در زندگ معمول و در حدود ناشی از دستگاه‌های خانگی هنوز آثار زیانبار ثابت‌شده‌ای وجود ندارد. افرادی که به طور ناگزیر به مدت طولانی تحت تاثیر این امواج و میدان‌ها هستند، مثل افرادی که در مجاورت خطوط انتقال قدرت پست‌های فشار قوی فرستنده‌های مخابراتی رادیویی و تلویزیونی و کارکنان شاغل در این مراکز و یا مراکزی که با میدان‌های الکترومغناطیس قوی به مدت طولانی سرو کار دارند، بهتر است استانداردهای ایمنی و بهداشتی توصیه شده توسط سازمان‌هایی نظیر سازمان بهداشت جهانی و مراکز دیگر را مطالعه و رعایت کنند.

 

منابع:

• Health physics journal of radiation of epidemiology

مقدمه

همه با واژه‌ی جمعیت آشنا هستیم و هر روز اصطلاحاتی از قبیل جمعیت شهری، جمعیت روستایی، جمعیت دانش‌آموزان، جمعیت کشاورزان، جمعیت با سواد و ; را در مکالمات روزمره‌ی خود به کار می‌بریم یا در مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌ها می‌خوانیم. تجمعی از افراد انسانی که در منطقه‌ای معین (محله، شهر، شهرستان، استان یا کشور) به طور مستمر و معمولاً به شکل تجمع از خانوارها و خانواده‌ها زندگی می‌کنند، جمعیت گفته می‌شود.

بخش اول
تحولات جمعیتی

آدمی برای بقاء خود نیازهای متعددی دارد. غذا، پوشاک و مسکن از جمله نیازهایی هستندکه بدون آنها حیات انسان به خطر می‌افتد و به عبارت دیگر، تا زمانی که انسان غذای کافی و پوشاک و مسکن مناسب نداشته باشد، با احتمال مرگ و میر مواجه خواهد بود. تحولات زندگی انسان‌ها از گذشته تا حال بر اساس نحوه‌ی تامین نیازهای فوق صورت گرفته است و افزایش یا کاهش جمعیت نیز متاثر از همین عامل بوده است.

در شرایط ابتدایی و در اقتصاد ساده‌ی کشاورزی رشد جمعیت بسیار کند و در برخی شرایط استثنایی، منفی بوده است. در آن شرایط، گاه خطرات طبیعی از جمله سیل، زلزله و ; موجب وضعیت بد اقتصادی در خانواده می‌شد و در نتیجه تعداد زیادی را از بین می‌برد. علاوه بر آن وقوع جنگ‌ها در جوامع نیز موجب هلاک بسیاری از افراد می‌گشت. در شرایط سخت زندگی که احتمال زنده‌ماندن فرزندان خانواده‌ها تا 20-15 سالگی خیلی محدود بود، میزان موالید در سطح بالای قرار داشت تا جایگزینی برای فرزندان فوت شده باقی بماند.

بر اساس محاسبات تقریبی، روند رشد جمعیت تا قبل از انقلاب صنعتی و حتی در شرایط مساعد، بسیار محدود بود و جمعیت به اندازه‌ی کمی افزایش می‌یافت.

به عنوان مثال، همزمان با انقلاب کشاورزی، در هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح، جمعیت جهان احتمالاً 10 میلیون نفر بود. این رقم در آغاز عصر مسیحیت، در حدود 250 میلیون نفر برآورد شده است. یعنی در مدت هشت هزار سال، جمعیت جهان 25 برابر شده است.

بعد از انقلاب صنعتی
در اواخر قرن هجدهم میلادی، ابتدا در معدودی از کشورها و در طول قرن نوزدهم، در قاره‌ی اروپا و چند کشور دیگر، قوه‌ی بخار کشف و سبب تحولات اساسی در زندگی بشر شد که به انقلاب صنعتی معروف است. در سایه‌ی این انقلاب مقدار و کیفیت غذا بهتر شد و در وضع پوشاک و مسکن نیز پیشرفت‌هایی حاصل شد. در این دوران انسان با پیشرفت تکنولوژی، سدها و اماکن مسکونی بهتری ساخت و زندگی خود را از خطر سیل و زلزله در امان نگه داشت.

تولید انواع مواد غذایی مقوی و بهبود کیفیت حمل و نقل نیز، خطر قحطی و خشکسالی را محدود کرد. بدین ترتیب، بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی کاهش یافت. به دنبال آن دانش پزشکی نیز پیشرفت کرد و نوآوری‌های اساسی و تحولات چشمگیری در تکنولوژی بهداشت و درمان تحقق یافت. تولید گسترده آنتی‌بیوتیک‌ها، ‌انواع واکسن‌ها و انواع ضدعفونی‌کننده‌ها موجب کاهش مرگ و میرهای زیاد و غیرعادی شد. بدین ترتیب، در کشورهای صنعتی مرگ و میر به طور چشمگیری کاهش یافت، اما میزان باروری در این کشورها همچنان در سطح بالایی قرار داشت و در نتیجه جمعیت روبه افزایش گذاشت، به طوری که در قرن نوزدهم به ویژه در نیمه‌ی دوم آن کشورهای اروپایی شاهد یک دوره رشد رسیع جمعیتی بودند.

در این زمان، رشد سریع جمعیت در اروپا، موجب کاهش منابع غذایی در برابر جمعیت شد و افزایش جمعیت به عنوان یک مسئله اجتماعی، ذهن صاحب‌نظران و اندیشمندان و سیاستمداران را متوجه خود کرد و مسئله مهم، عدم تعادل بین جمعیت و وسایل و امکانات معیشتی مطرح شد.

کشورهای اروپایی در مواجهه با این مشکل، سعی کردند با استفاده از راه‌های مختلفی، میزان موالید را تقلیل داد و از این‌رو در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، میزان موالید در این کشورها کنترل شد و در سطح پایینی قرار گرفت. امروز در این کشورها، میزان‌های موالید و مرگ و میر، هر دو در سطح پایینی قرار گرفته و در نتیجه جمعیت آنها با رشد اندکی افزایش می‌یابد و حتی برخی از آنها با پدیده رشد منفی روبرو هستند، یعنی حالتی که در آن میزان مرگ و میر از میزان موالید بیشتر است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله خداشناسی، خود شناسی word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خداشناسی، خود شناسی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خداشناسی، خود شناسی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خداشناسی، خود شناسی word :

بخشی از فهرست مقاله خداشناسی، خود شناسی word

فهرست مطالب
عنوان صفحه
آغاز خداشناسی، خودشناسی است 1
خداجویی (چرا برای شناسایی آفریدگار جهان فکر و مطالعه می کنیم؟) 2
آثار خداشناسی در زندگی ما 4
خداشناسی از یک راه مطمئن 5
انگیزه خداجویی 7
انواع صفات خدا (چرا صفات خدا به دقت و احتیاط فراوان احتیاج دارد؟) 7
چه راهی برای خداشناسی وجود دارد که مبتنی بر نوعی یافت درونی و وجدانی است؟ 11
چرا تفاوتی که خداوند در خلقت مخلوقات گذاشته است، ظلم به آنها محسوب نمی شود؟ 14
فلسفه آفرینش (هدف خدا از خلقت آفرینش چیست؟) 14
چه نفع و بهره ای از آفرینش نصیب موجودات می شود؟ 15
چرا خداوند درخلقت موجودات تفاوت قائل شده است؟ 18
چه قانونی سعادت بشر را تضمین می کند؟ 19
وضع قوانینی این چنین از عهده چه کسی ساخته است؟ 19
رضای پروردگار را چگونه باید کسب کرد؟ 20
خوف و رجاء 21
امتحان 22
دعا 23
شکر 23
لطف 24

خودشناسی چگونه است؟
به چند نمونه از ویژگی های انسان التفات کنیدتا خالق را بهتر بشناسید
1- هرگاه به این حقیقت واقف شود که آدم خلیفه خدا بر روی زمین است یعنی آیینه تمام نمای صفات الهی است و هرکس بخواهد خدا را ببیند می تواند او را که ساخته شده و دست پرورده خداوند است مشاهده نماید چنین کسی خدای خود را خواهد شناخت.
2- آدمی که دربندگی پروردگار خود ثابت باشد خداوند به خود می بالد وبه هنر خویش تبریک می گوید و می فرماید: آفرین بر قدرت کامل بهترین آفریننده. چون که خدا خودش بهتر می داند که چه موجود عظیمی آفریده از این جهت به آفرینش خود تبریک می گوید.
3- همچنین در آیات متعدد قرآن تصریح گردیده که انسان مسجود ملائک است.
4- در حدیث است که بیان می کند: هرکس خود را شناخت محققاً خدای خود را شناخته است.
5- زمانی که آدم بداند که قلبش منزلگاه خدا است.
6- آنگاه که امانت و اختیار خداوند را در خود احساس نمود.
7- موقعی که فهمید و به یقین رسید که خداوند چاشنی روح خود را در وجود او دمیده است ارزش وجودی خود را درک می کند و تقرب و نزدیکی خویش را با خالق یکتا حفظ نموده و پیوند بندگی را محکمتر نگه می دارد و از خودشناسی به خداشناسی پی می برد و این خودشناسی هرچه دقیقتر و عمیق تر گردد معرفت خداشناسی در انسان تقویت می شود.بنابراین می توان گفت همانطور که قرآن کلام خدا است و پیامبر کلام خدا است انسان هم کلام خداوند است.پس آنکس که جانشین خدا در زمین است خدا را می شناسد.آنکه وجودش کلمه خدا است با کلام خدا آشنا است. او که قلبش جایگاه خدا است خدا را می شناسد.
پس انسان با توجه به شناخت خویشتن و درون نگری خود به شرح فوق و اینکه دارای نیروهای خدادادی عقل و فطرت و قدرت خلاقیت و اختیار و انتخاب احسن است مسلماً به مرحله ای می رسد که خالق یکتای خود را می بیند و می شناسد و تنها او را می پرستد.
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حدّ است مکان آدمیت
خدا جویى
چرا براى شناسایى آفریدگار جهان فکر و مطالعه مى کنیم؟
1- عشق به آگاهى و آشنایى به جهان هستى، در درون جان همه ما است.
همه ما به راستى مى خواهیم بدانیم این آسمان بلندپایه، با اختران زیبایش، این زمین گسترده با مناظر دل فریبش، خود به خود به وجود آمده اند، یا این نقش هاى عجیب به دست نقاشى ماهر و توانا و چیره دست، کشیده شده است؟
نخستین سؤالاتى که در زندگى براى همه ما پیدا مى شود این است که:

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت Stepper Motors موتورهای پله ای word دارای 71 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت Stepper Motors موتورهای پله ای word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت Stepper Motors موتورهای پله ای word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت Stepper Motors موتورهای پله ای word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت Stepper Motors موتورهای پله ای word :

اسلاید 1 :

موتور پله ای چیست و مشخصه های اساسی آن کدامند؟

  • موتور پله ای یک موتور الکتریکی هست که ورودی الکتریکی دیجیتال را به یک حرکت مکانیکی تبدیل می کند.
  • شکل زیر مقطع عرضی سا ختار یک موتور پله ای مدرن نمونه را نشان می دهد:

 

اسلاید 2 :

  • پله بر ثانیه :

 

                SPS = (RPM * SPR) /60

  • تعداد پله ها
  • سرعت موتور
  • گشتاور

اسلاید 3 :

  • این موتور به نام موتور “رلوکتانس متغیر تک پشته ای” خوانده می شود.
  • هسته استاتور در شکل 2 دارای 6 قطب یا دندانه 60 درجه می باشد.
  • روتور هم دارای 4 قطب 90 درجه می باشد.
  • هر دو هسته روتور و استاتور ار جنس فولاد نرم هستند.
  • سه دسته سیم پیچی همان طور که در شکل نشان داده شده است،

  آرایش داده شده اند.

  • هر دسته دارای دو کلاف است که به صورت سری متصل شده اند.
  • به هر یک از این دسته سیم پیچ ها فاز می گویند.در نتیجه این ماشین یک موتور سه فاز است.
  • جریان از یک منبع تغذیه DCاز طریق کلید های I III,II, تامین می شود.

اسلاید 4 :

  • در وضعیت 1 سیم پیچی فاز I از طریق جریان کلید I تغذیه می شود. یا به اصطلاح فنی فاز I تحریک می شود.
  • دو قطب برجسته استاتور که تحریک شده اند با دو دندانه از چهار دندانه روتور هم ردیف هستند.
  • این حالت از نظر دینامیکی یک حالت تعادل است.
  • هنگامیکه کلید II برای تحریک فازII علاوه بر فاز I بسته می شود، شار مغناطیسی در قطب های استاتور فاز II به حالت نشان

  داده شده در وضعیت 2 به وجود می آید و گشتاوری در جهت عکس ساعتگرد به وجود می آید، از اینرو روتور سر انجام به وضعیت 3 خواهد رسید.

  • روتور با یک زاویه ثابت می چرخد که زاویه پله خوانده می شود.

اسلاید 5 :

  • سوییچ های الکترونیکی در درایو یک موتور پله ای به کار می رود و سیگنال های سوییچینگ توسط IC های دیجیتال یا ریز پردازنده ها تولید می شود.

اسلاید 6 :

مزایای موتور پله ای:                         

  • کم هزینه بودن آن
  • ساختار ساده آن
  • قابلیت اعتماد بالای آن
  • عدم نیاز به نگهداری
  • عدم نیاز به فید بک برای کنترل موقعیت یا سرعت
  • سازگاری با تجهیزات دیجیتال مدرن

اسلاید 7 :

معایب موتور پله ای:                         

  • نیاز به زمان نسبتا زیاد برای راه اندازی
  • کارایی نا مناسب در سرعت های پایین،مگر آنکه از درایو MicroStep استفاده شود.
  • جریان مصرفی بالا
  • تلفات حرارتی زیاد در سرعت های بالا و ایجاد تداخل در کارایی موتور

اسلاید 8 :

انواع موتور های پله ای                     

اساسا سه نوع موتور پله ای وجود دارد:

  • رلوکتانس متغیر VARIABLE RELUCTANCE
  • آهنر بای دایمی PERMANENT MAGNET
  • هیبرید HYBRID

تفاوت آنها بر حسب آنست که در ساختارشان از “آهنربای دایمی” یا “روتور آهنی با استاتور فولاد نرم لایه لایه” استفاده کرده باشند.

اسلاید 9 :

رلوکتانس متغیر VARIABLE RELUCTANCE

  • موتور V.R. از آهنربای دایمی استفاده نمی کند.
  • روتور موتور می تواند بدون محدودیت گشتاور حرکت کند.
  • این نوع ساختار برای کاربرد های غیر صنعتی که نیاز به گشتاور موتور با درجه بالا ندارند

  مناسب است.

اسلاید 10 :

  • موتور نشان داده شده دارای چهار مجموعه استاتور پل (A,B,C) با زاویه 30 درجه می باشد.
  • جریان وارد شده به پل A از طریق رشته موتور، یک جاذبه مغناطیسی ایجاد می کند که دندانه های روتور را با پل A همردیف می کند.
  • نیروی استاتور پل B باعث می شود تا روتور به اندازه 30 درجه چرخش کند و همردیف با پل B شود.
  • این رویه ادامه خواهد داشت تا پل C هم همردیف شود و دوباره در جهت عقربه های ساعت به پل A برگردد.
  • این رویه را می توان به صورت معکوس و در جهت پاد ساعتگرد هم انجام داد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 9:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

  بررسی ارتباط بین بازده و سود تقسیمی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران word دارای 166 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف بررسی ارتباط بین بازده و سود تقسیمی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

Abatract
The main purpose of this research is to study the effect of dividend on
the realized return of accepted companies of security stock market in iran.
For this purpose all the accepted companies in security stock market and
their financial statement data (balance sheet and income statement) that
were excited in security stock market for eight year were studied. Sexty
companies of all the accepted companies were selected. Then the eight
years data about dividend and realized return were collected ananalyzed.
For analyzing data simple regression and correlation coefficient were used.
The analyzed data indicates that there is a significant relationship between
dividend and realized return

1) Tom lee income&value measure ment 3P
RD
P edition international
Thomson business press1996 p-p 1-3
2) Richardo Irwin Inc Homewwood.111inois-stephen.A.Ross
3) FASBstatement 0f financial accounting concept NO1 objective of
financial reporting for business enterprises.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ